Jedna z podstawowych zalet nowego XT polega na tym, że zęby korby wykonane są ze stali, co dramatycznie podnosi ich żywotność, choć oczywiście kosztem masy. Zębatka XT waży 89 g, Banless 34 g, może to być więc interesująca alternatywa dla tych, którzy chcą przede wszystkim odchudzić rower. Choć, jak pokazał nasz test, nie tylko zęby typu narrow/wide sprawiają, że łańcuch nie spada. Całość została dopasowana do nowego XT, zarówno technicznie – asymetryczny rozstaw otworów 96 mm – jak i wizualnie. Może się podobać wysoka precyzja wykonania, jak i fakt zintegrowania „kominów”, w związku z czym uzyskujemy offset wynoszący 2 mm, co taniej pozwala samemu sprawdzić, czy to przesunięcie ma znaczenie. Anodowanie na zębach znika już po pierwszej jeździe.
PLUSY
-lżejsza opcja do korby XT
-offset pozwala wypróbować inną linię łańcucha
MINUSY
-czarna anoda szybko się wyciera