Home Nowości Rock Shox Domain powraca jako tani ZEB

Rock Shox Domain powraca jako tani ZEB

0
4199

Zaawansowana konstrukcja i dopracowany wygląd mają łączyć się pod jednym dachem w zupełnie nowym modelu Domain. Ten solidny widelec przeznaczony jest do enduro, ale wytrzymałość też sprawia, że można śmiało polecić go fanom eMTB. Mogliśmy go już sprawdzić w praktyce.

Wraz z nowymi rowerami rosną i wymagania. Nowy Domain czerpie z dorobku ZEBa, wyspecjalizownego widelca enduro klasy wyższej. Domain oferuje nowe, mocne golenie o średnicy 38 mm, kompatybilność z krótkimi błotnikami oraz wzbudzającą zaufanie sprężynę powietrzną DebonAir, połączoną z niezawodnym tłumikiem Motion Control RC. Nie zapomniano i oleju tłumiącym Maxima Plush

SPECYFIKACJE

Rozmiar kół: 27,5″, 29″
Skoki: 150 mm, 160 mm, 170 mm, 180 m
Amortyzator: Motion Control RC
offset: 44 mm (27.5″, 29″)
Górna golenie: 38 mm z aluminium

Cechy
– NOWE 38-milimetrowe golenie dla zwiększenia sztywności
– tłumik Motion Control RC z regulacją kompresji przy niskiej prędkości i zewnętrzną regulacją odbicia o podwójnym przepływem
– Regulowana sprężyna powietrzna DebonAir zapewnia stałe wyczucie podczas całego skoku
– Płyn tłumiący Maxima Plush zmniejsza tarcie i wycisza hałas amortyzatora
– Kompatybilny z krótkim błotnikiem (błotnik RockShox Premium sprzedawany oddzielnie. Warianty AM zawierają błotnik RockShox na plastikowe złączki)
– Pasuje do opon do 2,8″ bez błotników – użycie krótkiego błotnika może zmniejszyć prześwit opony

Sugerowana cena detalicza: $549 | €594* | £530 | ok. 2700 zł (z VAT)


ZESTAWY MODERNIZACYJNE I AKCESORIA

ZESTAW MODERNIZACYJNY AMORTYZATORA
Zestaw modernizacyjny – Motion Control RC, kompresja przy niskiej prędkości, blokada (zawiera tłumik) – Domain 38 mm (B1+/2022+) $ 42,00 € 47,00 £ 42,00
Zestaw modernizacyjny – CHARGER 2.1 RC2 Crown High Speed, Low Speed Compression – ZEB (A1+/2020+) $ 330.00 € 365.00 £ 325.00

ZESTAW DO ZDALNEJ BLOKADY – OneLoc prawy/powyżej, lewy/poniżej 10 mm MC RC Damper Push to Lock (zawiera pilot, tłumik, linkę i obudowę) – DOMAIN (B1+/2021+) $ 98,00 € 114,00 £ 102,00

BŁOTNIK – RockShox MTB Fender Black Short – ZEB (A1+/2021+) $ 20,00 € 23,00 £ 20,00

CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA

Jakie jest przeznaczenie tego widelca?
Duże górne rury o średnicy 38 mm i sztywniejsze ogólne zawieszenie najlepiej pasują do rowerów all mountain i enduro o większym skoku (150 mm -180 mm), a także do nowoczesnych E-MTB. Domain jest widelcem, który ma odpowiednią skalę, by wyglądać „dobrze” w rowerach E-MTB, ale nie jest zbyt ciężki – waży 2,540 g

Czym Domain różni się od ZEBa?
Domain wykorzystuje niektóre z najlepszych cech ZEB, ale rezygnuje z ekskluzywnej specyfikacji na poziomie Signature Series, aby reprezentować opcję widelca enduro w niższej cenie. Domain różni się od ZEB górnymi rurami z aluminium serii 6000, tłumikami Motion Control RC lub R (tylko odbicie) w miejsce Chargera oraz tulejami.

Czy są dostępne różne średnice steru dla Domain?
Domain posiada 1,5-calowe, stożkowe, aluminiowe rury sterowe zarówno dla opcji OEM, jak i w sprzedaży sklepowej; większe 1,8-calowe, stożkowe, aluminiowe rury sterowe są opcją tylko dla modeli OEM E-MTB.

Dlaczego dostępne są różne rozmiary koron i dlaczego nie wystarczy jeden rozmiar?
Domain obsługuje trzy różne średnice korony, aby jak najlepiej dopasować się do nowoczesnych konstrukcji rowerów: 59 mm jako opcja konfiguracji OEM i w sklepach, oraz 63 mm i 69 mm rozmiary koron jako konfiguracje widelców tylko OEM. Dodatkowo, korona 69 mm jest wystarczająco duża, aby pomieścić opcjonalną 1,8-calowy rurę sterową.

Czy sprężyna powietrzna DebonAir od ZEBa będzie pasować do Domaina? Czy są one wymienne?
Chociaż obie górne rury mają 38mm, sprężyna DebonAir w ZEBie nie będzie pasować do Domain. Domain używa górnych rur aluminiowych serii 6000, które wymagają specyficznego, innego rozmiaru.

Czy mogę dostroić sprężynę powietrzną DebonAir w Domainie?
Tokeny są dostępne do tuningu sprężyny DebonAir Domain’a – maksymalna ilość tokenów to trzy (3). Widelce Domain są dostarczane fabryczniei z zainstalowanymi następującymi tokenami

180 mm skok – (0) tokenów zainstalowanych.
Skok 170 mm – (1) zainstalowany token.
160 mm – (2) zainstalowane tokeny.
Skok 150 mm – (2) zainstalowane tokeny.

Czy mogę rozbudować Domain R do RC? Co z opcją zdalnego sterowania dla modelu RC?
Tak. Zestaw modernizacyjny amortyzatora Motion Control RC będzie dostępny w sprzedaży na rynku wtórnym podobnie jak manetka blokady.

Czy można uaktualnić amortyzator Motion Control Domaina do Chargera?
Tak. Zestaw modernizacyjny Charger 2.1 RC2 ZEB Damper jest kompatybilny z Domainem.

Jaki jest najmniejszy i największy rozmiar tarcz, które mogę zastosować?
Domain mocowanie 200 mm direct mount. Dla tarczy 220 mm potrzebny jest 20 mm adapter post-mount. Tarcze 203mm mogą być również używane z odpowiednim zestawem dystansowym.

Jaki jest największy rozmiar opon, na których mogę jeździć?
Domain mieści opony do 2,8″ zarówno na platformach 27,5″ jak i 29″. Użycie opcjonalnego krótkiego błotnika może zmniejszyć ten prześwit w zależności od wyboru opon, więc zawsze dokładnie sprawdzaj statyczny i dolny prześwit widelca, gdy zamontowany jest błotnik.

Czy Domain jest kompatybilny z błotnikiem?
Domeny sprzedawane na rynku wtórnym będą dostarczane z osłoną przeciwbłotną, która mocowana jest za pomocą opasek zaciskowych. Krótki błotnik Premium RockShox ZEB jest opcjonalnym zakupem, który również pasuje do Domaina i instaluje się na nodze widelca za pomocą dołączonego osprzętu.

Jaki jest najbardziej odpowiedni tylny amortyzator RockShox, który pasuje do Domaina?
Domain pasuje do wszystkich tylnych amortyzatorów, które oferują porównywalny skok dla danej ramy.

Jak ustawić nowego Domaina?
Najlepszym miejscem do rozpoczęcia ustawiania jest aplikacja RockShox TrailHead. Możesz pobrać aplikację smartfon lub odwiedzić stronę rockshox.com/trailhead.

Rock Shox Domain i pierwsze wrażenia z jazdy

Mamy w rowerze testowym zamontowany widelec testowy w wersji RC, w wariancie 160 mm i zdążyliśmy już odbyć na nim kilka jazd. Podobnie jak w przypadku ZEBa dominujące wrażenie to sztywność konstrukcji, która bardzo pozytywnie wpływa na własności jezdne, zapewniając pewność kierowania. „Na sucho” widelec także działa płynnie, podkreślić trzeba jakość działania tłumienia kompresji, która pozwala na zakres tej cechy w szerokim zakresie. Ciekawostka to fakt, że widelec, pomimo zastosowania referencyjnych ustawień ciśnienia, nie wykorzystywał pełni skoku – tu potrzebujemy więcej czasu, by ze sprzętem się zaprzyjaźnić i ustawienia dopracować. Przypuszczamy, że podobnie jak w ZEBie tu także dają o sobie znać opory pracy, duża średnica goleni oznacza duże uszczelki i większą moc by całość „przecisnąć” przez skok, tym samym nad pluszowością trzeba popracować. Fajnie, że widelec można skutecznie zablokować, podobnie jak skręcić kompresję by nie nurkował! W sumie, biorąc pod uwagę cenę, to zdecydowanie interesująca propozycja, także do rowerów elektrycznych. Tam masa przekraczająca 2,5 kg także będzie odgrywała drugorzędne znaczenie.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »