Home Testy Recenzja kask full face Abus Airdrop Mips

Recenzja kask full face Abus Airdrop Mips

2
45

AirDrop MIPS to kolejny debiutant w kategorii kasków typu full face, tym razem należący do firmy ABUS. Jest dobrze wentylowany, lekki, a upalne temperatury nie są dla niego wrogiem. Posiada kilka “smaczków” w tym opcję dodania czujnika QUIN, czyli detektora wypadków.

Zaczynając swoją przygodę z enduro byłam świadoma, że cała zabawa wymaga stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa, w tym całkowitej ochrony głowy. Kask pomimo, że powstał z myślą o wymagających riderach DH czy enduro, sprawdzi się również idealnie dla początkujących. Dlaczego? A bo jest po prostu wygodny!

Testowany przeze mnie model był w rozmiarze S-M ( obwód głowy  52 – 58cm ) i kolorze białym, a jego waga wynosi zaledwie 790 g. Był ze mną w bike parkach, trasach enduro, zaliczył kilka kraks i solidnych podjazdów wyciskających ostatnie krople potu. Jak się sprawdził? Na piątkę z plusem!

TECHNOLOGIE UŻYTE W KASKU

  • Produkcja typu in-mold dla trwałego połączenia zewnętrznej skorupy z materiałem absorbującym wstrząsy (EPS)
  • Ambiant Sound Channels (ASC) zwiększają świadomość przestrzenną
  • System zapinania z dwoma pierścieniami D-Ring
  • Zoom-Ace-FF, czyli system regulacji dopasowujący się do obwodu głowy
  • QUIN ready – łatwa rozbudowa dzięki dostępnemu oddzielnie chipowi QUIN
  • Wentylacja: doskonała wentylacja dzięki 11 wlotom powietrza i 6 wylotom powietrza
  • Wkładki EVA chroniące obojczyki
  • Zrywalne mocowanie daszka
  • Oddychająca, wkładana wyściółka
  • Kształt odpowiedni do okularów

SYSTEM X3, CZYLI REGULACJA, WENTYLACJA I MIPS

Po pierwsze regulacja na dwóch poziomach poprzez system zapięcia z podwójną klamrą D-ring ( powszechnie używanego w kaskach motocyklowych ) oraz tylną regulację Zoom-Ace-FF. Dzięki temu dostajemy idealne dopasowanie do obwodu głowy w zależności od własnych preferencji. Oczywiście kluczowym elementem będzie tutaj dobranie odpowiedniego rozmiaru kasku 😉

Po drugie wentylacja, na którą składa się ostatecznie 17 otworów. To czuć – od samego początku użytkowania tego kasku. Dodatkowo ma też łatwo demontowalne poduszki policzkowe, również oddychające. 

A po trzecie MIPS, czyli każdemu dobrze znany system chroniący mózg przed urazami – tu za bezpieczeństwo odpowiada ruchoma skorupa z tworzywa o niskim współczynniku tarcia.

OKULARY- FRIENDLY

Kask nie ogranicza widoczności w dół czy bocznej, a rama kasku jest szeroka co zapewnia duży otwór przedni. Gogle bez problemu dopasują się do jego górnej krawędzi – z normalnymi okularami też nie będzie jakiegokolwiek problemu. Daszek oczywiście jest regulowany, co ułatwia na przechowywanie okularów pod nim. 

MOJE WRAŻENIA Z JAZDY I UŻYTKOWANIA

Zacznę od tego, że nie miałam jakichkolwiek oczekiwań co do tego kasku, jednak to co dostałam przewyższyło moje najśmielsze oczekiwania. 

AirDrop bardzo dobrze dopasowuje się do głowy i po odpowiedniej regulacji nie ma mowy o przesuwaniu się podczas jazdy. Nie doświadczyłam nigdy w nim bólów karku, jakichkolwiek otarć czy odparzeń. Z goglami tworzy naprawdę zgrany zestaw i nie ogranicza widoczności ( również dzięki małej szczęce ). Jeśli chodzi o system zapięcia z podwójną klamrą D-ring to na początku może odrobinę denerwować cała rutyna zapinania i trzeba się po prostu do niej przyzwyczaić, jednak warto podkreślić, że jest skuteczna. A skąd to wiem? Zaliczyłam w kasku kilka solidnych wywrotek, jednak za każdym razem wstając miałam wrażenie, że kask jest praktycznie w miejscu wyjściowym. Przykładowo pomimo przekoziołkowania przez kierownicę i solidnego uderzenia w boczną okolicę daszka nie udało mi się go jeszcze zerwać. Jedyne z czym zostałam zostawiona to naciągnięcia szyi od siły uderzenia. 

Wentylacja w praktyce sprawuję się na najwyższym poziomie. Wiadomo, nigdy nie będzie tak, że głowa się Wam nie spoci, a pod kaskiem nie będziecie czuć morza potu zwłaszcza w porze letnich upałów, ale chodzi tu o komfort termiczny i fakt, że cyrkulacja powietrza jest faktycznie odczuwalna bez względu na pogodę – to działa!

Z dodatkowych elementów wspomnę też o tym, że moja obawa co do dobrego słyszenia w kasku i świadomości w przestrzeni została szybko rozwiana. Nie ogranicza też jakkolwiek ruchów głowy. W skrócie uwielbiam w nim jeździć i zdecydowanie chętniej wybieram go niż klasyczny kask MTB. 

CO INNI UWAŻAJĄ O KASKU?

AirDrop MIPS był przetestowany solidnie przez kilka znanych osobliwości w tym profesjonalnego kolarza górskiego z Austrii – Gabriela Wibmera, jak również freerider’a i zjazdowca – Cedrica Gracia. 

”Bardzo podobała mi się jazda z nowym kaskiem ABUS AirDrop. Dopasowanie, osiągi i oczywiście niewielka waga sprawiają, że jest to idealny wybór do jazdy enduro i DH. Oprócz możliwości nowy kask ma wyjątkowy i niesamowity wygląd, który idealnie pasuje do mojego stylu.” – Gabriel Wibmer

„Jestem bardzo zadowolony z produktu końcowego. To, co najbardziej podoba mi się w kasku, to zdecydowanie system dopasowania. Bardzo łatwo się go zakłada i dopasowuje się perfekcyjnie. Ponadto oddychalność działa idealnie, a głowa się nie gotuje. Nigdy nie miałem problemów z zaparowaniem nawet w letnie upały. Wiemy, że na rynku jest wiele kasków, ale myślę, że podnieśliśmy poprzeczkę. Jestem bardzo dumny i myślę, że ludzie będą zaskoczeni.” – Cedric Gracia

PODSUMOWANIE

AirDrop to kask, który po sezonie użytkowania z czystym sumieniem mogę polecić osobie na każdym poziomie zaawansowania. Z nim jazda w kasku typu full face stanie się po prostu przyjemniejsza, a problemy z przysłowiowym “gotowaniem” w kasku, ograniczonym polem widzenia, czy bólem szyi prawdopodobnie po prostu znikną. Dodatkowo ma moim zdaniem genialny design – zdecydowanie ma w sobie to “coś”! 

Czy ma jakieś minusy? Jedyne co przychodzi mi do głowy to system zapinania z dwoma pierścieniami D-Ring, który potrzebuję chwili więcej skupienia i zdolności manualnych (czasem ściągnięcia rękawiczek) niż przykładowo zapięcie typu Fidlock, ale koniec końców dopasowanie i dodatkowe bezpieczeństwo jakie za tym idzie jest tego warte.

Kask rowerowy Full Face AirDrop MIPS od firmy Abus to pozycja lekka, zapewniająca wysoki poziom wentylacji i bezpieczeństwa, z którą na nowo pokochacie kaski typu full-face. My zdecydowanie jesteśmy na tak i z czystym sumieniem polecamy!

Cena katalogowa wynosi 1 485 zł

Jednak śmiało można go już znaleźć w promocyjnych cenach w okolicy 1000 zł 😉

Strona producenta: abus.com/pl

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin
Marcin
1 miesiąc temu

Niestety w tym tekście reklamowym zabrakło wzmianki o tym, że kask nieprawdopodobnie trzeszczy. Wystarczy ruch głową, żeby „przestrzenne słyszenie” było całkowicie zagluszone. Jako, że nie jeździmy po płaskim asfalcie trzeszczenie towarzyszy nam cały czas i bardzo niszczy przyjemność jazdy.

Translate »