Test: zestaw LEZYNE CONNECT DRIVE

Wszechmocna para, zapewniająca niezłą widoczność w całkowitych ciemnościach i absolutne bezpieczeństwo na szosie, rozszerzona o funkcję bezprzewodowego sterowania pilotem.



W aktualnej ofercie Lezyne proponuje parę zbudowaną z lampy przedniej Connect Drive 1000XL i tylnej Connect Rear 150, nam do testu przypadł zestaw z nieco słabszą lampą przednią o maksymalnym strumieniu światła 800 lumenów. Ciekawą cechą produktów Lezyne jest ich wzajemna kompatybilność. Mając nawigację Mega XL z dedykowanym uchwytem do mostka Direct X-Lock, mogliśmy zamocować przednią lampę na uchwycie typu GoPro tuż pod komputerem, dzięki temu na i tak wąskiej, szosowej kierownicy dalej panuje porządek, a jedynie mały jej skrawek przypadł… pilotowi zdalnego sterowania oświetleniem. Obydwie lampy w niemal intuicyjny sposób parujemy z pilotem. Sam pilot jest pewnym udogodnieniem, jednak zarówno przednia, jak i tylna lampka mają sporo trybów emisji (odpowiednio 8 i aż 11!) i o ile tryb świecenia przedniej widzimy natychmiast, to tylna wymaga od nas albo pamięci, albo wiary, albo zerkania na pobocze by zobaczyć, czy tył świeci nam tak, jak sobie tego życzymy. Pilot nie daje żadnej informacji, poza samym wskazaniem aktywności stosownymi diodami. Sprawy można radykalnie uprościć, wybierając profil Race, redukujący ilość trybów do dwóch dla przedniej lampy. Taka sama funkcja byłaby mile widziana również - a nawet zwłaszcza - w tylnej lampce, pozostaje szybka i sprawdzona kontrola dłonią i dyskretny rzut oka do tyłu. 

 

Lezyne Connect Drive

 

Tryb 800 lumenów dostępny jest w trybie Override i tylko w profilu Race. Przy takiej mocy Connect Drive zaświeci przez niecałe 2 godziny, co nie wystarczy do zaliczenia solidnej, nocnej jazdy. Na całe szczęście tryb Blast (400 lumenów) jest wystarczający do dość szybkiej jazdy na szosie i pozwala w porę zauważyć większe dziury i nierówności. Snop światła jest równomierny, nieco owalny, bez lokalnych ekstremów i przepaleń. Zarówno Connect Drive jak i Connect Rear posiadają tryby stroboskopowe, z jednym błyśnięciem pełną mocą diód, który przyda się w czasie dziennych wycieczek czy w ruchu ulicznym. Lampy posiadają wbudowane akumulatory, zasilane z gniazd USB, przy czym tylna posiada zwykłą wtyczkę i umieszczamy ją bezpośrednio w gnieździe lub ładowarce, a przednią karmimy dowolnym kablem Micro USB. Złącza są uszczelnione gumowymi zaślepkami. Korpus przedniej lampy wykonano z aluminium wycinanego na maszynach CNC, co jest charakterystyczne dla produktów Lezyne. Tylna lampa i pilot wykonano głównie z kompozytów, sprawiających bardzo solidne wrażenie. Cena zestawu jest dość wysoka, możemy jednak zaoszczędzić parę groszy kupując produkty osobno i rezygnując z bezprzewodowego sterowania.  

 

Cena: 680 zł (uwaga, wersja 1000XL kosztuje obecnie tylko 19 złotych drożej!)

Więcej informacji: amppolska.pl

 

Lezyne Connect Drive

Komentarze do artykułu