Home Nowości Montowany na sztycy silnik ma przekształcić każdy rower w ebike w 30...

Montowany na sztycy silnik ma przekształcić każdy rower w ebike w 30 s

2
2040

PikaBoost oferuje 250-watowe wsparcie i odzyskiwanie energii podczas hamowania w opakowaniu o wadze 3 kg.

Nowy system silnika elektrycznego Livall PikaBoost to projekt na Kickstarterze zaprojektowany tak, aby zacisnąć się na wsporniku siodła roweru bez wspomagania, przekształcając go w rower elektryczny w czasie zaledwie 30 sekund.

Mechanizm posiada mechanizm samoblokujący i przekazuje do 250 watów dodatkowej mocy poprzez rolkę, która znajduje się na tylnej oponie. Jednostka PikaBoost waży 3 kg i zapewnia zasięg do 30 km po naładowaniu.

PikaBoost ma oferować doładowanie, gdy zjeżdża się w dół lub zwalnia, pomagając zwiększyć zasięg.

Silnik zasilany jest przez pakiet baterii o pojemności 234 Wh, który ładuje się w trzy godziny. Można kupić dodatkowy pakiet, aby podłączyć do urządzenia i podwoić jego zasięg.

30-sekundowa konwersja na ebike’a

Szybkie podłączenie do roweru bez żadnych prac montażowych jest w teorii zaletą w porównaniu z wieloma zestawami do konwersji ebike’a, gdzie trzeba wpiąć silnik do roweru.

Livall twierdzi, że można dodać lub usunąć PikaBoost w 30 sekund, więc według marki można go łatwo przenosić między rowerami.

Silnik PikaBoost jest umieszczony w szerokiej tylnej rolce, która jest odporna na zużycie i ma lekki bieżnik, więc może pracować z oponami o różnej szerokości i w mokrych warunkach.

Livall twierdzi, że obejmuje to zarówno opony MTB, jak i opony z gładszym bieżnikiem. Urządzenie jest podobno wodoodporne w standarzdzie IP66.

Oprócz baterii, korpus PikaBoost zawiera elektronikę, która wyczuwa, kiedy się poruszasz, podczas gdy zestaw akcelerometrów wykrywa, czy hamujesz i odcina moc silnika, aktywując również odzyskiwanie energii.

Według Livall akcelerometry oznaczają, że PikaBoost może również wykryć upadek i odciąć zasilanie, elektronika ma również wykrywać zmiany w częstotliwości pedałowania i nachyleniu terenu i odpowiednio dostosowywać moc wyjściową.

Zintegrowane tylne światło może działać jako światło hamowania, gdy wykryje opóźnienie. PikaBoost zawiera również port USB, dzięki czemu można go używać jako powerbanku dla telefonu i innych urządzeń USB.

Inne funkcje obejmują blokadę Bluetooth, która automatycznie blokuje urządzenie, aby nie mogło działać, gdy użytkownik się poza zasięgiem Bluetooth.

Trzy tryby jazdy

Livall podaje, że PikaBoost może być używany w trzech różnych trybach, w zależności od preferencji.

W trybie Cruise urządzenie będzie automatycznie utrzymywać prędkość, nawet gdy przestaniesz pedałować. Może to być mało przydatne w UE, gdzie przepisy dotyczące rowerów elektrycznych wymagają, aby silnik roweru elektrycznego zapewniał wsparcie tylko wtedy, gdy pedałujesz.

W trybie Roll urządzenie zapewnia dodatkowe wsparcie, gdy użytkownik znajdzie się na wzniesieniu lub jedzie po nierównym terenie, ale wyłącza się na płaskim terenie i przy zjeździe.

Wreszcie, w trybie Exercise, urządzenie stawia dodatkowy opór dzięki hamowaniu, dzięki czemu użytkownik wykonuje większy wysiłek podczas jazdy.

Finansowanie na Kickstarterze

Poprzednie projekty Livall obejmowały inteligentny kask rowerowy z wbudowanymi głośnikami, monitorowaniem tętna i innymi elementami.

Livall uruchomił zbiórkę na PikaBoost na Kickstarterze z 50-procentową zniżką dla zainteresowanych, obniżając cenę detaliczną 599 dolarów po oficjalnej premierze do 299 dolarów.

Szacowana dostawa PikaBoost na całym świecie to marzec 2023.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek
Jacek
1 rok temu

Jak będzie do kupienia w Polsce, to chętnie kupię.

Translate »