Actofive to firma, która zupełnie nieprzypadkowo znalazła się na wystawie customów Bespoked. Ich ramy i komponenty są sztuka po sztuce frezowane z kawałków aluminium, by finalnie za każdym razem powstał zupełnie wyjątkowy produkt. W dodatku biuro konstrukcyjne i sam zakład mieści się w Dreźnie!
W ofercie, obok rowerów – a raczej ram, bo na ich podstawie każdy rower jest budowany indywidualnie – znajdują się też korby. Cecha charakterystyczna produktu, oprócz wykonania z aluminium, to dostępność w różnych anodowanych kolorach. Za marką stoi Simon Metzner, który powiedział nam między innymi, że te kolory osiągane są w ten sposób, że komponenty wędrują do różnych części Niemiec, gdzie są firmy specjalizujące się w poszczególnych barwach. Ciekawostka – ten „szampański” kolor ze zdjęcia otwierającego to efekt pracy firmy z Drezna i jest to podobno naturalny kolor aluminium, pokrytego ochronną anodą.
Actofive I-Train
I-Train to nowy model marki, którego zastosowanie rozciąga się od XC do trailu. Co ciekawe, w tej najnowszej wersji rower jest już inny niż opisany na stronie – gdzie tył pochodził od Nicolai. Tutaj zmiany są wyraźne, widełki podsiodłowe i łącznik (rocker) to pełne, aluminiowe szaleństwo by Actofive
Najważniejsze fakty I-Train
- Styl jazdy: XC / downcountry / trail
- przód wycięty CNC, sklejane połówki, seryjny tył Nicolai
- tył skok 105 mm / 115 mm / 125 mm /135 mm
- przód skok 120-140 mm
- Reach 450 mm / 470 mm / 500 mm
- kąt główki 66° Head Angle, opcja regulacji ± 1°
- kąt podsiodłowy 77°
- tylne widełki 437 mm
- wysokość środka suportu 333 mm regulacja ±4 mm Flip Chip
- MULLET ready (tylko 125 mm)
- 190×45 (105 mm / 115 mm)
- długość tłumika 210×50 (125 mm MULLET only)
- masa ramy 2750 g (bez tłumika)
- kolory anodowane lub surowe aluminium
T-Train
T-Train to model, który sprawił, że marka stała się popularna w kręgach wyznawców. To model enduro z wysokim punktem obrotu i oczywiście także ta sama technologia i możliwości.
Najważniejsze fakty P-Train
➤ CNC wycinane z bloku aluminum 7065
➤ konstrukcja z 2 części, klejona
➤ anodowane wykończenie
➤ zawieszene High Pivot
➤ ADJUSTABLE RIDE° koncepcja z regulacją geometrii
➤ tył skok 145 mm / 155 mm / 165 mm / 175 mm
➤ przód skok 160 mm / 170 mm / 180 mm
➤ Mullet ready
➤ opcjonalne płynne mocowanie tylnego hamulca
➤ kąt podsiodłowy 78°
➤ kąt główki 64°
➤ rozmiary S1 / S2 / S3
Korby Signature X
Oryginalne korby Signature produkowane były w Dreźnie, a ich ramiona były puste w środku. Co powodowało też, że były drogie i nadal są. Nowy model nadal produkowany jest w Dreźnie, zgodnie z rygorystycznymi standardami, których przestrzegają wszystkie produkty ACTOFIVE, ale tańszy. Firma podaje że: „Nowy mechanizm korbowy SIGNATURE X reprezentuje kolejną fazę rozwoju i udoskonalania ACTOFIVE. Dzięki solidnej konstrukcji CNC, ten mechanizm korbowy pomyślnie przeszedł certyfikację ISO EFBE dla kategorii zjazdowej 5 i chociaż możesz nie ścigać się w zjeździe, ten certyfikat gwarantuje, że odpowiedź na pytanie „czy przetrwa?” jest prosta „tak”. „
Różnica w cenie? 390 Euro vs. 790 Euro! Signature X waży 570 a Signature 480 g (bez zębatki i śrub).
Info: actofive.com
Kompletnie nie rozumiem jak rower wykonany na frezarce CNC jest na wystawie rowerów robionych ręcznie ?!?!
No nikt rowerów nie struga, przecież używa się narzędzi 🙂 Frezarka to jedna z nich.
Ale to nie nasza wina.