Nie wszystko złoto co się świeci, a rower nie zawsze musi pochodzić z najnowszej kolekcji. Tore z Starfish Cycles brawurowo zademonstrował to w swojej interpretacji Stumpjumpera.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09329-848x565.jpg)
Ten rower stanowił zaprzeczenie wielu rowerów, które mogliśmy zobaczyć na imprezie Bespoked 2023, o której pisaliśmy już kilkakrotnie, gdzie królowały dopracowane do granic możliwości customy. Na ich tle akurat te egzemplarz, piękny przykład powtórnego wykorzystania czegoś, co istniało już wcześniej, jakże się wyróżniał.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09326-507x760.jpg)
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09327-507x760.jpg)
Tore ze Søstjerne Cykler, czyli Starfish Cycles, pochodzi z Danii. Za postawę swojego roweru wykorzystał starą, amortyzowaną ramę Stumpjumpera. Jak nam powiedział, nie do końca był zadowolony z jego geometrii, więc nową ramę wykonał sam. A że jest z wykształcenia spawaczem, nie był z tym specjalnego problemu.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09338-848x565.jpg)
Zależało mu szczególnie na wygodnej pozycji, stąd Spec z 1994 roku dostał mostek zdecydowanie krótszy i wyższy niż oryginalny.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09340-848x565.jpg)
Po to zaś, by zmieścić szerokie, 27,5 calowe gumy, do ramy przyspawał odpowiednio szeroki tył i haki. Te są o tyle wyjątkowe, że pozwalają na naciąg łańcucha. Dlaczego? Bo ten dwuspeed ma do wyboru z tyyłu zębatki 28 i 20 z. W płaskiej Danii to zdecydowanie wystarcza!
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09339-1-848x565.jpg)
PS Starfish Cycles brało udział w specjalnym programie SRAM INCLUSIVITY SCHOLARSHIP., stąd i nowoczesne komponenty. O samym programie możecie więcej poszukać tutaj.
To pierwszy Rat-Bike ! Super projekt.