Home Nowości Lżejszy i mocniejszy FOX 36 stopień bliżej do doskonałości all mountain

Lżejszy i mocniejszy FOX 36 stopień bliżej do doskonałości all mountain

0
1360

Widelec FOX 36 Float był punktem odniesienia jako widelec do rowerów all mountain praktycznie od zawsze. W kolejnym roku modelowym będzie jeszcze lepszy, dzięki aktualizacji, która zmniejsza wagę, poprawia wytrzymałość i trwałość, a wszystko to dzięki zmienionej konstrukcji korony.

Fox nazywa model 36 „Królem Wszystkich Gór”, więc zdecydował się na nową, głębszą koronę, która jest inspirowana tym, co widzieliśmy przy okazji modernizacji widelca 38 kilka lat temu. Jest to subtelna zmiana, która naprawdę robi różnicę.

Czy potrafisz dostrzec różnicę?

Choć wydaje się to niewielką zmianą, to w miarę jak coraz więcej kolarzy górskich jeździ na rowerach all mountain i enduro wyposażonych w golenie o średnicy 36 mm, unowocześniona konstrukcja prawdopodobnie w znacznym stopniu przyczyni się do uniknięcia trzeszczenia korony widelca – dobrze znanej wielu użytkownikom.

Nowe widelce Fox 36 2023 i stare Fox 36 2021

Zmieniony kształt korony widelca jest tylko o kilka milimetrów wyższy w miejscu, gdzie rura sterowa jest wciśnięta, ale to zwiększenie ilości materiału, z którego wykonana jest rura sterowa i korona widelca ma znacząco poprawić trwałość widelca. Pozwoliło to również inżynierom Foxa usunąć więcej materiału, aby zaoszczędzić 20g w stosunku do poprzedniej generacji, przy zachowaniu tej samej sztywności.

Krytyczne miejsce to połączenie korona/rura sterowa/górna golenie, które przenosi największe obciążenia w widelcach z jedną koroną o dużym skoku i jest najbardziej narażone na trzeszczenie. Dlatego też wprowadzenie tego ulepszenia do wszystkich nowych widelców 36 na wszystkich poziomach specyfikacji jest tak istotne.

Na zewnątrz nowa, głębsza korona wygląda prawie tak samo jak w przypadku widelca 38, chociaż dolna krawędź rury sterowej widelca 36 nadal wystaje nieco poniżej kutej korony, w przeciwieństwie do większego widelca. Fox twierdzi, że całkowita wysokość zmienionej korony widelca od rury główki ramy do goleni jest niezmieniona, co ma nie mieć wpływu na wysokość osi widelca czy prześwit opony przy pełnej kompresji.

Wkręcane oś KaboltX 110 nie jest właściwie nowością, ale jesteśmy ciekawi, czy pojawi się w większej ilości rowerów, w porównaniu do bardziej popularnej osi z zaciskiem. KaboltX jest o 75 g lżejszy niż wersja z zaciskiem, więc od dłuższego czasu to właśnie ta oś jest podawana w oficjalnych danych dotyczących masy.

Deklarowana waga wariantu 29″ zaczyna się od 1942 g dla wersji 160 mm Fit4 z KaboltX (rura skrócona do 165 mm, z zamontowaną gwiazdką i prowadnicą przewodu hamulcowego).

Szczegóły techniczne bez zmian

Wewnątrz nowy widelec jest funkcjonalnie identyczny z poprzednią generacją, więc otrzymujesz wszystkie sprawdzone rozwiązania techniczne 36.

na dolnych goleniach umieszczono te same zawory upustowe, które pozwalają na ręczne wyrównanie ciśnienia, by uzyskać lepsze działanie i pełen skoku przy dużych różnicach wysokości lub zmianach pogody, a także zauważalnie przywracają wrażliwość na małe nierówności. Dodatkowy kanał w dolnej części widelca pozwala Foxowi na wprowadzenie dodatkowej ilości powietrza, co daje dodatkową korzyść w postaci cyrkulacji oleju w dolnej jego części, dzięki czemu tuleje i pierścienie piankowe są lepiej nasmarowane podczas jazdy.

Widelec nadal posiada wszechstronnie regulowane tłumiki GRIP2 z technologią Variable Valve Control (VVC) lub 3-pozycyjny amortyzator Fit4 z blokadą. Większa ujemna sprężyna powietrzna Float EVOL (EXtra VOlume) jest również obecna, aby zapewnić większą czułość pracy.

Ceny, dostępność i opcje FOX 36 2023

Zaktualizowany widelec Fox 36 jest już dostępny, trafiając do rowerów OEM oraz na rynek wtórny jako aktualizacja dostępna z nowymi dostawami. Ceny nie uległy zmianie, więc oczekujcie, że zmodernizowane widelce 36 będą nadal sprzedawane w cenach odpowiadających 1339-1495 Euro, w zależności od poziomu specyfikacji.

Opcje skoku: 150 mm-160 mm
Rozmiary kół: 27,5″ i 29″.
Standardy połączeń: Rozstaw Boost 15x110mm, stożkowa główka ramy 1,5″.
Hamulce: 180 mm PM (maks. 230 mm rotor)
Offset: 37mm, 44mm i 51mm
Modele: Factory, Performance Elite i e-bike

Nowe widelce są nadal dostępne w kolorach: pomarańczowo-czarnym Factory, czarnym Performance Elite i matowym Performance Elite

Info: ridefox.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »