Test Sigma ROX 2.0 GPS dla turystów

Wolicie mieć niedrogi i nieskomplikowany prędkościomierz rowerowy niż komputer rowerowy GPS? Sigma ROX 2.0 oferuje wszystkie podstawowe funkcje jazdy i oceny po jej zakończeniu, można ją też połączyć z siecią, by zapisać swoje trasy, dzięki systemowi GPS nie ma potrzeby montowania czujnika prędkości. Zainteresowani?

W szczegółowym teście praktycznym pokazujemy wszystkie funkcje i wyjaśniamy, czy to rozwiązanie atrakcyjne dla każdego. Ile kosztuje Sigma ROX 2.0? Cena katalogowa wynosi 315 złotych. W sklepach internetowych można dostać Sigmę ROX 2.0 od ok. 230 złotych. W cenie tej dostępny jest tzw. Top-Mount Set z dużo lepszym, przykręcanym mocowaniem. Dokładnie taki zestaw mieliśmy w naszym teście. Tutaj możecie zobaczyć cały zestaw w akcji.

Technologia i żywotność baterii

Obudowa o kanciastym kształcie jest dostępna w kolorze czarnym lub białym. Waga wynosi 40 gramów bez mocowania (sprawdziliśmy). Sigma jest zabezpieczona przed brudem i wodą zgodnie z normą IPx7. Sigma posiada na stałe zainstalowany akumulator Li-Ion o pojemności 350 mAh. Ładowanie odbywa się za pomocą nowoczesnego złącza USB-C. Sigma obiecuje 18 godzin pracy, ale w praktyce bateria rozładowywała się znacznie szybciej, gdy parowany był rower elektryczny. Bez aktywnego Bluetooth czas pracy był dobry i mieścił się w zakresie specyfikacji fabrycznej.

Uchwyt Top-Mount Test Sigma ROX 2.0
Z tyłu znajduje się standardowe mocowanie, takie jak Garmina

Montaż i ustawienie

W standardowym, podstawowym zestawie znajduje się prosty, ale bardzo solidny uchwyt z opaskami zaciskowymi do montażu na kierownicy. System Sigma jest kompatybilny z uchwytem Garmin. Masz więc do dyspozycji cały świat urządzeń Garmin do montażu na ćwierć obrotu. Dużą zaletą rowerowego GPS jest to, że jest on bardzo łatwy w montażu. Założyć uchwyt, przykręcić prędkościomierz – gotowe. Nie trzeba montować czujnika na rowerze ani układać kabli.

Konfiguracja ROX 2.0 jest również bardzo prosta

Konfiguracja ROX 2.0 jest również bardzo prosta i sprowadza się do ustawianie urządzenia GPS za pomocą aplikacji Sigma Ride na smartfonie. Aplikacja jest bezpłatna. Bardzo podoba nam się sposób, w jaki skonfigurowane są strony z danymi. Po sparowaniu ROX przechodzisz do żądanej strony w aplikacji i stukasz pole danych. Zmiana jest dokonywana natychmiast, rezultat widać od razu. Na stronie danych można dowolnie zdefiniować dwie wartości, czas na górze po lewej stronie i prędkość na środku są zawsze stałe, Wybiera się żądaną wartość z uporządkowanej listy, choć nie każda wartość jest możliwa do osiągnięcia na każdej pozycji. Można również ustawić liczbę stron danych w zakresie od 1 do 6.

Czujniki fitness w ROX 2.0 i eBike

Z urządzeniem ROX 2 nie można sparować zewnętrznych czujników fitness typu tętn, to odróżnia go od większego brata ROX 4.0. Mimo braku opcji podłączenia czujników fitness, można sparować rower eBike. Działa to dla profilu ANT+ LEV Specializeda, Gianta & Co lub do napędów Shimano STEPS. Niektóre inne napędy są również obsługiwane, np. Fazua. Wszystkie kompatybilne systemy można znaleźć na specjalnej stronie internetowej Sigmy. Z powodzeniem przetestowaliśmy integrację z rowerem eBike na rowerze z silnikiem Shimano EP8. Możliwe pola danych obejmują poziom wspomagania, stan baterii i pozostały zasięg. Na kompaktowym wyświetlaczu ROX 2.0 z jego tylko 2 polami danych, zalecamy utworzenie własnej strony eBike. Aktualny stan baterii wygląda dobrze w kółku u góry po prawej stronie, a w dużym dolnym polu sprawdza się poziom wspomagania i pozostałe kilometry.

Całość obsługiwana jest dwoma przyciskami
Ładowanie odbywa się przez port USB-C

Nawigacja

Na papierze ROX 2.0 może wyświetlać instrukcje nawigacyjne Komoota. To również prawda, bo ROX 2.0 można sparować z aplikacją Komoot poprzez aplikację Sigma. Jeśli nawigacja działa w aplikacji Komoot w telefonie, wskazówki dotyczące zakrętów zostaną przeniesione na wyświetlacz ROXa. Dostępne do wyboru pola danych to Turn-by-Turn, Compass i Back to Start. Warto rozmieścić je w inteligentny sposób na jednej stronie. Podpowiedź na górze po prawej stronie w kółku jest miła, ale wtedy brakuje informacji, które można również uzyskać w dużym polu na dole. W praktyce, z doświadczenia wynika, że wskazówki w postaci strzałek nie są wystarczające do niezawodnej nawigacji. To, co do pewnego stopnia sprawdza się jeszcze w mieście, na skrzyżowaniach dróg, staje się grą losową w trudnych sytuacjach (ścieżki w niewielkiej odległości od siebie, skrzyżowania z wieloma ścieżkami). Po prostu brakuje mapy. Tym samym trudno brać poważnie pod uwagę ROX 2.0 jako urządzenie do nawigacji i tę funkcją traktować jako decydującą przy zakupie.

Zapisywanie tras i eksport danych

Po rozpoczęciu aktywności za pomocą środkowego, dolnego przycisku, wszystkie dane dotyczące trasy są rejestrowane co 1 sekunda. Zatrzymujemy zapis na końcu trasy i zapisujemy go naciskając i przytrzymując prawy przycisk. Dostęp do danych można uzyskać za pośrednictwem aplikacji Sigma Ride. Można je tam przeglądać i analizować, da się też wyeksportować przez kabel USB, Zapisane trasy znajdują się w folderze /activities jako pliki FIT.

Sigma ROX 2.0 pasuje też do innych uchwytów kompatybilnych z Garminem

Podsumowanie

Prosty montaż za sprawą uniwersalnego mocowania i braku czujnika prędkości oraz przede wszystkim faktu, że to odbiornik GPS to mocne strony modelu ROX 2.0. Cieszy też obsługa przez appkę jak i możliwość eksportu jazd. Integracja obsługi eBike jest interesująca dla fanów elektryków. Brak opcji podłączenia czujników fitness sprawia, że jest to urządzenie głównie do turystyki. Super cena!


Info: sigmasport.com

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

2 KOMENTARZE

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
jurek
jurek
1 rok temu

aż napiszę jaki ten licznik to badziew. Po pierwsze ergonomia – dwa przyciski po bokach. Idiotyzm – nie da się złapać licznika przy zdejmowaniu żeby go nie włączyć/wyłączyć albo przypadkiem coś przestawić. ZAWSZE. Po drugie ergonomia interfejsu – przyciski działają odwrotnie niż myślisz. Nigdy nie widziałem tak spapranego interfejsu. Po trzecie aplikacja – dno i kilometr mułu. Nieintuicyjne a synchronizacja lubi się zawiesić. DNO. Nie polecam Sigmy w ogóle, działa gorzej niż najtańszy chińczyk za 20zł.

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »