Każdy ma taką choinkę, jaka mu się podoba, czy też sobie wymarzył. My zbudowaliśmy rower. Mając solidne podstawy – ramę NS Bikes Define AL 150, topową amortyzację Foxa i kilka karbonowych dodatków Bontragera oraz E13 zaprosiliśmy do współpracy specjalistów z Thirty Three Bicycle Studio. Zobaczcie, co nam wyszło.
Inspiracje do budowy customów bywają różne, zobaczcie zresztą co na ten temat mówi Maciej Pacuła w filmie poniżej. Tym razem z jednej strony chcieliśmy endurówkę NS’a odchudzić, a z drugiej zadbać o to by była absolutnie wyjątkowa. Na przykłąd komponenty Bontragera zwykle można spotkać tylko w rowerach Treka, a dlaczego nie użyć go w innym miejscu? Jak wam się podoba efekt?
Rower został zbudowany na ramie NS Define AL 150, ale założyliśmy trochę inne komponenty niż w modeli seryjnym – w tym sprężynę z tyłuSeryjne są w nim w zasadzie napisy, cała reszta to mieszanka inwencji naszej i ekipy 33 Bike StudioCelowo jako podstawy użyliśmy tym razem ramy aluminiowej Define. Na karbonowej budowaliśmy już customa wcześniej – znajdziecie go tutajNie ma wątpliwości co to za rower – NS Bikes Define został podpisany w kilku miejscachPodobnie jak inne komponenty. Maciej Pacuła lubi kolory srebrny i czarny, to od zaproponował, żebyśmy użyli trybu GarbarukaPodobnie jak hamulców HopeOd nas wyszły dla odmiany części takie, jak jednoczęściowy kokpit Bontrager RSL, który waży 247 gramów….Od Bontragera pochodzą także koła Line Pro z imponującą szerokością wewnętrzną 30 mmDo roweru – znów przez Macieja Pacułę – zostały dobrane koloryystycznie opony E*Thirteen A/T z beżowymi bokami w rozmiarze 29×2,4″Jeszcze raz Bontrager RSL – tym razem widoczny z przodu. Widać otwór do uchwytu, np.na oświetlenieNasz Fox 38 w teamowym kolorze ma zamontowaną tarczę 220 mm Hope, po to by rozpędzeniu jakoś się zatrzymaćZadbaliśmy o to, by rower był maksymalnie czysty – dlatego też obok napędu Sram AXS znalazła się w nim sztyca RS Reverb AXSA propos zatrzymania się – oczywiście zastosowaliśmy cały zestaw hamulców Hope w srebrze, włącznie ze stalowym oplotem pancerzyE’Thirteen dostarczyło także karbonowych korb – były wystarczająco lekkie do naszej konstrukcjiPrzerzutka Sram X01 AXS nie do końca odpowiadała oryginałowi, została stuningowana o wózek i kółeczka GarbarukaKultowe ODI zapewniły chwytW imię prostoty i czystości manetki (albo jak kto woli kontrolery) Sram AXS zostały zamontowane na wspólnych obejmach z hamulcami HopeTrudno narzekać na brak czystych linii w tym rowerze….
Więcej zdjęć? Dodatkowe znajdziecie poniżej!
Dla zainteresowanych dodamy tylko, że nie liczyliśmy ile rower dokładnie musiałby kosztować. Dżentelmeni nie rozmawiając o pieniądzach! Tym niemniej zainteresowanych kierujemy do Thirty Three Bike Studio, gdzie wiele podobnych customów powstało. Ps. rower ważył 13,9 kg, niemal dwa kilogramy lżej niż seryjny Define AL 150, jaki mieliśmy w tym roku w teście.
Kompletna specyfikacja
Rama: NS Bikes Define AL 150, 150 mm skoku
Amortyzator: Fox 38, 170 mm skoku
Tłumik: Fox DHX2, 150 mm skoku (sprężyna 400)
Napęd: Sram X01 AXS, 1×12
Tryb: Garbaruk 10-52
Przerzutka tylna: Sram X01 AXS + wózek i kółka Garbaruk
Vision wprowadza serię Metron RS, która ma wyznaczać nowy standard wśród kół karbonowych. To w pełni karbonowe modele zaprojektowane z myślą o wyścigach, gdzie...
Najważniejsze w jednym zdaniu - nowy Canyon Exceed to nadal hardtail, ale jednocześnie wymowne świadectwo tego, że Canyon umie słuchać. W materiałach dostarczonych wraz...