Dwie nowe piasty do kół szosowych, gravelowych i MTB to zupełnie nowe konstrukcje, choć oparte na poprzednich generacjach Zippa. Szczególnie interesujący dla fanów górali jest model ZM2, ale obydwa zaprojektowano w Niemczech.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/04/Zipp-Ted-King-Fall-2020-54-507x760.jpg)
ZR1 HUBSET
Projektując zmodernizowaną piastę do naszej sprawdzonej linii kół Firecrest, zwróciliśmy się do naszych kolegów inżynierów z centrum rozwoju SRAM w Schweinfurcie, w Niemczech. Rezultatem jest zestaw piast ZR1 do kół z hamulcami tarczowymi i obręczowymi. Piasty te charakteryzują się lepszą konstrukcją uszczelnień, co zwiększa ich trwałość i szybkość reakcji przy 66 punktach styku.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/04/002018023002-AM-HUB-ZR1-R-DBCL-28H-12X142-XDR-BLK-A1-c-Side-760x760.png)
Nasi inżynierowie spędzili ponad dwa lata nad rozwojem ZR1. Udowodnienie trwałości tego zestawu obejmowało ponad 58 500 km jazdy testowej. W ZR1 zastosowano kluczową technologię z piast Zipp’s Cognition. Konstrukcja uszczelki jest taka sama jak w Cognition, z dużą osłoną przeciwpyłową u podstawy korpusu i lepszymi uszczelkami łożysk dla większej ochrony. Rozmiar łożyska jest również taki sam jak w Cognition, chociaż Cognition używa łożyska jeszcze wyższej klasy. Sześć zapadek jest przesuniętych tak, aby pracowały w dwóch grupach po trzy zapadki. W każdej chwili zawsze działają trzy zapadki. Taka konstrukcja daje poczucie szybkiego działania, z 66 punktami styku. Korpus jest zaprojektowany tak, aby zapadki pozostały na miejscu do demontażu, aby ułatwić serwisowanie. Piasty Zipp są zaprojektowane do stosowania szprych typu J-bend, najpopularniejszego obecnie typu szprych. J-Bend, czyli tradycyjne, są łatwiejsze do wymiany.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/04/002018022000-AM-HUB-ZR1-F-DBCL-24H-12X100-BLK-A1-c-Side-760x760.png)
CECHY
Lepsze uszczelnienie, zwiększające trwałość w stosunku do poprzedniego modelu piasty
Szybkie zasprzęglanie zapewniające szybką jazdę
Niewielka masa
Taki sam rozmiar łożyska jak w piaście Cognition z najwyższej półki
certyfikowana dla e-bike
Piasta do hamulców tarczowych z Centerlock Pierścień blokujący jest dołączony
Liczba szprych: 24 lub 28
Osie przelotowe lub QR z wymiennymi końcówkami
Warianty XDR lub SRAM / Shimano
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/04/002018018000-AM-HUB-ZM2-F-DB6B-32H-15X110B-TC-BLK-A1-c-Side-760x760.png)
ZM2 HUBSET
Piasta ZM2 firmy Zipp zapewnia niezawodną wydajność na najbardziej wymagających szlakach. Ten zaprojektowany w Niemczech zestaw piasty posiada 12 zapadek i 132 punkty styku dla szybszej reakcji. Ulepszona konstrukcja uszczelnienia piasty oznacza większą trwałość w trudnym terenie.
System piasty działa z 12 zapadkami, w 4 grupach po 3, na 33 zębowym pierścieniu zapadkowym. 33 zęby sprawiają, że pierścień jest mocny i zapewnia niezawodne i stałe zaciskanie.
4 grupy po 3 zapadki są rozmieszczone naprzemiennie, co oznacza, że zawsze 3 zapadki są zaangażowane w dowolnym momencie. ZM2 ma również większą zdolność przenoszenia obciążeń. Piasta może być stosowana w elektrycznych rowerach górskich.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2021/04/002018019000-AM-HUB-ZM2-R-DB6B-32H-12X148B-XD-BLK-A1-c-Side-760x760.png)
CECHY
Zaprojektowana w Niemczech, z lepszą konstrukcją uszczelnienia dla zwiększenia trwałości i szybszej reakcji
132 punkty styku
Zaprojektowany z 12 zapadkami – 4 grupy po 3 – dla szybkiego zasprzęglania
Mocny pierścień zapadkowy zmaksymalizował maksymalną nośność
Kompatybilny z rowerami górskimi
Liczba szprych: 32
Tylko Boost, 6 śrub
Wariant XD lub SRAM/Shimano
Końcówki standardowe lub Torque na przedniej piaście