Home Nowości Bosch przedstawia oficjalnie lekki silnik o masie 2 kg i momencie obrotowym...

Bosch przedstawia oficjalnie lekki silnik o masie 2 kg i momencie obrotowym 55 Nm

0
4979

Bosch wypuścił na rynek nowy silnik z kategorii SL, nazwany Performance Line SX, o deklarowanej mocy szczytowej 600 W i momencie obrotowym 55 Nm. Performance Line SX jest pierwszym lekkim silnikiem niemieckiej marki, o deklarowanej wadze 2 kg.

Wraz z nowym silnikiem Bosch wprowadził na rynek nowy akumulator CompactTube 400, który według firmy jest najlżejszy na rynku i o najwyższej gęstości energii, ważącym około 2 kg i pojemności 400 Wh. Bosch twierdzi, że silnik i akumulator, o łącznej wadze 4 kg, będzie można zobaczyć w górskich, szutrowych i miejskich rowerach elektrycznych już od jesieni tego roku.

Aby osiągnąć deklarowaną wagę silnika wynoszącą 2 kg lub łączną wagę 4 kg, Bosch skonstruował nową obudowę silnika z magnezu i zamontował lżejsze elementy wewnętrzne. Sam silnik jednocześnie z zewnątrz przypomina poprzednie jednostki. Masa nowego silnika, wraz z akumulatorem, podobna jest do bezpośredniej konkurencji, pokazanej już wcześniej, czyli Fazua i TQ.

Możliwe jest też użycie dodatkowej baterii 250 Wh ale nie mieści się ona w koszyku na bidon

Performance Line SX oferuje podobne tryby jazdy, jak silnik Performance Line CX o pełnej mocy, z konfigurowalnymi trybami „Tour+” i „EMTB”, które umożliwiają dostrojenie silnika za pomocą aplikacji Bosch eBike Flow.

Ale uwaga – wraz z nowym silnikiem opracowano tryb jazdy Sprint. Powinien on umożliwić rowerzystom szybkie przyspieszanie i utrzymywanie prędkości zbliżonych do limitu odcięcia mocy silnika. W tym trybie jazdy silnik wspiera użytkownika nieproporcjonalnie do mocy wyjściowej – im wyższa kadencja, tym wyższy poziom wsparcia. Bosch twierdzi, że precyzyjna reakcja nowego silnika zapewnia naturalne wrażenia z jazdy, a większa mocy i wysoka kadencji są nagradzane dużym wsparciem.

Bosch opracował również nowy pilot na kierownicę do elektrycznych rowerów szutrowych o nazwie Mini Remote Dropbar, który można zamontować na kierownicy o średnicy 31,8 mm.

Bosch twierdzi, że nowy silnik ma o 50 procent mniejszy opór pedałowania niż poprzednie jednostki napędowe Bosch, co według niego umożliwia rowerom szutrowym łatwą jazdę powyżej ograniczenia prędkości 25 km/h. Marka twierdzi, że osiągnęła to dzięki nowej koncepcji uszczelnienia silnika i zastosowaniu węższych korb o współczynniku Q wynoszącym 160 mm.

Rowery z nową linią Performance Line SX mają być dostępne w sprzedaży od jesieni 2023 roku.

Info: bosch-ebike.com

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »