Home Nowości BMC Speedfox AMP. Elektryczny rewolucjonista.

BMC Speedfox AMP. Elektryczny rewolucjonista.

0
587
BMC Speedfox AMP

Jego test umieściliśmy w numerze 1–2/2018 Bike’a. Możecie jednak nie wiedzieć, że rower ma też swój odpowiednik elektryczny, nazwany Speedfox AMP.

 

 

 

BMC Speedfox AMP

 

 

 

 

 

 

BMC Speedfox AMP

Mieliśmy możliwość przetestowania go na toskańskich ścieżkach. Rower wygląda bardzo podobnie do Trailfoxa AMP, co nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że przednie, karbonowe trójkąty w obu rowerach są identyczne. Speedfox AMP ma jednak koła 29 cali (Trailfox Plusy 27,5), dysponuje też skokiem 130 mm. Za to zawieszenia są takie same – APS, czyli system wirtualny z krótkimi dźwigniami. W Speedfoxie AMP nie znajdziemy systemu Trailsync, co zdaje się mieć sens, skoro bez silnika liczy się wydajność, a z silnikiem… moc silnika. Faktem jest, że napęd Shimano E8000 po raz kolejny skutecznie wywoził nas na górę.

 

 

 

BMC Speedfox AMP

 

 

 

 

 

BMC Speedfox AMP. Wrażenia

Najzabawniejsze było jednak porównanie obu wersji Speedfoxa na tych samych ścieżkach, obu w rozmiarze M. Wrażenia? Na zjazdach tradycyjny rower daje więcej przyjemności, nawet jeśli przyjemność korzystania ze wspomagania bywa upajająca. Oba rowery są bardzo interesujące technicznie, bo np. w wersji AMP znajdziemy konstrukcję Twin Hollow rury dolnej ramy, czyli tak naprawdę dwie rury, a pod nimi podwieszony akumulator. Elektryk ma też na przykład specjalnie powiększoną średnicę łożysk, tak by lepiej znosiły dodatkowe obciążenia wynikające z mocy silnika.

 

 

 

BMC Speedfox AMP

 

 

 

 

 

BMC Speedfox AMP. Pytania egzystencjalne.

Po co BMC w ogóle stworzyło dwa tak podobne rowery AMP? Speedfox ma być dla tych, którzy preferują turystykę, Trailfox to już bardziej maszyna enduro. Testowaliśmy obydwa i… coś w tym jest. Model Speedfox AMP dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia, podstawowy oparty jest na XT i ma aluminiowy tył, topowy to już full karbon i XTR Di2.

 

 

 

BMC Speedfox AMP

 

Wycięcie ramy sprawia, że rower ma charakterystyczny wygląd

 

BMC Speedfox AMP zawias

 

Z tyłu znajdziemy tłumik Foxa

 

BMC Speedfox AMP sztyca teleskopowa

 

Sztyca teleskopowa Race face oraz siodło WTB to udany zestaw

 

BMC Speedfox AMP tryb

 

Podstawowy model wyposażony jest w napęd Shimano XT i oczywiście wspomaganie Steps 

 

BMC Speedfox AMP widelec

 

Z tyłu Fox, ale z przodu to już RockShox Revalation RC

 

BMC Speedfox AMP kierownica

 

Centrum sterowania, czyli manetki i komputer Steps

 

BMC Speedfox AMP manetka Race Face

 

Po lewej stronie znalazła się manetka Steps i sztycy teleskopowej

 

BMC Speedfox AMP komputer Steps

 

Komputer pozwala na sprawdzenie…. zasięgu, to najważniejsze wskazanie!

 

BMC Speedfox AMP akumulator

 

Bateria kryje się zgrabnie w rurze dolnej ramy

 

BMC Speedfox AMP manetka Shimano

 

Po prawej stronie znajdziemy manetkę do zmiany tradycyjnych przełożeń

 

BMC Speedfox AMP

 

A tu rower w całej okazałości, czyli Speedfox AMP Two.

Pełną specyfikację znajdziecie tutaj

 

 

Artykuł prezentujący nowości odsłonięte na Bike Connection Winter 2018 ukazał się w BIKE 3/2018. Jego elektroniczną wersję możecie obejrzeć TUTAJ.

 

 

BMC Speedfox AMP jazda Toskania

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »