Jego test umieściliśmy w numerze 1–2/2018 Bike’a. Możecie jednak nie wiedzieć, że rower ma też swój odpowiednik elektryczny, nazwany Speedfox AMP.
BMC Speedfox AMP
Mieliśmy możliwość przetestowania go na toskańskich ścieżkach. Rower wygląda bardzo podobnie do Trailfoxa AMP, co nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że przednie, karbonowe trójkąty w obu rowerach są identyczne. Speedfox AMP ma jednak koła 29 cali (Trailfox Plusy 27,5), dysponuje też skokiem 130 mm. Za to zawieszenia są takie same – APS, czyli system wirtualny z krótkimi dźwigniami. W Speedfoxie AMP nie znajdziemy systemu Trailsync, co zdaje się mieć sens, skoro bez silnika liczy się wydajność, a z silnikiem… moc silnika. Faktem jest, że napęd Shimano E8000 po raz kolejny skutecznie wywoził nas na górę.
BMC Speedfox AMP. Wrażenia
Najzabawniejsze było jednak porównanie obu wersji Speedfoxa na tych samych ścieżkach, obu w rozmiarze M. Wrażenia? Na zjazdach tradycyjny rower daje więcej przyjemności, nawet jeśli przyjemność korzystania ze wspomagania bywa upajająca. Oba rowery są bardzo interesujące technicznie, bo np. w wersji AMP znajdziemy konstrukcję Twin Hollow rury dolnej ramy, czyli tak naprawdę dwie rury, a pod nimi podwieszony akumulator. Elektryk ma też na przykład specjalnie powiększoną średnicę łożysk, tak by lepiej znosiły dodatkowe obciążenia wynikające z mocy silnika.
BMC Speedfox AMP. Pytania egzystencjalne.
Po co BMC w ogóle stworzyło dwa tak podobne rowery AMP? Speedfox ma być dla tych, którzy preferują turystykę, Trailfox to już bardziej maszyna enduro. Testowaliśmy obydwa i… coś w tym jest. Model Speedfox AMP dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia, podstawowy oparty jest na XT i ma aluminiowy tył, topowy to już full karbon i XTR Di2.
Wycięcie ramy sprawia, że rower ma charakterystyczny wygląd
Z tyłu znajdziemy tłumik Foxa
Sztyca teleskopowa Race face oraz siodło WTB to udany zestaw
Podstawowy model wyposażony jest w napęd Shimano XT i oczywiście wspomaganie Steps
Z tyłu Fox, ale z przodu to już RockShox Revalation RC
Centrum sterowania, czyli manetki i komputer Steps
Po lewej stronie znalazła się manetka Steps i sztycy teleskopowej
Komputer pozwala na sprawdzenie…. zasięgu, to najważniejsze wskazanie!
Bateria kryje się zgrabnie w rurze dolnej ramy
Po prawej stronie znajdziemy manetkę do zmiany tradycyjnych przełożeń
A tu rower w całej okazałości, czyli Speedfox AMP Two.
Pełną specyfikację znajdziecie tutaj
Artykuł prezentujący nowości odsłonięte na Bike Connection Winter 2018 ukazał się w BIKE 3/2018. Jego elektroniczną wersję możecie obejrzeć TUTAJ.