Nie ma bidy – tak zdrowo doposażony rower podoba się z samej tylko specyfikacji. Napęd 1×11 Srama, widelec Rock Shox Revelation, sztywne osie w obu kołach, no i sztyca Reverb Stealth. To chyba największe zaskoczenie w tym rowerze, a czym jeszcze zaskoczył nas ambitny Kross Dust 3.0, przeczytacie w nadchodzącym numerze BIKE 12/2015.
Dust 3.0 jest najszlachetniejszym przedstawicielem linii hardtaili w stylu all mountain. Posadzony na kołach 27,5 cala, ze zwartą geometrią, ma w sobie wiele zadziorności i stylu. W detalach zachwyca, to naprawdę solidna pozycja w katalogu Krossa.
Rock Shox Revelation jest bardziej wątły, niż większy brat Pike, ma tez inną charakterystykę ugięcia. To uniwersalny blend widelca XC i enduro. All mountain? Prawie, Fox 34, też w kategorii all mountain, jest bardziej miękki, bardziej „DH”. Jednak do sztywniaka pasuje jak ulał.
To nowość, o któej już wspominaliśmy przy okazji targów Eurobike 2015 – Rock Shox podaje pełne informacje o widelcu na naklejkach pod uszczelkami. Skok, rodzaj sprężyny, a nawet offset, rozstaw haków i kompatybilny rozmiar koła. Przy dzisiejszej ilości standardów, to konieczność.
Napęd 1×11 obsługiwany przez mechanizmy grupy Sram GX. Jedenastka pod strzechy trafia szybciej, niż nam się wydawało. Pamiętacie premierę 1×11 Srama i ceny proponowanej wówczas kasety XX1? GX celuje w poziom Shimano reprezentowany przez SLX i Deore.
Przy korbach znalazła się tarcza 34 z. Trzeba mieć moc, żeby pokonywać z tym blatem wzniesienia!
Kable hamulca tylnego i przerzutki biegną na zewnątrz, pod ramą. Reverb Stealth wymusza ambitne prowadzenie wewnętrzne. Na bogato!
Na kokpicie panuje łąd i porządek. W zasadzie obecne są tylko dźwignie hamulca; manetka przerzutki i przycisk sztycy Reverb są sparowane na wspólnych obejmach z klamkami. Prościej się nie da. Kierownica i wspornik to produkty z logo Krossa, reprezentujące nowy standard mocowania 35 mm. Uwaga! Jak na hardtaila, wspornik jest bardzo krótki!
Koła nie byle jakie: piasty Sram, obręcze WTB i23, opony Schwalbe Nobby Nic. Cały zestaw sprawia wrażenie lekkiego. Tym rowerem naprawdę miło się przyspiesza.
Na koniec gwóźdź programu: sztyca Rock Shox Reverb Stealth. Jeśli chcecie czegoś droższego, to pozostaje chyba tylko Fox D.O.S.S. i parę niszowych produktów. WIęcej o samym rowerze przeczytacie w pojedynku Dusta 3.0 z innym polskim hardtailem w nadchodzącym numerze Bike 12/2015!