Nowy Cannondale Habit – rower do wszystkiego!

Nowy model Habita nie ma niemal nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. W przeszłość odeszło zawieszenie z jednym punktem obrotu i koła 27,5 cala. Powitać wypada cztery zawiasy i koła 29 cali!



 

Nowy Cannondale Habit

 

Nowy Cannondale Habit - nowa generacja

Minęły ponad trzy lata, odkąd Cannondale pokazało ostatnią wersję swojego Habita. Wraz ze zmodernizowaną geometrią, kołami 29 cali, skokiem 130 mm i konstrukcją zawieszenia Proportional Response oraz sztycami teleskopowymi i standardowymi widelcami jest to rower bardzo różny od poprzednika. 

Nowy Cannondale Habit dostępny jest z ramą karbonową, karbonowo-aluminiową i aluminiową. Obok Habita dostępny jest też Bad Habit, dla tych, którzy chcą mieć od razu rower na kołach 27,5+.

 

Nowy Cannondale Habit

 

Po lewej sztuka Jeroma Clementza, który z nami jeździł, po prawej nasza testówka

 

Nowy Cannondale Habit - konstrukcja

Cannondale zastosował w Habicie 2, który testowaliśmy, karbonowy główny trójkąt ramy i aluminiowy tył. Zastosowano przy tym celowo prostsze włókna karbonowe niż tzw. Hi-Mod, chcąc utrzymać dobrą cenę, ale zadbano o ich właściwe ułożenie i ilość warstw, by uzyskać pożądaną sztywność i elastyczność jednocześnie. Efekt jest podobno taki, że sztywność jest ta sama, a waga wzrasta minimalnie. Tył to materiał SmartForm C1, czyli manipulowane aluminium, gdzie pozbyto się zbędnego materiału. Kształtowanie rur obejmuje hydroforming, kucie, formowanie mechaniczne, cieniowanie i podwójne "płynne", niemal niewidoczne spawy.

 

Asymmetic Integration Offset Drivetrain -przesunięcie napędu o 6 mm pozwala na uzyskanie z tyłu symetrycznego ustawienia i naprężenia szprych.  Habit pozwala na użycie kół 27,5+, ma też tę samą długość widełek we wszystkich rozmiarach - 435 mm.

Kompatybilność - 29 albo 27,5" - jest to przestawiany “flip-chip” w zawieszeniu, który pozwala przekonwertować Habita na pożądany rozmiar kół

Directline Cable Routing - wewnetrzne prowadzenie przewodów, używające karbonowej rurki do prowadzenia dokładnie tam, gdzie są potrzebne

Miejsce na bidon - tam, gdzie jest to wygodne, czyli na rurze dolnej ramy

 

Nowy Cannondale Habit - geometria

nowy cannondale habit

 

Nowy Cannondale Habit

 

Nowy Cannondale Habit - wszystkie wersje


Nowy Habit od razu dostępny jest w dziewięciu wersjach: czterech karbonowych i pięciu aluminiowych. Wśród nich znalazły się trzy damskie. W Polsce dostępnych jest 5 modeli męskich i 1 damski (tu znajdziecie dostępne modele). Jak robi obecnie większość firm, do wyboru są modele na różnym poziomie cenowym, z podstawowym startującym od niewiele więcej niż 10 000 złotych. Specyfikację poszczególnych modeli znajdziecie na stronie Cannondale’a.

 

Wszystkie mają opony Maxxisa, szerokie kierownice, mocne hamulce z tarczami 180 mm i sztyce teleskopowe.

 

Topowa wersja, czyli Carbon 1, ma zawieszenie Foxa - widelec Fox 34 Float Factory i Float DPX2 Factory EVOL z tyłu, napęd Shimano XTR, XTR hamulce, jak i sztycę Foxa. W naszym teście znalazł się karbonowy Habit 2, na amortyzatorach Foxa z serii Performance, z napędem Sram GX Eagle, hamulcami Guide RS i sztycą DownLow Cannondale. Same wrażenia z jazdy znajdziecie w numerze 11-12/Bike.

 

Nowy Cannondale Habit

 

Cannondale Habit Carbon 1

 

Nowy Cannondale Habit

 

Cannondale Habit Carbon 2 - ten, który testowaliśmy

 

Nowy Cannondale Habit

 

Cannondale Habit Carbon 3

 

Nowy Cannondale Habit

 

Cannondale Habit 4 - naszym zdaniem wyjątkowo interesujący ze względu na specyfikację

 

Nowy Cannondale Habit

 

Cannondale Habit 5

 

 

Komentarze do artykułu