PROSTO, ZGRABNIE I PRAKTYCZNIE
Bagażnik Thule Easyfold – jak sama nazwa wskazuje, można złożyć, jeśli nie jest potrzebny co jest wyjątkowo praktycznym pomysłem szwedzkiego producenta. Ułatwia to jego przechowywanie, jak i przenoszenie. Bagażnik tworzy wówczas „kostkę” o wymiarach 31 x 83 x 86 cm. W przenoszeniu pomaga kółko, bagażnik można więc przesuwać, a nie dźwigać. Założenie na hak także jest proste, rączka blokująca pracuje czytelnie, po montażu i włożeniu wtyczki (dodatkowe światła w komplecie!) pozostaje rozłożenie na boki.
Paski do blokady kół są długie, wystarczają na fatbike’a (sprawdziliśmy), pałąki podtrzymujące rowery są łatwo demontowalne (bez narzędzi). Rowery i bagażnik można zamknąć za pomocą jednego klucza. Dostępne są też dodatkowe akcesoria dla chętnych, typu rynienki ułatwiające ładowanie ciężkich rowerów. Bagażnik można odchylać po załadowaniu, by dostać się do środka samochodu. Ale uwaga, nie w każdym samochodzie! Na przykład Peugeot Partner ma za dużą klapę.
Przy okazji – warto pamiętać o tym, że zmieniły się przepisy odnośnie bagażników, dotyczy to też świateł. Oczywista oczywistość – rowery nie mogą zasłaniać tablicy rejestracyjnej, stąd potrzeba posiadania drugiej z tyłu (nie wolno przekładać tej z samochodu). W przypadku bagażnika, przy rozważaniu zakupu, trzeba sprawdzić, czy wybrany model posiada 13-pinową wtyczkę i wymagane prawnie oświetlenie (kierunkowskazy, światła awaryjne, pozycyjne, cofania, przeciwmgielne, stopy oraz podświetlenie tablicy rejestracyjnej). Nie da się ukryć, że nadal można trafić na oferty starszych modeli bagażników, które nie mają takiego wyposażenia, ba, nawet w wypożyczalniach, bądźcie więc ostrożni. Oczywiście za niezgodność z przepisami można spodziewać się mandatu.
WAGA: 23,1 kg
CENA: 3 499 zł
PLUSY: prosta obsługa, kompatybilny z elektrykami, zgrabny po złożeniu
MINUSY: utrudniony dostęp do samochodu w niektórych modelach
OCENA BIKE: 9/10
Dowiedz się więcej na: thule.com
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: