Zainspirowany modelem CAPRA UNCAGED 10, który pojawił się wcześniej, DECOY ma przenosić możliwości freeride’owe na platformę eMTB. Dzięki specyfikacji, obejmującej najnowszą jednostkę napędową Shimano EP801, zawieszenie FOX Performance i największy akumulator (720 Wh) jaki YT zastosowało w swoich rowerach dotychczas, ma być gotowy na pokonanie najbardziej wymagającego terenu, jaki można sobie wyobrazić, okrążenie za okrążeniem. Trzymajcie się mocno… oto jest DECOY UNCAGED 10.
Rama, napęd i moc
Jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj tego – wielokrotnie nagradzany DECOY łączy w sobie przedni trójkąt ramy z włókna węglowego z aluminiowym tylnym trójkątem i toczy się na kołach w konfiguracji mullet.
Jeśli chodzi o jednostkę napędową, nie można dać się zwieść znajomemu wyglądowi Shimano EP801, bo to zupełnie nowy silnik. Aktualizacje obejmują wyższą moc szczytową, ulepszone przyspieszenie przy wysokiej kadencji i poprawione uszczelnienie chroniące wnętrze przed warunkami atmosferycznymi, a także kompatybilność z funkcją Freeshift/Autoshift.
Wisienką na torcie jest opracowany przez firmę YT Industries akumulator o pojemności 720 Wh, który zapewnia maksymalny zasięg podczas jazdy. Nie zadowalając się gotowymi rozwiązaniami, YT zastosowało unikalną konstrukcję baterii, przesuwając ogniwa tak nisko, jak to możliwe, zapewniając lepsze prowadzenie i kontrolę.
Specyfikacja
Za amortyzację z przodu odpowiada widelec FOX 38 Float Performance, z tłumikiem GRIP, co ma zapewniać niezawodne działanie w trudnym terenie. Z tyłu znajduje się amortyzator sprężynowy FOX DHX Performance z niezależną, dwupozycyjną regulacją tłumienia kompresji. Wraz ze zmianą rozmiaru ramy zwiększa się sztywność zastosowanej sprężyny: M-L – 400 lbs, XL – 450 lbs, XXL – 500 lbs.
Wydajność zmiany przełożeń jest kluczowa. Obejmuje ona 12-biegowy układ napędowy z przerzutką i kasetą Shimano SLX, ale wykorzystuje manetkę Shimano XT dla lepszego wyczucia dotykowego. Godna uwagi jest korba o długości 160 mm, która pomaga zmniejszyć ryzyko uderzeń pedałami o podłoże podczas technicznych podjazdów.
Miękkim oponom Maxxis Assegai MaxxGrip/DHR II MaxxTerra nie brakuje przyczepności, która, w połączeniu ze sprawdzonymi aluminiowymi kołami Crankbrothers Synthesis Enduro, daje wyjątkową trakcję i wyczucie terenu.
Uzupełnieniem specyfikacji jest prowadnica łańcucha E*Thirteen, hamulce SRAM Code R, kokpit Renthal, dropper YT Postman (150 mm M, 170 mm L-XL, 200 mm XXL) i siodełko SDG Bel Air 3.0. Cena: 5999 EUR (VAT 19%).
Waga: ok. 25 kg (M, bez dętek, pedałów, koszyka/bidonu).
Info: yt-industries.com