Home Nowości Nowe, lekkie elektryki Stevensa E-Maverick

Nowe, lekkie elektryki Stevensa E-Maverick

0
752

Szybkie i zwinne, niczym Maverick z Top Gun! Nowa seria STEVENS E-Maverick jest najważniejsza premierą roku modelowego 2024 niemieckiej marki. 

STEVENS E-Maverick został oficjalnie zaprezentowany klientom 1 września. Jako propozycja w kategorii lekkich elektryków firma chce, aby produkt był alternatywą dla konstrukcji już obecnych na rynku. Gama E-Maverick opiera się na ramie z włókna węglowego SL HMF. Nowoczesna, progresywna geometria ma zapewniać odpowiednie prowadzenie i doskonałą kontrolę oraz balans nad rowerem w każdych warunkach. 

Częścią nowej koncepcji E-Maverick są zoptymalizowane rozmiary ram. Pozwalają dostosować rower do preferencji rowerzysty. 

E-Maverick napędzany jest jednostką napędową TQ-HPR50 Light Assist o momencie obrotowym do 50 Nm. 

Nowa rodzina E-Maverick składa się z wersji All-Mountain E-Maverick AM 9.4.3 i E-Maverick AM 7.4.3 ze 140-milimetrowym skokiem zawieszeniem oraz wersji Enduro E-Maverick ED 9.4.3 ze 160-milimetrowym skokiem zawieszenia. 

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie E-Maverick pod adresem www.stevensbikes.de/e-maverick

TQ-HPR50

Jednostka napędowa Light Assist wyróżnia się niską wagą, kompaktowymi wymiarami i wysoką wydajnością. Jednocześnie działa cicho jak szemrzący strumyk nawet przy dużej mocy wyjściowej i oferuje intuicyjną i naturalną obsługę. Rowery Stevens wyposażone są w silnik TQ-HPR50.

CECHY GŁÓWNE 

  • Całkowita masa jednostki napędowej łącznie z akumulatorem 3,9 kg 
  • Maksymalny moment obrotowy 50 Nm 
  • Naturalnie oddające moc, a jednocześnie potężne wsparcie 
  • Bateria 360 Wh z możliwością rozbudowy o przedłużacz zasięgu 160 Wh 
  • Trzy poziomy wsparcia, konfigurowalne za pomocą aplikacji TQ E-Bike 

Jednostka napędowa HPR50 o masie 1850 gramów zapewnia naturalnie, intuicyjne wspomaganie. 

Ważący zaledwie 1850 gramów silnik TQ-HPR50 jest o około kilogram lżejszy niż, na przykład, jednostka napędowa Shimano EP8. Niemniej jednak oferuje moment obrotowy 50 Nm i moc szczytową do 300 W. Rezultatem jest naturalne, niemal niezauważalne wsparcie użytkownika w płaskim terenie, ale ewidentnie wyczuwalne podczas podjazdów – zupełnie tak, jakby mieć najsprawniejsze nogi w swoim życiu. Specjalna konstrukcja jednostki napędowej, z mniejszą liczbą części ruchomych i całkowitym oddzieleniem silnika od korb, eliminuje także nienaturalne opory jazdy powyżej prędkości 25 km/h. Dzięki temu rower elektryczny z napędem HPR50, po wyłączeniu wspomagania, jeździ zupełnie jak rower analogowy. Za pomocą aplikacji TQ E-Bike reakcję napędu i maksymalny poziom wspomagania można dostosować do indywidualnych potrzeb. 

Bateria została opracowana specjalnie dla TQ-HPR50. Wysoka gęstość energii ogniw akumulatora umożliwia smukłą konstrukcję, co pozwoliło projektantom zastosować kształty ram i średnice rur porównywalne z klasycznymi rowerami bez wspomagania elektrycznego. Do tego waga 1850 gramów, co daje łączną masę jednostki napędowej zaledwie 3900 gramów. Dzięki pojemności 360 Wh oferuje duży zasięg podczas wymagających przejażdżek. W razie potrzeby zasięg można dodatkowo zwiększyć za pomocą dodatkowej baterii o pojemności 160 Wh. 

2-calowy wyświetlacz O-LED w przejrzysty sposób przekazuje najważniejsze informacje. Lekki i kompaktowy akumulator 360 Wh waży 1850 gramów. Rower można opcjonalnie wyposażyć w przedłużacz zasięgu o pojemności 160 Wh, który zapewnia większe możliwości. 

Modele E-Maverick opierają się na wyrafinowanej ramie, która waży średnio zaledwie 2,6 kilograma. Przekroje rur zoptymalizowane pod kątem obciążenia zapewniają idealne wartości sztywności przy niskiej masie ramy. Sam element pośredni zawieszenia wykonany w całości z włókna węglowego pozwala zaoszczędzić około 180 gramów w porównaniu do aluminiowego odpowiednika serii E-Inception. Lekka rama i niewielka waga napędu TQ-HPR50 zapewniają niską masę całkowitą wynoszącą zaledwie około 17,5 kilograma w przypadku E-Maverick AM 7.4.3. Dzięki lżejszym komponentom, topowy model AM 9.4.3 waży nawet zaledwie około 16,5 kilograma, czyli tylko nieznacznie więcej niż porównywalny rower bez wspomagania elektrycznego.

Bateria zintegrowana z dolną rurą E-Mavericka jest zamontowana na stałe. Niemniej jednak da się go wyjąć z ramy po zdemontowaniu dwuczęściowej dolnej osłony silnika i odkręceniu trzech śrub. Zintegrowane prowadzenie przewodów i pancerzy w komorze akumulatora sprawiają, że rower jest przyjazny w serwisowaniu. 

Wspólną cechą wszystkich rozmiarów ram jest możliwość zamontowania bidonu lub przedłużacza zasięgu TQ. Ten ostatni można szybko i pewnie przymocować do roweru za pomocą magnetycznego uchwytu Fidlock i dodatkowego zabezpieczenia. Akcesoryjny akumulator o pojemności 160 Wh waży około kilograma i jest bezpiecznie zainstalowany na swoim miejscu z myślą o jeździe w nawet w najtrudniejszym terenie. 

STEVENS E-Maverick jest dostępny w wariantach All-Mountain AM 9.4.3 i AM 7.4.3, a także Enduro ED 9.4.3. 

Rozmiary ram według potrzeb

Podstawowa geometria jest zaprojektowana dla ugięcia widelca wynoszącego 150 milimetrów. W zależności od przeznaczenia stosowane są amortyzatory przedniego o skoku od 140 do 160 milimetrów. Zapewnia to zrównoważoną, spójną geometrię i optymalne dopasowanie do wymagań. 

Częścią nowej geometrii ramy są ogólnie krótsze rury podsiodłowe, które mimo wszystko pozwalają na zastosowanie dłuższych sztyc regulowanych. Daje to użytkownikom możliwość bezproblemowego wyboru różnej wysokości ramy, a tym samym lepszego dostosowania pozycji siedzącej i charakterystyki roweru do własnych potrzeb. Specjalnie w tym celu opracowano naklejki z rozmiarem ramki. Dostarczają one informacji na temat wysokości ramy (R1 do R5 lub S do XL), idealnego zakresu wzrostu rowerzysty oraz reach i stack dla każdego rozmiaru ramy. Dodatkowo, na naklejkach znajdują się zalecenia dotyczące szczegółowego doboru rozmiaru ramy. Na przykład, jeśli użytkownik woli bardziej skoczne i zwinne prowadzenie, wybierze mniejszy rozmiar ramy. Aby uzyskać większą stabilność na stromych zjazdach i przy dużych prędkościach, zalecany jest następna, większa rama. 

E-Maverick AM 9.4.3 to najwyższy model nowej serii E-Maverick Light Assist E-MTB. Zaprojektowany z myślą o bezkompromisowej jeździe all-mountain, łączy w sobie najwyższej jakości komponenty, zapewniając minimalną wagę, najwyższą wydajność i maksymalną przyjemność z jazdy. 

Nowoczesna geometria lekkiej ramy z włókna węglowego w połączeniu z 29-calowymi kołami daje w efekcie zwinny i przyjemny rower, który zapewnia wygodę zarówno na singletrackach, jak i na szybkich zjazdach. Droga pod górę jest jeszcze bardziej beztroska dzięki lekkiemu, mocnemu napędowi TQ-HPR50 Light Assist z momentem obrotowym 50 Nm. Zapewnia on naturalne i niezwykle pomocne wsparcie na podjazdach – niczym wzmocnienie nóg, co pozwala na częstszą, dłuższą i trudniejszą jazdę ulubionymi trasami. 

E-Maverick AM 9.4.3 wykorzystuje najlepsze komponenty Shimano, SRAM, Race Face lub RockShox. Rezultat: niewiarygodnie niska masa całkowita, która wynosząca niecałe 17 kilogramów jest tylko nieznacznie większa od wagi zwykłego roweru górskiego i pozwala pokonać każdy szlak z jeszcze większą płynnością. Pełną kontrolę zapewniają przyczepne opony Schwalbe Wicked Will Evo na lekkich kołach z włókna węglowego DT Swiss HXC 1501 specjalnie zaprojektowanych do E-MTB. Zmiana biegów jest błyskawiczna i niezwykle precyzyjna dzięki nowej bezprzewodowej grupie zmiany biegów SRAM XO Eagle AXS Transmission. Dzięki mocowaniu typu full mount, bez typowego haka przerzutki, przerzutka tylna jest znacznie mniej wrażliwa na uderzenia boczne, które regularnie zdarzają się podczas ostrej jazdy w trudnym terenie. W rezultacie powstał rower all-mountain klasy premium, który sprosta każdemu wyzwaniu. 

CECHY GŁÓWNE 

  • Całkowicie nowy system w pełni zawieszonego elektryka premium all-mountain typu Light Assist z zaawansowaną technologicznie ramą z włókna węglowego i zestawem kół 29″ 
  • Ultralekki i kompaktowy silnik TQ-HPR50 Light Assist 
  • Akumulator 360 Wh zintegrowany z rurą dolną, z możliwością rozbudowy za pomocą opcjonalnego przedłużacza zasięgu 160 Wh dla jeszcze większego zasięgu 
  • Wypasione zawieszenie 140 mm (P/T) RockShox z widelcem Pike Ultimate i tylnym amortyzatorem Deluxe Ultimate RCT 
  • Ekskluzywne 4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR zapewniające lekkość i optymalną modulację
  • Układ napędowy SRAM XO Eagle AXS Transmission z mocowaniem typu full mount zapewniający najbardziej precyzyjną zmianę przełożeń i ekstremalną trwałość 
  • Cena 9999 EUR (VAT 19%)

Rowerzyści MTB Enduro chcą przede wszystkim jednego: szybkiego zjazdu z góry i maksymalnej kontroli. Aby mieć pewność, że tak się stanie, nowy E-Maverick ED 9.4.3 wyposażony został w doskonałe komponenty, takie jak zawieszenie FOX 160 mm, napęd Shimano XT i 29-calowe koła. 

Dzięki innowacyjnemu modułowi napędowemu HPR50 Light Assist firmy TQ poruszanie się pod górę stało się łatwe. 50 Nm momentu obrotowego i naturalne wsparcie siły pedałowania, aż do najwyższego poziomu wsparcia sprawiają, że ciężkie zadanie staje się prawdziwą przyjemnością. Akumulator 360 Wh zintegrowany z rurą dolną w połączeniu z opcjonalną, zewnętrzną baterią 160 Wh zapewnia dłuższy zasięg. Kiedy znów nadejdzie czas zjazdu, niska masa całkowita i zabawne, zwinne prowadzenie roweru zapewniają doskonałą kontrolę i maksymalną przyjemność z jazdy. 

CECHY GŁÓWNE 

  • Całkowicie nowy E-full enduro typu Light Assist z zaawansowaną technologicznie ramą z włókna węglowego 
  • Ultralekki i kompaktowy moduł napędowy TQ-HPR50 Light Assist zapewniający niską masę całkowitą 
  • Zawieszenie Fox o dużym skoku 160 mm (P/T): widelec 36 Float Performance Elite i tylny amortyzator Float X 
  • Uporządkowany kokpit dzięki wyświetlaczowi zintegrowanemu z górną rurą ramy
  • Mocne, wysokiej jakości hamulce Shimano XT o średnicy 203 mm
  • Koła 29″ z zapewniającymi świetną trakcję oponami Magic Mary/Big Betty 2,4″ EVO SuperTrail 
  • Cena 7499 EUR (VAT 19%)

AM 7.4.3 to wejście w świat nowej serii E-Maverick Light Assist E-MTB. Konstrukcja roweru opiera się na tej samej, zaawansowanej technologicznie ramie z włókna węglowego SL HMF, co AM 9.4.3 i ED 9.4.3. i dlatego przekonuje niską wagą i zabawnym, reaktywnym prowadzeniem pod górę i z góry. 

Pluszowe tłumienie, nawet w nierównym terenie, gwarantuje czułe, 140-milimetrowe zawieszenie RockShox składające się z widelca Pike Select+ i tylnego amortyzatora Deluxe Select+. Płynną zmianę przełożeń gwarantuje popularna 12-biegowa grupa osprzętu Shimano XT, a optymalną siłę hamowania dostarczają hamulce Shimano Deore z niezawodnymi 203-milimetrowymi tarczami z przodu i z tyłu. Innowacyjna, ultrakompaktowa jednostka napędowa firmy TQ zapewnia znacznie niższą masę całkowitą w porównaniu do pełnokrwistych E-MTB i łączy w sobie bardziej naturalne wrażenia z jazdy z dużą ilością oszczędzającego energię wsparcia pod górę. Dzięki temu, ulubione trasy można pokonywać na oponach o szerokości 2,4 cala dłużej lub częściej. 

CECHY GŁÓWNE 

  • Całkowicie nowy system eMTB all-mountain typu Light Assist z zaawansowaną technologicznie ramą z włókna węglowego 
  • Progresywna, nowoczesna geometria zapewniająca maksymalną kontrolę pod górę i z góry 
  • Ultralekki i kompaktowy układ napędowy TQ-HPR50 z momentem obrotowym do 50 Nm przy niskiej masie całkowitej 
  • Akumulator 360 Wh zintegrowany z dolną rurą. Opcjonalnie dostępny przedłużacz zasięgu 160 Wh, który zapewnia jeszcze większą frajdę 
  • Czułe zawieszenie RockShox 140 mm z widelcem Pike Select+ i tylnym amortyzatorem Deluxe Select+ 
  • Wytrzymały zestaw kół 29″ DT Swiss HX1700 Spline 
  • Cena 6999 EUR (VAT 19%)
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »