Home Nowości Olimpijski rower Toma Pidcocka z bliska

Olimpijski rower Toma Pidcocka z bliska

0
1280

To oczywiste, że Tom Pidcock, który w Tokio zdobył złoto, startował na modelu BMC Fourstroke. Pisaliśmy zresztą o tym rowerze zaraz po najważniejszym wyścigu sezonu. Już wówczas najbardziej dyskutowane było zawieszenie SR Suntour, bez widocznych tradycyjnych elementów sterujących.

O rowerze pisaliśmy dwa razy

Trochę inaczej jest jednak pisać o czymś, co widzi się na obrazku, a inaczej moc zobaczyć i „pomacać” to z bliska. Taka sposobność wydarzyła się na francuskim festiwalu ROC 'Azur, gdzie rower z olimpiady został wystawiony na stoisku SR Suntour.

Żeby nie było wątpliwości, został odpowiednio podpisany
Ile zresztą może być dostępnych BMC Fourstroke, z tak charakterystyczną ramą, tyle że bez żadnych napisów?
O czym wie już chyba każdy zainteresowany, Pidcock stosował komponenty Suntoura – swojego największego chyba konkurenta, Schurtera (taki skrót myślowy – Nino = Scott + Syncros)
Syncros oczywiście się z tej reklamy cieszył, sam Nino zapewne mniej
Tym bardziej, że kokpity Fraser powstały specjalnie dla Szwajcara, jak wieść niesie
Także koła to model karbonowy Syncrosa Silverton SL (mieliśmy go w naszym teście)
Ciekawostka – opony to rzeczywiście Continental, ale jaka to mieszanka? Napisane tylko prototyp
Siodło? Bardzo zwykły, klasyczny Fizik Gobi
SR Suntour wyposażył rower w nieoznakowany tylny amortyzator, do którego przymocowana była mała skrzynka z elektroniką. Z wyglądu puszki powietrznej wynika, że jest to tylny amortyzator Edge Plus inline, który ma nieco większą objętość puszki niż standardowe amortyzatory Edge.
Puszka z elektroniką znajduje się w miejscu, w którym znajdowałyby się pokrętła tłumienia kompresji, co sugeruje, że reguluje ona tłumienie kompresji Czerwone pokrętło odbicia utrzymuje to ustawienie na zewnątrz, w sposób manualny.
W centrum zdjęcia…. bidon i koszyk Elite

Widelec AXON Werx o skoku 100 mm wykorzystuje 34-milimetrowe golenie dla zwiększenia sztywności i jest wyposażony w karbonową koronę w tym topowym modelu. System jest całkowicie pozbawiony elementów sterujących, przycisków czy zewnętrznych wejść. W przeciwieństwie do systemu Fox Live Valve, który posiada czujniki ruchu koła na łuku widelca i na dolnej części ramy w pobliżu tylnej osi, ten system wydaje się być całkowicie niezależny.

Niestety, wszystkie szczegóły systemu również są trzymane nadalaw tajemnicy, ponieważ czekają na zatwierdzenie patentów zanim firma ujawni jak to działa. Przewody wchodzą w ramę, ale nie ma śladu baterii, więc cokolwiek ją zasila, albo jest ukryte w ramie, albo mieści się wewnątrz jednego z komponentów.

Zobacz także

Droga na podium na stronie SR Suntour – więcej zdjęć akcji – https://www.srsuntour.com/de/stories/stories/podium-rush/

https://magazynbike.pl/2021/03/09/test-rowerow-trailowych-bmc-fourstroke-01-lt-two/
https://magazynbike.pl/2019/04/09/hardtaile-fulle-scigania-bmc-fourstroke-01-two/
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »