Czym różni się od topowego modelu, skoro Cannondale F-SI Carbon 3 kosztuje niespełna połowę ceny najwyższego modelu? Tańsze włókna karbonowe w ramie (standardowy BallisTec w miejsce wariantu Hi-Mod), aluminiowy widelec i napęd GX Eagle 1×12 w miejsce XX1 Eagle, a zamiast karbonowych kół na obręczach Enve klasyczne Stan’s No Tube plus aluminiowe dodatki. Kompletny rower waży 10,1 kilograma w rozmiarze M. Rama, poza prostszym materiałem (dodatkowa waga to 200 gramów), ma wszystkie te same nietypowe rozwiązania techniczne, czyli asymetryczny tył czy mocowanie hamulców flat mount (przejęte z szosy).
W testowanej wersji Ocho wykonany jest z aluminium, w topowej z karbonu.
PIERWSZA JAZDA
Trzy różne osoby, trzy identyczne rowery i zgodna opinia – model od razu leżał jak ulał. Łatwość przyspieszania i precyzja prowadzenia to cechy zauważalne natychmiast. Lefty Ocho ma sztywność, której nie są w stanie osiągnąć nawet liderzy rynkowi w postaci RockShoxa i Foxa. Bardzo płynnie też działa, na odcinkach asfaltowych dodatkowo można go zablokować manetką.
Blokowanie widelca możliwe jest za pomocą wygodnej manetki montowanej na kierownicy.
Kierownica o szerokości 760 mm pozwala na pewną kontrolę nad rowerem, siodło Fabric Scoop ponownie zaskakuje wygodą. W suchych warunkach czeskiej Wysoczyny przyczepność opon Schwalbe z serii Performance była wystarczająca, ale tu akurat z chęcią widzielibyśmy opony z serii Evo (i tubelessy).
Model Carbon 3 wygląda, nie licząc koloru, identycznie jak F-Si World Cup
Rower pięknie podjeżdża, w terenie newralgiczne okazuje się ciśnienie w oponach, wówczas pozwala pokonywać z dużą łatwością także sekcje techniczne. Sprzęt praktycznie gotowy do ścigania. GX Eagle, gdy jest nowy, działa identycznie jak XX1 (podobnie też jest wrażliwy na zabrudzenia na dłuższych dystansach, jak wynika z naszych doświadczeń).
Dystrybutor: Cannondale
Przeczytaj również:
Cannondale Scalpel Lefty Ocho Special!
Więcej detali nowego modelu? Oto one!
Regulacja tłumienia kompresji w nowym Lefty OCHO
Haki z mocowaniem widelca typu Flatmount, znanym raczej z szosy
Osłona dolnej goleni widelca OCHO
Główka sterowa z otworami na dodatkowe przewody
Tu jeszcze raz
I zgrabny tył roweru – śruba do blokowania sztycy ukryta jest pod ramą – rurą górną
Całą kolekcję nowego modelu znajdziecie tutaj