Nowa manetka RockShox TwistLoc oferuje opcję 2 lub 3 ustawień zawieszenia

Manetka TwistLoc drugiej generacji firmy RockShox została oficjalnie zaprezentowana, dodając opcję dwupozycyjnej blokady On/Off lub trzypozycyjnej Open/Threshold/Locked. Jest jeszcze łatwiejsza w użyciu dzięki możliwości przekręcania jak klasyczny GripShift w celu zablokowania i odblokowania, a dodatkowo jest – uwaga! – tańsza!

Szczegóły techniczne RockShox TwistLoc gen 2

Oferowane są dwie oddzielne wersje nowej, lewostronnej manetki RockShox TwistLoc gen 2. Obie działają poprzez przekręcenie do siebie w celu podciągnięcia linki i zablokowania, a następnie przekręcenia z powrotem w celu odblokowania. Nie ma przycisku do zwalniania, wewnętrzne wgłębienia po prostu utrzymują chwyt w każdej pozycji, opierając się sprężynie powrotnej w widelcu/amortyzatorze.

Dwupozycyjny ciągnie za linkę o długości 10 mm w celu zablokowania/odblokowania
Trzypozycyjny wyciąga przewód odpowiednio długości 7 mm + 7 mm, by zablokować częściowo/zablokować.

Nowa generacja charakteryzuje się większą średnicą wewnętrznego kołnierza uchwytu (shift) by uzyskać większe przełożenia blokady. Posiada również pojedynczą, skośną prowadnicę wyjścia linki (w porównaniu z prostą lub skośną w gen1) dla czystszego prowadzenia linki, ale może powodować konflikty z hamulcami innych firm niż SRAM.

Nowa wersja zajmuje też więcej miejsca na kierownicy. Nie wiemy dokładnie ile, ale wyraźnie widać dodatkową szerokość w kierunku wspornika od krawędzi uchwytu z nową dwuczęściową osłoną i obejmą.

Oddzielny zacisk w nowej wersji oznacza, że jest ona zaprojektowana do współpracy z krótkim zaciskiem RockShoxa, który jest dołączony do zestawu, lub z dowolnym chwytem o zmniejszonej średnicy, niekoniecznie amerykańskiej marki.

Miłą niespodzianką jest to, że nowy RockShox TwistLoc o sugerowanej cenie 97 euro jest o ponad 1/4 tańszy niż poprzednia generacja. Jest on prawdopodobnie mechanicznie prostszy w środku, opierając się na sprężynach i wgłębieniach, aby pozostać na miejscu, jak stary GripShift, zamiast mechanicznej blokady/zwolnienia manetki 1 generacji.

Ciekawostka skoro RockShox ma teraz trzypozycyjną manetkę do blokady zawieszenia, która działa zarówno z widelcem, jak i amortyzatorem, to powinniśmy się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy więcej amortyzatorów z tą funkcją w ich komponentach zawieszenia…

Info: sram.com/rockshox

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

2 KOMENTARZE

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin
Marcin
1 rok temu

niedostępny

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »