Kielce Bike-Expo 2016 – Dzień Drugi

Jak zapewne część z was już wie, firma Fox Racing ma od tego roku nowego dystrybutora w Polsce. Jest nim firma Gregorio z Ustronia, wcześniej znana jako wieloletni przedstawiciel Marzocchi. Dowiedzieliśmy się, że praktycznie od 1 maja, czyli od oficjalnego momentu objęcia przedstawicielstwa, Gregorio jest gotowe serwisować praktycznie każdy widelec, pod warunkiem, że takowy nadal jest wspierany przez samą centralę Foxa. Warto pamietać, że warunkiem utrzymania dwuletniej gwarancji na terenie Polski konieczne jest wykonanie serwisu u autoryzowanego dystrybutora i taki zapis stosuje większość producentów amortyzatorów. Poczytajcie swoje karty gwarancyjne! Na samym stoisku można obejrzeć każdy widelec w wersji Factory (ach, te złoto Kashmiy!), io samych zaś nowościach Foxa informujemy was na bieżąco na portalu magazynbike.pl. 


 

 

 

 

 

Na stoisku firmy Vitesse możemy obejrzeć m.in. ciekawą kolorystycznie bieliznę kolarską, w tym tzw. potówki, czyli koszulki tak bliskie ciału, jak się tylko da. Kto ich używa, ten wie, jak potrafią zmienić komfort jazdy na lepsze. Nasze zainteresowanie wzbudziła również bardzo lekka kamizelka przeciwwiatrowa, którą bez problemu możemy wozić w tylnej kieszonce koszulki. 


 

 

 

Na stoisku Velo.pl mogliśmy zobaczyć takie oto dwa ciekawe widelce. Pierwszy z nich to Manitou Machete, przystosowany do kół 27,5+ oraz 29 cali. Skok: 140 mm, regulowane tłumienie odbicia i dwupozycyjna regulacja kompresji Kwik-Toggle, sprężyną powietrzną, a to wszystko w wadze 2036 gramów i w cenie 1899 zł. Druga propozycja to widelec upside-down od RST, Rebel, w wersji pod koła 27,5+. Skok to 140 mm, tłumienie jest regulowane w obu kierunkach, sprężyna oczywiście powietrzna. Waga: 2,2 kg. Cena: 3199 zł. 


 

 

 

Met Parachute otrzymał ocenę bardzo dobrą w naszym teście lekkich kasków full face, który możecie przeczytać w najnowszym numerze BIKE 10/2016. Nam do gustu przypadła najbardziej wersja czarno – złota. 


 

 

 

 

Finish Line przygotował serię środków do pielęgnacji e-bików i komponentów elektronicznych. Olej do łańcucha ma sprostać wysokim obciążeniom i wysokiemu momentowi, któremu poddawany jest łańcuch w napędach elektrycznych. Specjalny środek do czyszczenia ma zagwarantować bezpieczeństwo używania z wrażliwą elektroniką, a specjalny płyn e-Shift Groupset Cleaner może być natryskiwany bezpośrednio na elektryczne podzespoły, bez ryzyka doprowadzenia do zwarcia. I tak wiadomo, że najlepiej „po 1. odłączyć źródło zasilania”. 


 

 

 

Kasety Sunrace 11-sp o zakresach 11-46 oraz 11-42. To propozycja zamienników względem Shimano, bo pasują wyłącznie do standardowych bębenków. 


 

 

 

Pomysłowy multitool Fabric Chamber, ze zintegrowaną grzechotką oraz pompka w stylu retro. Fabric mocno stawia na design swoich produktów, jak i ich funkcjonalność. 


 

 

 

Na stoisku firmy Poręba dwie propozycje ze stajni Lapierre – budżetowy, maratonowy hardtail Edge 629 SL oraz zjazdówka DH 727. Edge pokazuje, że opony skinwall wracają do łask. 


 

 

Awangardowe pedały Moto Urban, wykonane częściowo z drewna, mają zagwarantować niezrównaną przyczepność w porównaniu do tradycyjnych pedałów z klatką, i to niezależnie od rodzaju obuwia, w jakim jeździmy. Wierzch wykonano z… papieru ściernego, a w każdym razie z czegoś, co go mocno przypomina. Ciekawe, czy domorosli tunerzy zaczną dorabiać powierzchnie o różnej gradacji.W ofercie również znacznie tańsze, kompozytowe pedały ze zintegrowanym odblaskiem. 


 

 

 

Kross tradycyjnie pokazał jedno z największych stoisk w Kielcach, jak i praktycznie całą swoją ofertę, w tym miejską markę Le Grand. Soil i Moon to rowery bardzo pożądane na rodzimym rynku. W sezonie 2017 zobaczymy również Soila EX (górne zdjęcie), z masywniejszem widelcem o większym skoku – Pike 140 mm, w miejsce Revelation 130 mm. Zastosowanie – all mountain lub enduro. 


 

 

 

Dwa hardtaile z segmentu trail: Grist 2.0, na plusowych kołach i z aluminiową ramą oraz Smooth Trail, z ramą Cr-Mo, którego mieliśmy okazję testować już w lutym. 


 

 

W ofercie Krossa pojawi się również ciekawy licznik, wyposażony w czujnik GPS oraz interfejs ANT+, pozwalający przyczłączyć do niego czujnik tętna i kadencji. Mierzy również nachylenie terenu i kosztując 349,90 zł realnie likwiduje koniecznośc stosowania smartfona, jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na dużą nawigację. Pytanie, czy da się z niego zrzucac pliki gpx prosto do Stravy, pozostaje otwarte.


 

 

 

 

Przełajowa Merida Cyclo Cross 5000, z karbonową ramą i widelcem, osprzętem Sram Apex 1 oraz hydraulicznymi tarczówkami i w wadze 8,9 kg (9990 zł). 


 

 

 

 

Coś dramatycznie lekkiego, czyli Merida Scultura Superlight LTD. W wyścigach UCI nie pozwolą na niej startować, bo jest… 2,3 kg za lekka! Jej waga to równe 4,5 kg, cena 54999 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych i jeszcze złotówka reszty). Nie dowiedzieliśmy się o ograniczeniach stawianych kolarzowi, ale rozmiarówka ramy – tylko 50 i 52 cm – sugeruje, że wysocy i kolarze o wadze powyżej 80 kg mogą być dla roweru niezbyt subtelni. W zestawie grupa Sram Red 22, komponenty AX lightness, koła Tune oraz korby THM Clavicula. Patrząc na specyfikację, to chyba i tak tanio wyszło…


 

 

Komfortowa szosa Merida Reacto, z ciekawie rozwiązanym systemem tłumienia drgań w sztycy. 


 

Tyle na dzisiaj! Ale to nie jest nasza ostatnia relacja z Kielc. W końcu dni targowe są trzy! 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »