Według firmy Skarper wystarczy wymienić obecną tarczę na opatentowany odpowiednik „DiskDrive”, aby przekształcić rower w e-rower, bez pogorszenia zdolności hamowania z tyłu. Skarper ma mieć również tę dodatkową zaletę, że jest kompatybilny z hamulcami typu flat mount i ramami, w których zacisk jest schowany w widełkach.
Oto co mówią materiały prasowe: „Firma Skarper zaprojektowała napęd w miejscu tylnego hamulca tarczowego. Gdy tarcza nie jest napędzana elektrycznie, zachowuje się dokładnie tak, jak zwykła tarcza, bez żadnych kompromisów w zakresie wydajności i funkcji. Twój rower jest w każdej chwili gotowy do jazdy z napędem elektrycznym. Precyzyjne rozwiązania w tarczy umożliwiają bezpośrednie podłączenie napędu silnikowego Skarper, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.”
Jednostka napędowa Skarper Technology Skarper Drive Unit mocowana jest do bocznego górnego trójkąta roweru.
„W kompaktowej jednostce napędowej zintegrowano najnowocześniejszy elektroniczny system napędowy. Ogniwa litowe o dużej pojemności zapewniają wiodący w klasie zasięg i wagę. Bezszczotkowy silnik o wysokim momencie obrotowym zapewnia płynne dostarczanie mocy, co pozwala zmierzyć się z każdym miejskim terenem. Napęd został zaprojektowany w taki sposób, aby można go było zatrzasnąć w napędzie DiskDrive™, co pozwala natychmiast przekształcić rower w najlepszy rower elektryczny.”
Zapewnienia brzmią interesująco: „Aby zapewnić potrzebną moc przy jednoczesnym zachowaniu energooszczędności, opracowaliśmy DynamicClimb™ – specjalny algorytm wykorzystujący zestaw czujników bezprzewodowych, który tysiące razy na sekundę mierzy moc roweru, nachylenie drogi i monitoruje parametry jednostki napędowej. DynamicClimb™ zapewnia płynną i mocną jazdę. Czy to podczas wyprzedzania na czerwonym świetle, czy podczas wspinaczki na strome wzgórze w drodze do domu – DynamicClimb™ zapewni moc, której potrzebujesz.”
Dane techniczne
Moment obrotowy: 50 Nm
Silnik: 250 W mocy znamionowej
Waga: 3 kg + 300g na tarczę DiskDrive
Bateria Wh: 202 Wh
Zasięg: Do 60 km
Typ napędu: DiskDrive™
Prędkość maksymalna: 25 km/h (EU)
Zasięg na 30-minutowym ładowaniu: 15-20 km
Cena produktu nie została jeszcze ujawniona na stronie internetowej. Można jednak uzyskać informacje, gdy będzie dostępny tutaj.
Inni producenci elektryków już powinni się bać?
bimotal zapowiada się chyba lepiej
To prawda, przynajmniej teoretycznie!
Cena 2k$ sporo przesadzona
Gdy to pisaliśmy, tuż po premierze, cena nie była jeszcze znana. Już jest oficjalnie?