CANNONDALE F-SI CARBON 3

Najnowsza wersja sprawdzonego w Pucharze Świata F-Si ma ramę ważącą 900 gramów, oraz nowy widelec Lefty Ocho z tylko jedną golenią. Za topowy model ważący 8,7 kilograma trzeba zapłacić 37 999 złotych. Najtańszy model kosztuje 8999 złotych, ale my sprawdziliśmy wersję Carbon 3, czyli niemal najtańszą z Ocho, za 15 499 zł.



Czym różni się od topowego modelu, skoro Cannondale F-SI Carbon 3 kosztuje niespełna połowę ceny najwyższego modelu? Tańsze włókna karbonowe w ramie (standardowy BallisTec w miejsce wariantu Hi-Mod), aluminiowy widelec i napęd GX Eagle 1x12 w miejsce XX1 Eagle, a zamiast karbonowych kół na obręczach Enve klasyczne Stan's No Tube plus aluminiowe dodatki. Kompletny rower waży 10,1 kilograma w rozmiarze M. Rama, poza prostszym materiałem (dodatkowa waga to 200 gramów), ma wszystkie te same nietypowe rozwiązania techniczne, czyli asymetryczny tył czy mocowanie hamulców flat mount (przejęte z szosy).

 

Cannondale F-Si Carbon


W testowanej wersji Ocho wykonany jest z aluminium, w topowej z karbonu.

 

PIERWSZA JAZDA

 

Trzy różne osoby, trzy identyczne rowery i zgodna opinia - model od razu leżał jak ulał. Łatwość przyspieszania i precyzja prowadzenia to cechy zauważalne natychmiast. Lefty Ocho ma sztywność, której nie są w stanie osiągnąć nawet liderzy rynkowi w postaci RockShoxa i Foxa. Bardzo płynnie też działa, na odcinkach asfaltowych dodatkowo można go zablokować manetką.

 

Cannondale F-Si Carbon


Blokowanie widelca możliwe jest za pomocą wygodnej manetki montowanej na kierownicy.

 

Kierownica o szerokości 760 mm pozwala na pewną kontrolę nad rowerem, siodło Fabric Scoop ponownie zaskakuje wygodą. W suchych warunkach czeskiej Wysoczyny przyczepność opon Schwalbe z serii Performance była wystarczająca, ale tu akurat z chęcią widzielibyśmy opony z serii Evo (i tubelessy). 

 

Cannondale F-Si Carbon


Model Carbon 3 wygląda, nie licząc koloru, identycznie jak F-Si World Cup

 

Rower pięknie podjeżdża, w terenie newralgiczne okazuje się ciśnienie w oponach, wówczas pozwala pokonywać z dużą łatwością także sekcje techniczne. Sprzęt praktycznie gotowy do ścigania. GX Eagle, gdy jest nowy, działa identycznie jak XX1 (podobnie też jest wrażliwy na zabrudzenia na dłuższych dystansach, jak wynika z naszych doświadczeń).

Dystrybutor: Cannondale

Przeczytaj również:

 

Cannondale Scalpel Lefty Ocho Special!

 

Więcej detali nowego modelu? Oto one!

 

Cannondale F-Si Carbon

 

Regulacja tłumienia kompresji w nowym Lefty OCHO

 

Cannondale F-Si Carbon

 

Haki z mocowaniem widelca typu Flatmount, znanym raczej z szosy

 

Cannondale F-Si Carbon

 

Osłona dolnej goleni widelca OCHO

 

Cannondale F-Si Carbon

 

Główka sterowa z otworami na dodatkowe przewody

 

Cannondale F-Si Carbon

 

Tu jeszcze raz

 

Cannondale F-Si Carbon

 

I zgrabny tył roweru - śruba do blokowania sztycy ukryta jest pod ramą - rurą górną

 

Całą kolekcję nowego modelu znajdziecie tutaj

 

Komentarze do artykułu