Trek Fuel EX Jr w teście

Temat drogich rowerów dla młodszych fanów dwóch kółek jest zagadnieniem tak marginalnym, że aż nieobecnym w mediach rowerowych w głównym nurcie, schodząc do segmentu rynkowych kuriozów. Bo po pierwsze, kto miałby testować takie rowery, a po drugie – dla kogo? Jaki odsetek naszych Czytelników stanowi młodzież, będąca „w zasięgu” przedstawianego Treka? Żaden z nas nie ma już od 130 do 150 cm wzrostu, a tyle trzeba mieć, żeby pasować na Fuela EX Jr, ale nie mamy najmniejszych wątpliwości, że odpowiedni tester się znajdzie. Po prawdzie, to mamy już kilku śmiałych kandydatów.


Najwyższy szacunek na dzielni, zazdrość kolegów i powodzenie u koleżanek – użytkownik tego roweru nie może być zwykłym towarzyszem rodzinnych przejażdżek po parkach. To sprzęt do ostrej jazdy, podobnie jak „dorosły” Fuel EX, którego zresztą mamy w teście długodystansowym. Mała rama, ale wielkie możliwości! Aluminiowy Fuel EX Jr ma koła w rozmiarze 26 cali. Słuszny ruch, biorąc pod uwagę, że koła w rowerach dla dorosłych ostatnio trochę urosły.



Jeden do jednego – mały Fuel EX Jr ma takie same rozwiązania, jak duży Fuel EX. Zawieszenie z pływającym tłumikiem oraz osią obrotu w osi tylnego koła oferuje 90 mm skoku. Za sprawą tłumika powietrznego X-Fusion ugięcie jest bardzo płynne, a tłumienie posiada szeroki zakres regulacji. Wszystkie punkty obrotu pracują na uszczelnianych łożyskach kulkowych. 



Widelec X-Fusion Velvet posiada komorę powietrzną i tłumienie regulowane zarówno przy ściskaniu, jak i rozprężaniu. To cechy profesjonalnego widelca, nie ma tutaj żadnych zaoszczędzeń. Brak sztywnej osi łatwo wytłumaczyć – dzieci o wzroście do 150 cm są dużo lżejsze od dorosłych i z obecności osi 15 mm nie odniosą korzyści. 



Szerokość kierownicy jest dostosowana do małej sylwetki. Fuel EX Jr posiada 20 biegów, obsługiwanych przez komponenty grupy Deore, w tym tylną przerzutkę ze sprzęgłem ograniczającym podskakiwanie pantografu w terenie. To sprzęt, który jest w stanie wprowadzić młodego adepta enduro w Rychleby. Jak wiemy z wielu filmów w Internecie (lub z możliwości własnych pociech), dzieci przejawiają niekiedy wielki talent do katowania wszelkiej maści dropów, band i kamieni z rozbrajającą beztroską. 



Jak wiele rowerów Treka, tak i ten posiada garść komponentów marki Bontrager. Obręcze i opony to jedne z nich. 



Dolna rura chroniona jest gumowym protektorem.


Prezentowany rower dostępny jest w jednym rozmiarze ramy S / 12,5 cala i w kolorze Volt Green. Jego cena wynosi 7999 zł. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »