Nowy RockShox SID i manetka TwistLoc

Nowy RockShox SID to odpowiedź Amerykanów. Nic więc dziwnego, że RockShox, by sprostać wspomnianym wymaganiom, wprowadza wersję o skoku 120 mm swojego SIDa. Nadal dostępny będzie superlekki wariant o ugięciu 100 mm, wyposażony w rurę sterową wykonaną z karbonu, ale do oferty trafiły wersje 120 mm modeli SID RLC i SID RL – obydwie mają aluminiowe rury sterowe. 

Nowy RockShox SID – co w śroku? Bez względu na to, z czego wykonane zostały rury sterowe, we wszystkich SIDach znajdziemy tłumik Charger 2 w towarzystwie nowej sprężyny powietrznej Debonair 2. Zmieniono system uszczelnienia na taki, który ma zredukować tarcie – RockShox mówi o zastąpieniu tu materiału Delrin przez aluminium. W przeciwieństwie do Lyrika sama konstrukcja komory pozytywnej  negatywnej pozostały bez zmian w stosunku do modelu poprzedniego. Dlaczego? Najważniejsza jest wydajność, a nie podnoszenie czułości, tu więc firma nie musiała się dodatkowo starać.

Poniżej znajdziecie kompletne zestawienie specyfikacji nowych SIDów. Jak widać nowy RockShox SID nadal oferowany jest w wariancie do kół 27,5 obok dominującego 29.

 

Nowy RockShox SID specyfikacja serii

 

RockShoc SID Worldcup widok ogólny

 

Nowy RockShox SID Worldcup może mieć tylko 100 mm skoku i nie więcej, to nadal najlżejsza wersja modelu

 

RockShox SID RLC widok ogólny

 

Nowy RockShox SID RLC może mieć 100 albo 120 mm skoku. Podobnie jak w WC nie przewidziano wersji nie Boost, ale już do koła 27,5 cala jest

 

RockShox SID RL widok ogólny

 

Nowy RockShox SID RL to najprostszy wariant modelu, tu także skok do wyboru 100 lub 120 mm, koło 27,5 lub 29 cali i tylko Boost

 

 

Niejako przy okazji zaprezentowano manetkę Twistloc, która zastąpiła używane wcześniej przez fabrycznych zawodników RockShoxa gripy do blokady np. tylnego marotyzatora

 

 

Zasada działania jest prosta – do blokady widelca, tłumika albo obydwu jednocześnie wystarczy przekręcenie gripu w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara

 

 

Manetka TwistLoc zamontowana

 

Odblokowanie następuje przez naciśnięcie przycisku. Twistloc nie jest przeznaczony tylko do użytku w cross country – bez problemu można go zastosować choćby do tłumika Super Deluxe Coil ze sprężyną stalową

Tutaj znajdziecie Cannondale Jekylla Jerome Clemenza, wyposażonego jeszcze w grip w miejsce Twistloca

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: SRAM

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »