Wsporniki Mythos posiadają unikalną, otwartą konstrukcję odpowiadającą (podobno) rzeczywistym naprężeniom, jakie występują w naturze (a raczej w czasie jazdy). Wykorzystano przy tym technologię produkcji przyrostowej do „drukowania” mostków do rowerów szosowych i górskich z proszku tytanowego 6/4.
Wsporniki Mythos zostały zaprojektowane w Wielkiej Brytanii i są oferowane w dwóch wersjach: szosowym ELIX i górskim IXO. Są drukowane przez METRON Advanced Equipment. Firma twierdzi, że wsporniki są sztywniejsze zarówno w zakresie skręcania, jak i zginania w porównaniu z analogicznym wspornikami z aluminium. Choć te otwory wymagają dużej odporności na wątpliwości.
IXO, pokazany powyżej, dostępny jest w długościach 40 mm i 50 mm (cena to 250 funtów z VAT), ze wzniesieniem 0º i wysokością 38 mm. Waga ma wynosić od 147 g z tytanowym osprzętem. Firma twierdzi, że mostek jest o 16% sztywniejszy skrętnie i o 11% sztywniejszy na zgięcie niż klasyczne aluminiowe.
Wspornik szosowy ELIX (powyżej, 500 funtów z VAT) jest wykonany ze stopu Scalma, który jest mieszanką Scandium, aluminium i magnezu i jest zamiennikiem aluminium serii 7000 i jest mocniejszy niż tytan. Występuje w długościach 100/110/120/130 mm i wzniosie +/-8º. Występuje w trzech wykończeniach i waży zaledwie 150 g wraz z tytanowym osprzętem. Podobno jest o 15% sztywniejsza skrętnie, ale ma taką samą sztywność na zginanie jak dobry wspornik ze stopu aluminium.
Wsporniki wykorzystują technologię SLM Additive manufacturing, która polega na stopieniu proszku metalowego w ciało stałe, warstwa po warstwie, aby stworzyć gotową część. Wsporniki ELIX do rowerów szosowych są już dostępne, a na wsporniki MTB można składać zamówienia.
Info: mythos.bike