Home Testy Rowery Test: Romet Key 2.0 przyszłościowy twentyniner

Test: Romet Key 2.0 przyszłościowy twentyniner

0
849

Wprowadzenie nowych amortyzowanych ram opartych na wirtualnym punkcie obrotu z łącznikiem Swift-Link wniosło bardzo wiele do oferty Rometa. W pierwszej kolejności pojawiła się udana endurówka Tool. Równolegle powstał twentyniner AM, oparty na bliźniaczej ramie przystosowanej do większych kół i o zredukowanym do 125 mm skoku. Przedni widelec Rock Shox Revelation oferuje 130 mm skoku oraz spore rezerwy sztywności, a napęd 2×10, oparty na mieszance Shimano XT/SLX, dba o poprawny transfer mocy. Logo SLX noszą także komponenty układu hamulcowego, który dzięki technologii Ice Tech (tarcze) skutecznie zatrzymuje rozpędzonego Rometa.

Sprzętu używałem zarówno do kolarstwa ścieżkowego, jak i w trudnym terenie. Zarówno na szybkich szutrach, ubitych trasach bike parków, jak i w warunkach wyścigowych, Key 2.0 nie wykazywał słabości. Z każdym kilometrem komponenty zawieszenia pracowały coraz sprawniej. Wahacz Key’a porusza się bardzo szybko, reagując na najmniejsze nierówności, jednak bez efektu bujania. To jedno z najbardziej reaktywnych zawieszeń, jakie znam. Dzięki temu rower jest bardzo skoczny i wyraźnie reaguje nawet na niewielkie zamiany ustawień ciśnienia czy wartości tłumienia. Rock Shox Revelation nie jest widelcem enduro, ale radzi sobie w tej dziedzinie całkiem dobrze. Damper Monarch RT, mimo nieskomplikowanego systemu tłumienia, sprawdzał się w każdych warunkach, a zastosowana technologia Rapid Recovery powodowała, że skoku nigdy nie brakowało. Na szybkich sekcjach warto nieco wzmocnić tłumienie powrotu, tył ma tendencję do odbijania się od przeszkód. 29-calowe koła Token nie są super sztywne i wymagają uważnego serwisowania, ale niewielka masa i elegancki wygląd pozwalają wybaczyć słabe punkty. Szczególnie że ledwo mieszczące się opony Hans Dampf 2,35” powodują, że Key niewzruszenie atakuje nawet najbardziej techniczne trasy. Wersja seryjna wyposażona jest w lżejsze opony Nooby Nic 2,25”; co daje jeszcze więcej zwinności. Do geometrii, jak i konfiguracji kokpitu, nie mam żadnych zastrzeżeń. Jest szeroko i wygodnie. Integracja ze sprzętem przebiega szybko.

 

Podsumowanie

 

Key 2.0 jest bardzo udanym, świetnie wyglądającym sprzętem o szerokim wachlarzu możliwych zastosowań. Aby w pełni wykorzystać możliwości zawieszenia, warto poświęcić więcej uwagi na odnalezienie optymalnych ustawień.

 

Specyfikacja

 

Materiał/rozmiar ramy: aluminium/S/M/L

Masa: 14 kg

Cena: 10 499 zł

Skok/przełożenia:130/125 mm; 38/24, 11-36 z.

Dystrybutor: romet.pl

 

 

OEM-owa wersja Hilo jest ciężka i nie posiada regulacji napięcia wstępnego stalowej sprężyny. Egzemplarz testowy wytrzymał niecałe 500 km

 

 

Revelation poradził sobie w bardzo różnych warunkach, w tym w kilku startach w enduro

 

MODYFIKACJE

 

– 680 km NAPĘD Konwersja na napęd 1×10 z owalną zębatką HCC Components 30,5-33,5 z. i dodatkową koronką kasety o 40 zębach.

– 880 km ZAWIESZENIE Założona została podkładka zmniejszająca komorę powietrzną widelca. Revelation zyskał bardziej progresywną charakterystykę.

 

DEFEKTY

 

– 500 km WINDA Regulowana sztyca miała coraz większe problemy z unoszeniem siodła. Wadliwe uszczelki spowodowały wyciek oleju i uszkodzenie sprężyny.

– 800 km AWARIA ŁOŻYSK Łożyska nie są najmocniejszą stroną produktów Token, ich niska jakość objawiła się zatarciem bębenka piasty.

– 1000 km PRZEGLĄD Niecałe 200 km po serwisie zawieszenia pojawiły się niewielkie luzy – przyczyna banalna. Serwisant nie użył kleju do gwintów, co spowodowało poluzowanie się połączeń śrubowych.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »