Home Nowości Prototypowy Specialized z zawieszeniem UBB zaprezentowany

Prototypowy Specialized z zawieszeniem UBB zaprezentowany

2
5210

Co kryło się pod specjalnym maskowaniem? Plotki i teorie dotyczące prototypowego roweru zjazdowego Specializeda mnożą się od ponad roku. Nowe zdjęcia roweru Finna Illesa pozwalają lepiej zrozumieć system zawieszenia.

Ba, Specialized wypuścił oficjalne info!: „Głównym elementem tego prototypu jest system zawieszenia UBB. Ten nowatorski system połączeń pozwala nam niezależnie dostroić kluczowe elementy dynamiki jazdy, w tym ścieżkę osi, szybkość dźwigni amortyzatora oraz charakterystykę anty-squat/anti-rise dla hamowania. To rozłączenie nie tylko pozwala nam dostroić rowery wyścigowe dla elity kolarzy, ale także dostarcza nam cennych danych jakościowych i ilościowych.

Większość osób nie wie, że te prototypowe rowery UBB są w 100% ręcznie wykonane z precyzją w naszym centrum innowacji w Morgan Hill w Kalifornii. Każda karbonowa rura jest ręcznie zwijana przez naszych wewnętrznych ekspertów od kompozytów. Suporty, łączniki, wahacz i wszystkie części kęsów są precyzyjnie obrabiane CNC w tym samym zakładzie, a proces łączenia jest skrupulatnie wykonywany.

System UBB okazał się niezwykle skutecznym narzędziem rozwoju produktu dla naszego zespołu Ride Dynamics, wpływając na rozwój niedawno wprowadzonych rowerów, a także tych, które będą kształtować przyszłość kolarstwa w wielu dyscyplinach. Rozumiemy, że pojawi się więcej pytań dotyczących systemu zawieszenia UBB, ale w tej chwili nie będziemy udzielać dalszych informacji i odeślemy do naszego oświadczenia Project Black.

Project Black: Specialized opiera się na opiniach profesjonalnych sportowców, zarówno podczas opracowywania, jak i testowania zaawansowanych produktów przedprodukcyjnych w rzeczywistych zastosowaniach. Dzięki tym opiniom na najwyższym poziomie, niektóre z tych elementów projektu i produktów ostatecznie pojawiają się w przyszłej ofercie detalicznej. Nazywamy to Project Black.

Ciekawe, że Specialized zastosował klasyczny Horst Link. Ujawniony układ zawieszenia obejmuje wykonaną ze stopu CNC kratownicę tylnego trójkąta, która obraca się na masywnym głównym sworzniu, ciągnąc drążek pod suportem. Sama konstrukcja nie jest całkowicie przełomowy, Ancillotti Cycles od lat używa wersji bez ogniw Horsta. Podstawowa zaleta to utrzymanie niskiego środka ciężkości, samo koło porusza się podobnie jak w czterozawiasowcu.

Loic Bruni, był widziany na podobnym rowerze, ale z potencjalnymi dodatkowymi funkcjami związanymi z kontrolą tłumienia. Specialized nie ujawnia więcej szczegółów dotyczących ramy, podając jedynie nazwę typu zawieszenia „Under Bottom Bracket” lub „UBB”.

2.2 6 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Lolek
Lolek
7 miesięcy temu

Eee .. szybko się będzie łamać, już kiedyś były do tego podejścia … już pomijając cenę która będzie z kosmosu

Translate »