Home Nowości W holenderskim klimacie rowerystylowe.pl

W holenderskim klimacie rowerystylowe.pl

0
1306

Tuż obok słynnego wrocławskiego Pomnika Anonimowego Przechodnia, dosłownie w centrum miasta, znajduje się pewien sklep. Nie byle jaki, Rowery Stylowe. 

Trudno o lepszą lokalizację dla firmy, która sprzedaje w Polsce rowery marek Koga, Batavus, Sparta czy Gazelle. Obok krzyżują się centralne ulice, chodniki i ścieżki rowerowe, ruch nie ustaje właściwie nigdy, nawet w środku nocy. RoweryStylowe.pl, jako jeden z nielicznych sklepów rowerowych, specjalizują się w sprzedaży modeli miejskich tylko marek premium i robią to z sukcesem od ponad 17 lat! Maciej Myszko, założyciel, mówi nam, że zawsze zwracał uwagę na design dwóch kółek. Jako młody chłopak jeździł co prawda trochę na BMX-ie, ale na dłuższe dystanse wybierał już klasyczną i wygodną damkę niemieckiego producenta NSU. Potem były następne rowery w kolekcji, a każdy wyjątkowy i, jak na owe czasy, mocno rzucający się w oczy. Maciej Myszko nie myślał wtedy o modzie. Trend na marki premium miał się w Polsce pojawić dużo później. Dwadzieścia lat temu dostęp do nich był mocno ograniczony. 

Najlepsze rowery są z Holandii

Pierwszy rower, który postanowiłem sprzedać, był rowerem mojego dziadka, kupionym na osiedlowym targu za 50 zł. Pamiętam go bardzo dobrze, był biały, miał charakterystyczne czarne, plastikowe obręcze i dość specyficzną ramę. Postanowiłem, że wystawię go na popularnym serwisie aukcyjnym, który dopiero się rozkręcał. Udało mi się go sprzedać za 600 zł. To było naprawdę coś, jak na tamte czasy, i mój pierwszy handel internetowy. Poza tym wtedy (w 2000 r.) sprzedaż w sieci i wysyłka roweru to był zupełny kosmos.


Od zawsze wiedziałem, że najlepsze rowery na świecie produkowane są w Holandii, dlatego postanowiłem, razem z moją dziewczyną, wsiąść w samochód i pojechać tam, żeby zobaczyć prawdziwe rowerowe królestwo. Mieliśmy na mapie zaznaczonych kilkanaście najlepszych sklepów rowerowych. Nawiązaliśmy pierwsze kontakty, część z nich przerodziła się nawet w dobre przyjaźnie, które trwają do dziś. Z tej wycieczki przywieźliśmy kilkanaście rowerów, które w niedługim czasie znowu udało się sprzedać z dobrym zyskiem. I tak to się wszystko zaczęło, od inspiracji holenderskimi ścieżkami po chęć przeniesienia tego klimatu do Polski.

Batavus, Koga, Sparta, Gazelle… 

Obserwuję, jak polski rynek ewoluuje. Klienci się zmieniają, są bardziej otwarci na różne kategorie rowerów. Już nie dla każdego rower równa się MTB. Poza tym ludzie są coraz bardziej aktywni i wybierają rower nie tylko na weekendowe przejażdżki, ale także jako pojazd do codziennego przemieszczania się. Te zmiany widać również w miastach, liczba ścieżek rowerowych znacząco wzrasta, a nasi klienci coraz częściej odczuwają potrzebę komfortowego przemieszczania się. W markach premium, typu Koga, Batavus, Sparta czy Gazelle, oprócz wygody zapewniamy klientom wyjątkowy design i najwyższą jakość wykonania. To firmy, które na swoją opinię pracują ponad 100 lat, nie mają więc sobie równych. Czy z klasycznym napędem, czy będą to rowery na pasku w jego miejsce.

Elektryki

Rzeczywiście, notujemy w Polsce coraz większe zainteresowanie rowerami elektrycznymi. Sklepy, które się na to przygotowały, są dziś w stanie obsługiwać klientów poszukujących rowerów w tym segmencie. W Holandii boom na elektryki trwa już wiele lat. W Polsce mamy jeszcze sporo do zrobienia i choć e-bike’i się sprzedają, to na pewno nie tak dobrze, jak w krajach wysoko rozwiniętych. Skoro rower to nie tylko sport, uważamy, że jazda w mieście ze wspomaganiem ma tylko i wyłącznie zalety. W warunkach miejskich zależy nam na sprawnym przemieszczaniu się, a nie męczeniu się podczas jazdy, a to właśnie umożliwia rower ze wspomaganiem. Jeśli więc nasi klienci to zrozumieją, na pewno coraz częściej będą wybierali rowery elektryczne premium do codziennego użytkowania, dojazdów do pracy, po zakupy czy siłownię. 

Maciej Myszko: „Zachęcam do wybierania roweru! A jeśli wciąż argumentem pozostaje: „nie mogę przyjechać do pracy spocony i zmęczony”, co w pełni rozumiem, zachęcam do wybierania rowerów elektrycznych!

Serwis e-bike’ów

Zanim zaczęliśmy serwisować rowery, które sprzedajemy dziś, przejrzeliśmy i naprawiliśmy wiele elektrycznych używek pochodzących z rynku holenderskiego. Doświadczenie zdobyliśmy więc poprzez praktykę. Oprócz tego co roku wyjeżdżamy do Holandii na szkolenia, a nasi serwisanci mają też okazję popracować w zaprzyjaźnionych serwisach w Holandii, tam, gdzie wiedza na temat rowerów i ich naprawy jest największa. Producenci, z którymi współpracujemy, dają nam dostęp do wszystkich urządzeń diagnostycznych oraz części zamiennych. Dzięki temu, że sprzedawane przez nas rowery składane są w Holandii, mamy szybki dostęp do wszystkich części, z których są budowane. Każda z marek, którą sprzedajemy, ma specjalny system posprzedażowy B2B. Po wpisaniu numeru ramy jesteśmy w stanie sprawdzić, z jakich części dany rower jest zbudowany (zarówno elektryczny, jak i tradycyjny), i daną część możemy zamówić z szybką wysyłką do Polski. Tak więc z serwisowaniem rowerów elektrycznych nie mamy najmniejszych problemów. Podobnie zresztą, jak ze sprzętem typu rowery gravelowe.

RoweryStylowe.pl

Adres RoweryStylowe.pl jest bardzo popularny, na co wpływa wiele czynników. Współpracujemy nie tylko z producentami rowerów, ale również z wieloma dużymi hurtowniami z Polski i Europy. Jako nieliczni w Polsce rowery wysyłamy przygotowane do jazdy, gotowe w 99%, w dużych i bardzo mocnych kartonach produkowanych specjalnie na nasze zamówienie. Klient musi jedynie przykręcić pedały (dostaje od nas klucz nr 15) oraz standardowo ustawić kierownicę i siodełko pod siebie (do kierownicy i siodełka też dodajemy zestaw niezbędnych kluczy imbusowych). Jazda próbna jest możliwa i jeśli rower nie spełni oczekiwań klienta, może on go zwrócić w zasadzie bez podawania przyczyny do 30 dni od momentu otrzymania. Procent zwrotów, wobec trafionych zakupów, jest u nas jednak marginalny. Rozczarowanie rowerem występuje niezwykle rzadko, ponieważ na żywo nasz sprzęt wygląda zawsze lepiej niż na zdjęciach, a dokładne opisy oraz poradnik video, jak dobrać odpowiedni rozmiar ramy, minimalizują ryzyko błędnych decyzji. Nasz sklep internetowy wciąż notuje wzrosty sprzedaży, doświadczenie mocno procentuje.

Dla dzieci

Rowery dziecięce stały się poniekąd uzupełnieniem naszej oferty. Nigdy nie chcieliśmy i nie chcemy iść w sport, dlatego rozbudowanie działki z rowerami dla dzieci było naturalnym działaniem. Stawiamy na miejskich rowerzystów, nie kolarzy, a ci poruszają się ze swoimi pociechami najpierw w fotelikach czy przyczepkach rowerowych dla dzieci, a potem każdy rodzic szuka już odpowiedniego roweru dla dziecka. 

Zresztą osoby, które do nas trafiają, wybierają świadomie, nie znajdują się tu przypadkiem. Szukają rowerów lekkich, z dobrych materiałów i z dobrym osprzętem. A jeśli już trafi się osoba, która ma dylemat, czy warto kupić dziecku rower na dwa sezony, dostaje od nas garść argumentów, dzięki którym przekonuje się, że nie straci na tym zakupie. Podpowiadamy, że kupowanie roweru za dużego lub za małego nie jest bezpieczne dla dziecka. Po drugie, rower idealnie dopasowany do wzrostu daje znacznie lepsze efekty, dziecko szybciej nauczy się jeździć, a gdy już się nauczy, duży rower da mu możliwość pokonywania długich dystansów bez nadmiernego wysiłku. I wreszcie droższe, lekkie rowery dziecięce znacznie lepiej trzymają cenę i bardzo łatwo można je potem odsprzedać, gdy dziecko już wyrośnie. 

Rowerem do pracy

Do pracy jeżdżę Batavusem, chociaż nie mam daleko. Wybierając miejsce zamieszkania, kierowaliśmy się ekonomią i ekologią. Mieszkamy w ścisłym centrum, do biura naszego sklepu internetowego, które mamy od niedawna na wrocławskim Rynku, mam niespełna kilometr (aż trudno się rozpędzić), a kilometr dalej jest sklep stacjonarny. Roweru używam też, kiedy potrzebuję pojechać dalej. W zasadzie w mieście, jeśli nie muszę, w ogóle nie wsiadam do auta, chociaż nie jestem rowerowym ortodoksem. Jestem za równowagą w dziedzinie transportu. Gdyby każdy z nas podszedł tak do tematu, polskie miasta byłyby o wiele bardziej przyjazne swoim mieszkańcom. Zachęcam do wybierania roweru! A jeśli wciąż argumentem pozostaje: „nie mogę przyjechać do pracy spocony i zmęczony”, co w pełni rozumiem, zachęcam do wybierania rowerów elektrycznych!  

Maciej Myszko: „W Holandii boom na elektryki trwa już wiele lat. W Polsce mamy jeszcze sporo do zrobienia.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »