Plusowy hardtail z niespodzianką, czyli Romet JIG+

Nie ma bowiem supermodnej, „długiej” geometrii, ale też mimo grubych opon nie cierpi na nadwagę. Lekka jest rama, ale też wspomniane opony – Schwalbe 27,5” o szerokości 2,8 cala. Połączenie zwartej ramy z niską masą całości sprawia, że rower jest skoczny i zachęca do zabawy. Bardzo dobrze skręca i bez problemu lata. Jeszcze raz potwierdza się też fakt, że to opony mają bardzo duży wpływ na charakter roweru – Nobby Nic z mieszanką Evo są bardzo przyczepne i dobrze tłumią drgania. Co może być bardziej zaskakujące, rower w takiej konfiguracji sprawnie też podjeżdża (przyczepność na podjazdach!), manewrowanie na zjazdach ułatwia seryjna sztyca teleskopowa. W sumie w JIG+ udało się osiągnąć wysoki poziom uniwersalności, z którego rowery plusowe niekoniecznie słyną. Nadal też istnieje opcja, by postawić go na kołach 29’’, jeśli ktoś byłby zainteresowany eksperymentowaniem (podobne opcje są zresztą możliwe w pozostałych rowerach z testu). Jeśli ktoś chciałby traktować JIGa+ jako model turystyczny, proponujemy tylko zamontowanie mniejszej zębatki z przodu – 32 w połączeniu z tylną największą 42 i dużymi kołami na dłuższych podjazdach jest twarde. Nie podobało nam się prowadzenie linek pod ramą – bez żadnej osłony przed zabrudzeniami.

 

Podsumowanie

Wbrew obecnemu trendowi na wydłużanie rowerów także te z klasyczna geometrią potrafią bardzo dobrze jeździć, co udowadnia Romet. W JIGu+ dobrze wykorzystano zalety grubszych opon, unikając ich wad w postaci podniesienia masy. Rower jest bardzo sprawny w terenie, został też kompletnie wyposażony, włącznie ze sztycą teleskopową. 

 

 

Romet Jig+ jest najbardziej zwarty z całej testowej czwórki. 

 

 

Sram NX to najpopularniejszy obecnie napęd 1×11 Srama w klasie ekonomicznej rowerów. 

 

 

Romet ma ładnie schowany zacisk tylnego widelca i wygodną dźwignię tylnej osi. 

 

romet.pl

Cena 6549 zł

Skok 140 mm

Materiał/rozmiary aluminium/16/18/20 (46 cm)

Masa bez pedałów 13,2 kg 

Widelec X-Fusion McQueen RL2

Korba/napęd Sram NX/Sram NX, 11 b.

Przełożenia/kierownica 32, 11-42/750 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Sram Level T/ 180/160 mm

Sztyca/średnica/skok X-Fusion Pro Tech Hilo/31,6/120 mm

Koła piasty Romet X-Line Boost, obręcze Alexrims MD35, opony Schwalbe Nobby Nic 27,5×2,8

Reach/Stack/BB-Offset 430/620 mm/30 mm

 

Tutaj znajdziecie naszą prezentację modelu

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »