Home Nowości Canyon prezentuje nowego Strive 2022

Canyon prezentuje nowego Strive 2022

0
489

Odkąd Barel po raz pierwszy zwyciężył na nim w EWS Finale Ligure w 2014 roku, Strive zasłużył na miano jednego z najszybszych rowerów enduro w stawce. Z imponującą liczbą miejsc na podium i tytułem mistrza świata Enduro World Series na swoim koncie, łatwo byłoby wybrać nowe malowanie na 2022 rok i jechać dalej.

Ale kiedy Strive został ostatnio zaktualizowany w 2019 roku, był to jedyny rower Canyona z kołami 29″ o większym skoku i został zaprojektowany nie tylko do Enduro, ale także dla zwykłych kolarzy, fanów dużych kół. Teraz, z nowymi platformami Spectral i Torque, które zawładnęły kategoriami rowerów trailowych i freeride’owych z kołami 29″, nadszedł czas, „by Canyon uwolnił Strive’a i uczynił z niego czystego zawodnika, którym urodził się, aby być.”

Biorąc pod uwagę opinie zespołu CLLCTV Enduro, projektanci i inżynierowie Canyona zmodyfikowali Strive CFR, skupiając się na prędkości. Unowocześniono projekt, który wydobywa jeszcze więcej wydajności z charakterystycznej, zmieniającej ustawienia technologii Shapeshifter. Od geometrii i sztywności po kinematykę i skoki, nie pominięto żadnego detalu. Rezultat to rower, który został stworzony by osiągać granice możliwośc, na każdej trasie i w każdym terenie. Nie ma znaczenia, czy są to zawody EWS, czy lokalna seria, czy rywalizacja o KOM.

Aby Strive CFR był naprawdę gotowy do wyścigu, zawodnicy i mechanicy CLLCTV wprowadzili różne modyfikacje. Dzięki połączeniu większego zasięgu, 63-stopniowego kąta główki ramy, wydłużonego rozstawu osi, unowocześnionego układu kinematycznego i poprawionej sztywności, Strive CFR jest pewniejszy wprowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej, bez poświęcania swojej słynnej zwinnośc. Jeśli dodać do tego zmieniający ustawienia Shapeshifter 2.0 i stery ramy z regulacją zasięgu, okaże się, że rower można dostosować do wymagających wymagań szerszej grupy kolarzy, do wyścigów na najwyższym poziomie.

Nowy Strive CFR to wciąż rower z kołami 29″, ale teraz ma większy skok tylnego koła 160 mm i przodu do 170 mm dzięki mocnym widelcom 38 mm. Po latach bycia jedynym prawdziwym rowerem Canyona z kołami 29″ o długim skoku i zadania bycia rowerem uniwersalnym, teraz rower powraca do swoich korzeni jako dedykowany rower wyścigowy, zaprojektowany wyłącznie do zjeżdżania z naturalnych zjazdów, szybkiego pedałowania po pofałdowanych szlakach i stabilnego wspinania się do następnego odcinka czasowego.

Bardziej agresywna geometria

Duża część zmian w rowerze to nowa, bardziej progresywna geometria ukierunkowana wyłącznie na prędkość. Nowy rower jest bardziej płaski z przodu dzięki główce ramy 63°, ma do 40 mm większy zasięg i dłuższy rozstaw osi oraz zachowuje tę samą wysokość suportu nawet przy większym skoku. Z tyłu nowy Strive CFR ma superstromą rurę podsiodłową 76,5/78°, która umożliwia powrót pod górę, oraz te same krótkie 435 mm dolne widełki łańcucha zapewniające zwrotność, zrównoważone dłuższym środkiem przodu dla stabilności przy dużych prędkościach.

Rowery CFR

CFR to skrót od Canyon Factory Racing, a tytuł ten otrzymują tylko rowery, które zostały zaprojektowane z najlepszych dostępnych materiałów. W Strive CFR Canyon postanowił skupić wszystkie swoje wysiłki na wydajności, więc oba nowe modele są gotowe do startu w zawodach. Zoptymalizowane profile rur zwiększają sztywność przedniego trójkąta, aby zwiększyć pewność kierowcy, zachowując jednocześnie jednocześnie zachowując wystarczającą elastyczność, aby uzyskać maksymalną przyczepność. Zwiększona wytrzymałość w krytycznych punktach ramy oznacza, że Strive CFR jest zbudowany na całosezonową eksploatację. Oceniony na kategorię 4 w kategorii Enduro, Strive CFR został zaprojektowany tak, aby poradzić sobie z niemal każdym wyścigu. Nawet po wzmocnieniu ramy rower nadal waży 2700 gramów z systemem Shapeshifter, czyli tylko 100 g więcej niż lekki Spectral 29.

Oba rowery z serii Strive CFR są przystosowane do wyścigów. Dla kolarzy, którzy są dopiero w drodze na szczyt i szukają wysokiej klasy wydajności bez jeszcze wyższej ceny, Strive CFR Underdog (24499 zł) jest wyposażony w najlepszy w swojej klasie widelec Fox 38 Performance Elite Grip2 170, solidne hamulce i przerzutki Shimano XT oraz wytrzymałe koła DT Swiss. Dla tych, którzy lubią top przeznaczony jest Strive CFR (30799 zł). Z zawieszeniem na poziomie Fox Factory i komponentami Shimano XTR trudno narzekać!

Pełna gama Strive CFR będzie dostępna do zamówienia w środę 20 kwietnia 2022 r. na stronie canyon.com.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »