Home Nowości Santa Cruz Heckler 2022 w opcjach 29 i mullet z baterią 720...

Santa Cruz Heckler 2022 w opcjach 29 i mullet z baterią 720 Wh

0
1389

Santa Cruz odświeżył model Heckler na sezon 2022, żegnając się z konfiguracją na kołach 27,5″ i oferując w zamian twentyninera przy zachowaniu opcji MX, czyli muleta. To nie wszystko, co urosło, bo stara bateria 504 Wh została zastąpiona baterią o pojemności 720 Wh, co oznacza o około 30% większy zasięg. Zarówno Heckler 2, jak i MX mają teraz 150 mm skoku tylnego koła dzięki platformie zawieszenia VPP.

Santa Cruz Heckler 2022

Santa Cruz w końcu ma w ofercie twentyninera w postaci modelu Heckler, dostępnego w rozmiarach M-XXL i z nie mniej niż pięcioma zestawami komponentów do wyboru, w tym po raz pierwszy z ramą w wariantach C i CC (chodzi o różne poziomy karbonu). Opcja 27,5″ nie została całkowicie wyeliminowana z oferty, bo nadal jest dostępna w rozmiarze S, dzięki czemu można w pełni wykorzystać aktualizacje ramy i geometrii, a także baterię 720 Wh. Podczas gdy Santa Cruz dodaje Hecklera na kołach 29 dla „najwyższej trakcji i prędkości toczenia”, jak to ładnie ujęto w materiałach PR, mullet pozostaje w ofercie dla „szybszego pokonywania zakrętów i panowania nad rowerem na najbardziej stromych i trudnych szlakach”.

Heckler 29

Nowy Santa Cruz Heckler ma 150 mm skoku tylnego koła i widelec 160 mm, zamontowany pod kątem główki ramy wynoszącym 64,8°. 475 mm zasięgu (reach), 461 mm z tyłu (długość widełek), 26 mm spadku środka suportu oraz 76,7° kąta rury podsiodłowej dopełniają najważniejsze dane dotyczące geometrii roweru w rozmiarze L (dotyczy to ustawienia HI)

Dodanie dolnego łącznika flip-chip daje rowerzystom możliwość zmiany geometrii, który w tej wersji ma 472 mm zasięgu, kąt widelca 64,5° w i podsiodłowy 76,4° SA, a 30 mm obniżenia środka suportu obniża go do wysokości 346 mm.

Heckler MX

Geometria roweru Heckler MX nie różni się zbytnio od 29, różniąc się przede wszystkim długością wahacza, która zmniejsza się do 445 mm. Wysokość środka suportu została utrzymana na poziomie 346 mm w pozycji dolnej i 342 mm w górnej, przy czym główka jest ustawiona pod kątem 64,8°/64,5°, a podsiodłowa odpowiednio 76,4°/76,7°. Zasięg ramy w rozmiarze L wynosi 475 mm w pozycji dolnej, co odpowiada rozmiarowi L Hecklera 29.

Detale techniczne

Santa Cruz mówi nam, że nowa, bardziej agresywna geometria Hecklera jest uzupełniona bardziej progresywnym ustawieniem linka VPP. Zarówno rowery Heckler 29 jak i MX mają teraz wystarczająco dużo miejsca na amortyzator ze sprężyną, ale wszystkie kompletne konstrukcje są wyposażone w amortyzatory powietrzne. Trzymając się rozstawu tylnych kół Boost, prześwit na opony jest również wystarczający i wynosi odpowiednio 29 x 2,6″ i 27,5 x 2,6″.

W dolnej rurze znajduje się bateria 720Wh, którą można wyjąć za pomocą klucza imbusowego 4 mm. Podobnie jak w poprzednich modelach Hecklera zasila ona silnik Shimano EP8, który osiąga maksymalny moment obrotowy 85 Nm.

Zacisk tylnego hamulca jest zamontowany bezpośrednio, przystosowany do współpracy z tarczą o średnicy 200 mm.

Prowadzenie przewodów jest w dużej mierze wewnętrzne, ale można zauważyć, że przewód hamulcowy i przewód przerzutki są widoczne w okolicy amortyzatora, gdy wychodzą z rury dolnej i wchodzą do elementów tylnego wahacza.

Ceny i dostępność nowych modeli Heckler

Santa Cruz Heckler 2022 jest już dostępny na niektórych rynkach w wersjach kolorystycznych Maritime Grey i Gloss Avocado, z pięcioma opcjami budowy do wyboru. eMTB jest po raz pierwszy dostępny w wersjach z ramą C i CC. Na rynku amerykańskim ceny zaczynają się od 8 199 USD za podstawowy model R i rosną do maksymalnie 13 299 USD za model XO1 AXS RSV z najwyższej półki. Ten ostatni jest jedynym modelem, w którym zastosowano ramę CC, podczas gdy wszystkie cztery tańsze modele mają cięższą ramę C.

Info: santacruzbicycles.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »