Home Nowości Cannondale Moterra SL najlżejszy w historii eMTB z pełną mocą

Cannondale Moterra SL najlżejszy w historii eMTB z pełną mocą

0
20

Cannondale przedstawia najlżejszy elektryczny rower górski o pełnej mocy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano – zupełnie nową Moterrę SL*. Dzięki momentowi obrotowemu do 85 Nm, mocy szczytowej ponad 600 W i akumulatorowi o pojemności 601 Wh, a przy tym wadze zaledwie 19,5 kg, jest to eMTB, który ma zdefiniować swoją własną klasę.

Połączenie wysokiej mocy i niskiej masy Moterra SL wymagało połączenia różnych umiejętności inżynierskich. Cannondale podaje, że stworzenie lekkiej ramy o skoku 150 mm było możliwe dzięki pionierskiej wiedzy z zakresu włókna węglowego i technologii FlexPivot, zaadaptowanej ze zwycięskiego w Pucharze Świata roweru wyścigowego Scalpel XC. Sekcje tylnego trójkąta FlexPivot zastępują tradycyjny zawias Horsta, zachowując prawdziwy system czterozawiasowy, jednocześnie eliminując wagę i konieczność konserwacji łożysk tylnego trójkąta. System ten pozwala inżynierom wybrać idealną reakcję zawieszenia na każdy ruch.

Na tym nie koniec. Podejście projektowe Cannondale „Proportional Response” oznacza, że wszystko, od kinematyki zawieszenia po geometrię – w tym długość tylnych widełek łańcucha – jest całkowicie dostosowane do każdego rozmiaru ramy, dzięki czemu wszyscy rowerzyści otrzymują takie same możliwości zawieszenia i wrażenia z jazdy.

Moc Moterra SL pochodzi z niestandardowo dostrojonej wersji jednostki napędowej Shimano EP801 – najlżejszego silnika zdolnego do uzyskania dużej mocy. Dzięki momentowi obrotowemu 85 Nm i ponad 600 W maksymalnej mocy wyjściowej, zapewnia on duże doładowanie w lekkiej obudowie. Niestandardowe tryby jazdy zostały opracowane we współpracy z Shimano, aby w pełni wykorzystać możliwości EP801. Dostępny jest tryb „ECO” (minimalne wspomaganie, maksymalny zasięg na całodniowe wyprawy), dwa tryby „TRAIL” (pierwszy tryb TRAIL zapewnia średnią moc, idealną do jazdy z przyjaciółmi na lekkich rowerach elektrycznych, drugi tryb TRAIL zwiększa wspomaganie do jazdy z rowerami elektrycznymi o pełnej mocy) i oczywiście „BOOST” (pełna moc, przez cały czas). Unikalna bateria wewnętrzna wykorzystuje niestandardową konfigurację ogniw, która przechowuje więcej mocy na kilogram niż kiedykolwiek wcześniej, tworząc kompaktową baterię, która pakuje pełne 601 watogodzin w zaledwie 3,1 kg, w tym okablowanie.

Zagłębienie się w szczegóły geometrii ujawnia, że Moterra SL jest tak samo progresywna, jak reszta podstawowychh cech. Ma 62,5-stopniowy kąt główki ramy, który jest tak PŁASKI jak w rowerze DH, z miskami sterów oferującymi 1,2 stopnia regulacji, a także duży zasięg i stromy kąt siodełka nowoczesnego roweru trailowego oraz długości przedniego i tylnego trójkąta, które są dostosowywane do rozmiaru. To naprawdę „progresywna geometria” w akcji.

Moterra SL jest również wyposażona w zestaw kół „mullet”, tj. 29-calowe koła przednie i 27,5-calowe koła tylne, aby osiągnąć równowagę między prędkością na prostej i zwinnością w zakrętach. Dla tych, którzy bardziej skłaniają się ku temu pierwszemu, FlipChip w wspornikach siodełka zapewnia, że Moterra SL może być przekształcona w pełną 29-tkę bez poświęcania ogólnego charakteru i równowagi roweru.

Nowa Moterra SL jest dostępna w rozmiarach od małego do bardzo dużego oraz w różnych konfiguracjach, w tym w limitowanej serii LAB71.

Więcej informacji można znaleźć na stronie cannondale.com

*Odważne stwierdzenie własne Cannondale. Dlatego właśnie dodano gwiazdkę. Przez „pełną moc” firma rozumie eMTB z jednostką napędową o momencie obrotowym co najmniej 85 Nm i pojemnością akumulatora co najmniej 600 Wh.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »