Zębatka E*Thirteen TRS Plus o rozpiętości 9-50 to pozytywne zaskoczenie. W najnowszej wersji nie występują już problemy z montażem (luzowały się elementy, kto miał premierowy wariant ten bywał nieszczęśliwy), choć ten pozostał nadal dość pracochłonny, zmiana przełożeń jest płynna i przypomina tryby SRAM (w Shimano przebiega nadal łagodniej). Szerszy jest też zakres przełożeń niż w propozycji Shimano i Srama (wynosi tu aż 556%) dzięki najmniejszej zębatce 9 z. Ale, szczerze mówiąc, jest to bieg wykorzystywany sporadycznie, głównie na zjazdach i to szutrowych. Co nie zmienia faktu, że stanowi interesującą propozycję tuningową poza utartymi rozwiązaniami. Tryb pasuje do sprzęgła XD, jest więc alternatywą przede wszystkim dla napędów Srama. Uwaga, niedawno pojawiła się jeszcze lżejsza wersja Helix, ważąca 345 gramów.
Plusy i minusy
+bardzo szeroki zakres przełożeń
+/- pracochłonny montaż
Ocena: 9/10
Masa: 393 g,
Cena 1225 zł,
Dystrybutor: strangesummit.com
Test? Kilka faktów i cyferek ze strony producenta i nazywacie ten wysryw testem?
W tekście jest data publikacji – to było w 2021 roku 😀 A kaseta jeździ dalej. Czy jest lepsza od Shimano? Nie. Lżejsza? Tak. Ma upierdliwy system montażu, którego trzeba się nauczyć (mija patenty innych), ale działa też z automatyką AXS Srama, więc spełnia swoje zadanie.
Trochę szacunku dla innych i bez inwektyw plizz. Peace!