Lądowanie opcjonalne – YT DECOY Uncaged 10

Zainspirowany modelem CAPRA UNCAGED 10, który pojawił się wcześniej, DECOY ma przenosić możliwości freeride’owe na platformę eMTB. Dzięki specyfikacji, obejmującej najnowszą jednostkę napędową Shimano EP801, zawieszenie FOX Performance i największy akumulator (720 Wh) jaki YT zastosowało w swoich rowerach dotychczas, ma być gotowy na pokonanie najbardziej wymagającego terenu, jaki można sobie wyobrazić, okrążenie za okrążeniem. Trzymajcie się mocno… oto jest DECOY UNCAGED 10.

Rama, napęd i moc

Jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj tego – wielokrotnie nagradzany DECOY łączy w sobie przedni trójkąt ramy z włókna węglowego z aluminiowym tylnym trójkątem i toczy się na kołach w konfiguracji mullet.

Jeśli chodzi o jednostkę napędową, nie można dać się zwieść znajomemu wyglądowi Shimano EP801, bo to zupełnie nowy silnik. Aktualizacje obejmują wyższą moc szczytową, ulepszone przyspieszenie przy wysokiej kadencji i poprawione uszczelnienie chroniące wnętrze przed warunkami atmosferycznymi, a także kompatybilność z funkcją Freeshift/Autoshift.

Wisienką na torcie jest opracowany przez firmę YT Industries akumulator o pojemności 720 Wh, który zapewnia maksymalny zasięg podczas jazdy. Nie zadowalając się gotowymi rozwiązaniami, YT zastosowało unikalną konstrukcję baterii, przesuwając ogniwa tak nisko, jak to możliwe, zapewniając lepsze prowadzenie i kontrolę.

Specyfikacja

Za amortyzację z przodu odpowiada widelec FOX 38 Float Performance, z tłumikiem GRIP, co ma zapewniać niezawodne działanie w trudnym terenie. Z tyłu znajduje się amortyzator sprężynowy FOX DHX Performance z niezależną, dwupozycyjną regulacją tłumienia kompresji. Wraz ze zmianą rozmiaru ramy zwiększa się sztywność zastosowanej sprężyny: M-L – 400 lbs, XL – 450 lbs, XXL – 500 lbs.

Wydajność zmiany przełożeń jest kluczowa. Obejmuje ona 12-biegowy układ napędowy z przerzutką i kasetą Shimano SLX, ale wykorzystuje manetkę Shimano XT dla lepszego wyczucia dotykowego. Godna uwagi jest korba o długości 160 mm, która pomaga zmniejszyć ryzyko uderzeń pedałami o podłoże podczas technicznych podjazdów.

Miękkim oponom Maxxis Assegai MaxxGrip/DHR II MaxxTerra nie brakuje przyczepności, która, w połączeniu ze sprawdzonymi aluminiowymi kołami Crankbrothers Synthesis Enduro, daje wyjątkową trakcję i wyczucie terenu.

Uzupełnieniem specyfikacji jest prowadnica łańcucha E*Thirteen, hamulce SRAM Code R, kokpit Renthal, dropper YT Postman (150 mm M, 170 mm L-XL, 200 mm XXL) i siodełko SDG Bel Air 3.0. Cena: 5999 EUR (VAT 19%).

Waga: ok. 25 kg (M, bez dętek, pedałów, koszyka/bidonu).

Info: yt-industries.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: materiały prasowe, opracował Kacper Lepieszkiewicz

Zdjęcia: YT Industries

2 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne