Home Nowości Santa Cruz Megatower 2022 ze schowkiem w ramie i zawieszeniem VPP 165...

Santa Cruz Megatower 2022 ze schowkiem w ramie i zawieszeniem VPP 165 mm

0
817

Santa Cruz Bicycles wypuściło model Megatower 2022! Od teraz jest to rower enduro na kołach 29″ i o skoku 165 mm, wyposażony w kultową platformę zawieszenia VPP. Amortyzator o dłuższym skoku oferuje większy skok tylnego koła i niższy całkowity współczynnik przełożenia, zaprojektowany tak, aby zapewnić tak zwane „osiągi bliskie V10 w pakiecie”. W ofercie znajduje się aż 11 modeli do wyboru w 7 przedziałach cenowych od równowartości 5 649 USD.

Model: Santa Cruz Megatower 2022
Skok: 165 mm z tyłu, 170 mm z przodu
Rozmiar kół: 29″.
Materiał ramy: karbon (C i CC)
Deklarowana masa: 15,47 kg (Megatower C GX AXS w rozmiarze Large)
Cena podstawowa: 5649 USD (Megatower C R)

Na podstawie samej sylwetki trudno byłoby dostrzec jakiekolwiek istotne różnice pomiędzy poprzednim modelem Megatower a jego najnowszym wcieleniem. Linie przedniego i tylnego trójkąta są niemal identyczne i raczej nie rozpozna się dłuższego skoku amortyzatora, chyba że wyciągnie się (akurat przypadkiem dostępną w kieszeni) miarkę. Dopiero wtedy można też będzie zauważyć, że ten rower – co za zaskoczenie! – dłuższy i lżejszy od swojego poprzednika.

Główną wskazówkę, że jest to nowa rama, można odkryć na rurze dolnej w postaci schowka o trafnej nazwie Glovebox, który nie jest pusty! Znajduje się w nim portfel na narzędzia i futerał, w którym zmieści się mała pompka ręczna, narzędzie wielofunkcyjne, dętka i kołki do opon, czyli wszystko, co jest potrzebne do większości napraw na szlaku. Choć wiele marek wykorzystuje już miejsce w rurze dolnej do przechowywania narzędzi i części zamiennych, Santa Cruz uważa, że ich rozwiązanie jest najbardziej wyrafinowane, jakie można spotkać.

Możesz również zauważyć brak flip-chipa w konstrukcji haków tylnego koła. Podczas gdy nie ma już możliwości regulacji długości tylnego trójkąta, to widzimy proporcjonalne podejście do geometrii ramy. Co to oznacza? Cóż, wraz ze wzrostem długości przedniej części ramy w zakresie S-XXL, wzrasta również długość tylnego trójkąta. Podczas gdy poprzedni Megatower miał wymiar „rear-center” wynoszący 436 mm dla każdego rozmiaru ramy, w nowym modelu rośnie on od 437 mm w S do 448 mm w XXL. Wiadomo było, że Santa Cruz zastosowało takie rozwiązanie w rowerze zjazdowym V10, ale po raz pierwszy zrobili to też w rowerze trailowym. Po co? Santa Cruz chciał zapewnić wszystkim kolarzom takie same wrażenia z jazdy, niezależnie od tego, czy jest to Greg Minnaar w rozmiarze XXL, czy ktoś w rozmiarze S.

Krzywa stosunku przełożeń zawieszania stary (góra) kontra nowy model

Koncepcja proporcjonalnej długości tylnego trójkąta ramy jest czymś, co jest dyskutowane coraz częściej i wypada to uznać za dobry kierunek, bo jest logiczne – tak jak wzrost rozmiaru kół w zależności od wzrostu. Seb Kemp, Brand Manager w Santa Cruz Bicycles powiedział: „Dzięki naszym badaniom i opiniom kolarzy uznaliśmy, że dostosowanie rozmiaru widełek dla każdego rozmiaru ramy jest dobrym rozwiązaniem, aby każdy, niezależnie od wzrostu, miał tak samo zbalansowaną geometrię”.

Konkretne dane geometryczne Megatower 2022

Zasięg (Reach) został zwiększony również w nowym modelu, ale nie o jakąś oszałamiającą wartość. Reach sięga teraz od 427 mm do 517 mm, a w przypadku dużej ramy wynosi 472 mm, co oznacza wzrost o 5 mm.

Kąt główki ramy Megatower w roku 2022 został zmniejszony do 63,5°, podczas gdy kąt rury podsiodłowej wynosi 77,5°. Podobnie jak w przypadku długości tylnego trójkąta, kąt rury podsiodłowej różni się nieznacznie w zależności od rozmiaru ramy – jest najbardziej stromy w przypadku dużych ram i najbardziej płaski w przypadku mniejszych. Dzięki temu wyżsi użytkownicy nie są zbytnio pochyleni w kierunku tylnej osi w pozycji siedzącej i nie mają problemów z utrzymaniem przedniego koła na stromych podjazdach.

Podane kąty odnoszą się do geometrii ramy LOW. Za pomocą flip-chipa przy dolnym mocowaniu amortyzatora można przełączyć ramę w pozycję HIGH, w której kąt główki ramy wzrasta do 63,8°. Jest to rezultat wyżej umieszczonego środka suportu, który wzrósł z 343 mm do 346 mm. Równocześnie zmianie ulega zasięg, który wydłuża się o 3 mm.

Podczas gdy skok tylnego koła Megatower został zwiększony do 165 mm, ogólny współczynnik przełożenia nieco się obniżył, aby zapewnić bardziej tłumione i kontrolowane odczucia w większym zakresie skoku. Rower jest wyposażony w amortyzator o ugięciu 62,5 mm, ale można zastosować model o ugięciu 65 mm, aby zwiększyć skok do 170 mm, co odpowiada skokowi widelca.

Szczegóły ramy Santa Cruz Megatower 2022

Miejsce na oponę: 29″ x 2,5″ (wszystkie rozmiary)
Rozstaw piasty 148 mm
Hamulce mocowanie Post Mount pod tarcze 200 mm
Uchwyty prowadnicy łańcucha ISCG05
Gwintowany suport
Santa Cruz UDH hak przerzutki
Zestaw sterów IS

Ceny i dostępność Santa Cruz Megatower 2022

Santa Cruz Megatower 2022 jest dostępny tylko jako kompletny rower, z ramami z włókna węglowego C i CC. Ceny zaczynają się od 5 649 USD za model Megatower C R, ważący 15,56 kg w rozmiarze L. Ma on amortyzator RockShox Super Deluxe Select, widelec RockShox ZEB, 12-biegowąy napęd SRAM NX Eagle, hamulce SRAM GR RE i sztycę SDG Tellis Dropper.

Za model Megatower C S zapłacicie 6 799 USD na rynku USA. Jest on wyposażony w widelec FOX 38 Float Performance, przerzutkę SRAM GX Eagle i hamulce SRAM Code R.

RSV Megatower C GX AXS to model z najwyższej półki, wyposażony w cięższą ramę C, ważący 15,32 kg w rozmiarze L. Kosztuje 9 799 USD i jest wyposażony w amortyzator RockShox Super Deluxe Select+ (powietrzny lub sprężynowy), amortyzator FOX 38 Float Performance Elite, 12-biegowy napęd SRAM GX AXS Eagle, karbonowe koła Reserve Carbon z piastami Industry Nine 1/1, hamulce SRAM Code RSC oraz sztycę Rockshox Reverb Stealth lub OneUp V2 Dropper Seat Post do wyboru.

Najwyższy w ofercie to Megatower CC XX1 AXS Flight Attendant RSV za 13 999 USD. Podczas gdy wszystkie inne modele są dostępne do zamówienia, ten nie jest. Będzie on wyposażony w amortyzator Rockshox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant i widelec ZEB Ultimate Flight Attendant, 12-biegowy napęd SRAM XX1 Eagle AXS z przerzutką AXS Paddle Shifter i korbą Flight Attendant, karbonowe koła Reserve z piastami i9 Hydra oraz hamulce SRAM Code Ultimate (!).

Co ważne, wszystkie modele korzystają z 4-tłoczkowych hamulców z 200-milimetrowymi tarczami oraz opon Maxxis Assegai EXO+ MaxxGrip 29″ x 2,5″ z przodu i Minion DHRII EXO+ MaxxTerra z tyłu. Podobnie jak w przypadku całej gamy rowerów górskich z pełną amortyzacją, łożyska nowego Megatowera są objęte dożywotnią gwarancją. Pełną specyfikację i ceny można znaleźć na stronie internetowej Santa Cruz Bicycles.

Info: santacruzbicycles.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »