Nowości Btwin 2017 – sprzęt dla mas

Seria Rockrider 900

Skoncentrowaliśmy się na popularnych na polskim rynku modelach z serii Rockrider 900, które doczekały się największej modernizacji. Nawet jeśli zmiany nie są zaskakujące, projektanci marki zadbali o to, by rowery były „up to date!”. Przetestowaliśmy dwie wersje, 900 i 920, na ramach aluminiowych; karbonowy 960 mamy przetestować wkrótce, jak tylko będzie dostępny. Zmodernizowane Rockridery z serii 900 mają wiele cech wspólnych. I tak, nadal oparte są na kołach o wielkości 27,5 cala. B’Twin uważa, że to najbardziej uniwersalny rozmiar, nie chce też utrudniać klientom wyboru, proponując identyczne modele na różnych rozmiarach kół. Wszystkie nowe modele wyposażone są też w napędy SRAMa 1×11, a pod hasłem uproszczenia obsługi, w manetki obrotowe blokady amortyzacji Combo Lock oraz koła Mavica.

900

Najprostszy model z serii wyposażony jest w prostą i zgrabną ramę z aluminium, napęd Sram NX 1×11 (zębatka 30 z przodu), widelec Manitou M30 Air i koła Mavica Cross Ride. Za kontakt z podłożem odpowiadają klasyczne Pythony 2 Hutchinsona w rozmiarze 27,5×2,1 cala. To klasyczny sprzęt do turystyki, ale i dla początkujących fanów ścigania, bo widelec pozwala na ustawienie charakterystyki, a rower ma sportową geometrię. Przyznać też trzeba, że jest twardy, szczególnie tył, choć jednocześnie przewidywalny w prowadzeniu. Mimo tego, że okoliczne góry były strome, nie narzekaliśmy specjalnie na brak przełożeń. Także hamulce Tektro okazały się wystarczająco mocne. Stalowa zębatka z przodu oraz generalnie dobór sprzętu pod kątem trwałości pozwalają wróżyć mu wysoką trwałość. Cena: 3599 zł

920

Dziewięćsetdwudziestka ma identyczną geometrię co prostszy model, ale bardziej zaawansowaną technologicznie ramę z aluminium. Zamiast środka z gwintem znajdziemy tu suport press fit, widełki podłańcuchowe odsunięto w dół. W miejsce Manitou znajdziemy z przodu Rebę RL Rock Shoxa, a napęd to tym razem SRAM GX. B’twin podaje, że zmiany pozwoliły uzyskać masę niższą o 800 gramów w stosunku do wersji 900 (czyli 11,2 kg). W ramach naszych testów doceniliśmy przede wszystkim jakość amortyzatora, który po dokładnym dobraniu ciśnienia sprawił, że sprzęt stał się zdecydowanie bardziej komfortowy. Model kosztuje: 4999 zł. 

960

Niestety, ten model nie był jeszcze dostępny w najnowszej specyfikacji, ale mieliśmy już okazję zapoznać się z ramą w ramach testu poprzedniej generacji, zmian doczekał się natomiast osprzęt. Nową wersję zbadaliśmy „na sucho”. Otrzymała napęd 1×11 SRAM GX (zębatka 32 z przodu), widelec Reba RL Rock Shoxa i osprzęt bardzo zbliżony do wersji 920. Za hamowanie odpowiadają nowe Levele Srama, a rower toczy się na oponach Cobra Hutchinsona. B’twin zapowiada, że rower będzie ważył 10,6 kilograma. Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na takie rozwiązania, jak zintegrowana obejma podsiodłowa czy ładnie ukryty zacisk tylnego hamulca wewnątrz tylnego trójkąta. Model kosztuje: 6999 zł (poprzednia generacja kosztowała 8299 zł!).

Tutaj znajdziecie naszą prezentację poprzedniej generacji Rockridera 960. 

Dowiedzieliśmy się, że premierowy twentyniner B’twina być może zostanie zaprezentowany następnej jesieni. Ma to być full z kategorii all mountain!

Rockrider 500

Rockridery z serii 900 przeznaczone są do ścigania, ale B’twin ma w swojej kolekcji także modele do jazdy rekreacyjnej. Obok wariantu 560 (na zdjęciach w dwóch wariantach kolorystycznych) stworzono także specjalny model damski, różniący się nie tylko kolorystyką, ale i doborem ergonomicznym komponentów dla pań. Wszystkie wersje mają kosztować 2999 zł. Dla fanów pełnej amortyzacji przeznaczony jest jednozawiasowiec Rockride 560S!

W numerze BIKE 1-2/17 (w kioskach 21 grudnia) szukajcie informacji o nowościach B’Twina na szosę. Numer jest do kupienia m.in. tutaj

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Anna Tkocz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »