W skład zestawu weszły piasty DT Swiss 350 CL Straightpull, obręcze DT XR331 Asy 29″, szprychy Sapim CX Ray (56 szt.), nyple aluminiowe Sapim oraz zestaw bezdętkowy – taśmy i wentyle (od razu zamontowane).
Wybraliśmy mocowanie Centerlock do tarcz hamulcowych
Oraz klasyczna oś 15 mm z przodu. Nie Boost tym razem – ze względy na standardy osi w rowerach, w jakich miały jeździć.
Proste, płaskie sprzychy Sapima to rozwiązanie lekkie i mocne jednocześnie
Tak koła wyglądały, nowe, wyjęte świeżo z pudełka
A tak w rowerze po całym sezonie ścigania
Tutaj zaś na półmetku, w przełajówce. Tarcze SRAMa na sześć śrub zamontowno za pomocą adapterów KCNC do wielowpustu Centerlock
Zestaw po założeniu opon Schwalbe Racing Ralph Evo 29×2,25 najpierw trafił do twentyninera (maratony Jelenia Góra, Ludwikowiece, Szklarska Poręba) i jeździł na zmianę w przełajówce, co wymagało każdorazowo zabiegu tubelessowania (w przełajówce były to gumy CX3 Bontragera o szerokości 32 mm) oraz wymieny końcówek piasty z tyłu, pod zacisk. Pięciokrotna zmiana opon przeszła jak do tej pory bez problemu, opaski i wentyle (mleko to Trezado) nadal są te same. Koła po całym sezonie ścigania doczekały się jedynie smarowania przedniej piasty, która piszczała w trakcie pierwszego startu. Istnieją też podejrzenia, że piszczenie wywołuje… oś Banana Bikes, która ma inną średnicę niż standardowa Foxa. Eksperymenty trwają. O jakości złożenia kół za to zdecydowanie może świadczyć fakt, że nie było konieczne podciąganie szprych, a koła nada są proste. Ich centryczności nie zmieniło też kolejne wyzwanie w postaci wyprawy do Portugalii na The Castles Quest (thecastlesquest.bike), etapówki w stylu backpakingu. Testy trwają! CDN.
Zestaw kół kosztuje 1649 zł
Koła możecie kupić tutaj
Strona firmy fitwheels.eu