KOŁA GOTOWE NA CIĘŻKIE WYZWANIA
Testowaliśmy te koła na przestrzeni kilku miesięcy. Przejechały Carpatia Divide. Dlaczego to istotne? Ponieważ imprezy tego typu oznaczają ekstremalne obciążenie. Rower (11,8 kg) + bagaż (17 kg stale przytwierdzone do roweru) + użytkownik (60 kg) dają masę większą, niż musi znieść set XC. Na koniec włożyliśmy je do roweru enduro, wytrzymały i tę próbę. Recepta Race Face na koła wydaje się prosta – 28 szprych Sapim Laser z przodu i z tyłu, zaplecione na trzy krzyże, obręcze z karbonu jednokierunkowego o wewnętrznej szerokości 26 mm (31 mm zewnętrzna) oraz firmowe piasty Vault. Nietypowe rozwiązania techniczne kryją się w piastach. Różne wysokości kołnierzy sprawiają, że wszystkie szprychy mają tę samą długość (!).
Sprzęgło wyposażone jest w 6 zapadek z podwójnymi ząbkami, że 120 punktów zaczepienia oferuje minimalny luźny skok sprzęgła, wynoszący tylko 3 stopnie. Efektowny dźwięk jest tylko dodatkiem. Koła oferowane są w wymiarze Boost (110×15, 148×12 mm). Piasty są rozbieralne bez użycia narzędzi. Fabrycznie są też przystosowane do opon tubeless – mają założone opaski i wentyle. Po założeniu opon (dwa różne sety, XC i enduro) bez problemu przetrwały cały okres testowania. 26 mm szerokości wewnętrznej pozwala swobodnie używać nowoczesnych opon XC 2,2–2,3 cala; daje też wystarczająco dobre podparcie gumom enduro 2,4 cala. Tylko ta cena…
Dowiedz się więcej na: gregorio.pl
Cena: 8768 zł
Waga: 1555 g
PLUSY: szybkie sprzęgło, tylko 3 stopnie, lekka konstrukcja z typowych komponentów, prosta konwersja do innych systemów, masa
MINUSY: wysoka cena
Przeczytaj również: