Home Testy Rowery NS Snabb gotowy na zimę

NS Snabb gotowy na zimę

0
386

W rowerze znalazł się pełny napęd Deore XT M8000, czyli grupa 1×11 w przystępnej cenie i jakości XTR. Nasze pierwsze testy pokazały, że nowe XT jest lepsze od poprzedniego, nawet pomimo dużej popularności grupy i pozytywnych opinii użytkowników i mediów. Dołożyliśmy jeszcze widelec DT Swiss OPM ze skokiem 150 mm oraz koła z totalnie odświezonymi gumami Schwalbe. Jaki to model, dowiecie się z dalszej części tekstu. Rower ma być jeżdżony przez całą zimę, a po cichu liczymy, że nie będzie ona zbyt ostra. Cóż, Snabb w końcu fat bikiem nie jest!


Nowy widelec DT Swiss prezentowalismy w styczniu. Przypomnijmy, że jest na tyle solidnie uszczelniony, że nie boimy się używać go w czasie niepogody. A to nowość w przypadku DT. 



Koła zostały złożone na piastach Deore XT. Piasty Shimano są znane ze swojej otwartej konstrukcji, a raczej z rezygnacji z używania tzw. łozysk maszynowych. Zamiast nich są klasyczne kulki i konusy, a całość jest dopracowana do perfekcji. Zobaczymy, jak z trwałością. 



Tylna (góra)  i przednia (dół) opona mają różne bieżniki. Nie przypominają żadnego modelu tego producenta…



Tylny i przedni Fat Albert to odświeżony model Schwalbe. Jeszcze niedawno królowały jako opony zwijane do rowerów all mountain, potem wyparte przez skuteczne Hans Dampfy i Nobby Nici. Teraz, w zupełnie noweuj konstrukcji osnowy, będą starały się odzyskać należną im korone króla opon all mountain. 



Korby to oczywiście Shimano Deore XT, uzębione jedną tarczą 32 z. Łańcuch, wyjątkowo, to model grupy XTR.



Jedenastorzędowa kaseta Deore XT i stosowna przerzutka ją obsługująca, wyposażona w sprzęgło eliminujące skakanie wózka w czasie agresywnej jazdy w terenie.



Hamulce to oczywiście też… Deore XT. Dotyczy to również ich tarcz. Przednia ma rozmiar 203 mm. Obydwie konstrukcyjnie są stalowo – aluminiowymi kanapkami – czytaj, Ice Technologies. 



Kierownica i wspornik to produkty Controltecha. Chwyty – fiński Herrmans, model Rib Lock DD35. 



Na kierownicy panuje porządek. Manetka sztycy Reverb Stealth grzecznie układa się z dźwignią hamulca Deore XT, chociaż to produkty z dwóch, powiedzmy – różnych, obozów. 



Do sztycy Reverb o skoku 150 mm dokręciliśmy siodło fizik Gobi na karbonowych prętach. Mały detal: anodowana na czarno obejma Hope.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »