Jeśli śledzicie puchar świata w DH to być może zauważyliście ten rower, bo nie sposób pomylić go z żadnym innym. Gamux Sego tam był też testowany. Tyle tylko, że to sprzęt mieszczący w sobie o wiele więcej niż po prostu komponenty. Rama obrabiana CNC z wstawkami z karbonu kryje nie tylko skrzynię Piniona ale też opcję automatycznej zmiany biegów. I to wszystko można już zamówić.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjYtcWRzN2Zia2l5ZzhpLV9kc2MyODIzLW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
Jeśli potraktujemy PŚ DH jak Formulę 1 świata rowerów, to Gamux Sego może być idealnym przykładem i argumentem na to, że tak jest w istocie. Rower był bowiem rozwijany „na oczach” fanów tego sportu, a kolejne generacje dopracowywano po to, by finalnie wprowadzić go do sprzedaży. Czy w przyszłości marka będzie miała inne rowery? Teoretycznie po to niektóre rozwiązania testuje się w F1, by mógł z nich skorzystać „normalny” użytkownik samochodów. Faktem jest, że jeśli za wzór weźmiemy Gamuxa Sego, to czekają nas ciekawe czasy!
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NzAtNzJxMmRiYzVtbG1jLV9kc2MyOTIxLW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
Akurat ten rower jest wąsko wyspecjalizowany, ale pokazuje, co jest możliwe, gdy bardzo się chce. Rama wycinana jest z aluminium za pomocą obrabiarek CNC, ale główne „rury” mają prostokątne przekroje i są z karbonu, oplecione aluminiowym szkieletem, by całość nie była zbyt ciężka.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjEtYjhrcmE5cHlxbGl3LV9kc2MyNzcxLW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
W najnowszej wersji – tej, która jest już w przedsprzedaży – zamówić można „gołą” ramę, set z ramą wraz z Pinionem oraz rower w dwóch wariantach wyposażenia. Pierwsze dostawy mają nastąpić już w maju 2024. Zainteresowani? Zajrzyjcie na gamuxbikes.com
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjAtMnBhYmpxYnJ5MG9qLV9kc2MyNzY1LW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
Rama ma 200 mm skoku z tyłu i przewidziana jest do widelca o takim samym ugięciu. Sama konstrukcja to jednozawiasowiec z wysokim punktem obrotu, a wielkości kół mogą wynosić 29/29, albo 27,5 cala z tyłu. Rower jest dostępny w trzech różnych rozmiarach S1/S2/S3, chcąc jeździć na mniejszym kole z tyłu trzeba zdecydować się na inny wahacz.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjItd3hkejF1YWt1OXhtLV9kc2MyNzczLW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
W ramie ukryty jest Pinion z serii C (C-Line), połączony z kołem napędowym za pomocą paska. Wsyoki punkt obrotu wymusza użycie dodatkowych rolek, ale w zamian mamy nisko umieszczony punkt obrotu.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjctY3g5cDNoNWM1N284LV9kc2MyODU0LW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
Co więcej za dopłatą Gamux umożliwia wyposażenie napędu w funkcję Smart Shift, dzięki czemu możliwa jest automatyczna zmiana biegów. Czyli na zjeździe, bez względu na prędkośći, teoretycznie będziecie mieli do dyspozycji właściwe przełożenie.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2024/01/aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNy8yNzc3LzI3Nzc5NjktN25tMmYwc25hNWQxLV9kc2MyODg4LW9yaWdpbmFsLmpwZw-848x565.jpg)
Tym samym manetka, którą widzicie na kierownicy, powinna być zupełnie zbędna. Generalnie rzecz ujmując, biorąc pod uwagę metodę produkcji i użyte rozwiązania, łatwo można sobie wyobrazić rower z mniejszym skokiem o tych samych funkcjach. I tu zrobiłoby się ciekawie…
Póki co cena za samą ramę 4999 CHF, z Pinionem 6250 CHF, dopłata do Smart Shift wynosi 750 CHF.
Rowery kosztują odpowiednio 10000 CHF za wersję Team i 11000 CHF wariant z Ohlinsami.
Jeszcze jedno – geometria też jest odpowiednio nowoczesna, jak sam rower. Już najmniejsza rama s1 ma Reach na poziomie 465 mm (duże M u wielu innych producentów).