Head AdaptEdge I – Prezentacja

Czas to poprawić. Head AdaptEdge I, pisane razem, odnosi się do roweru z pełnym zawieszeniem, a samo pojęcie „Adapt Edge” spokojnie mogłoby odnosić się do nazwy marketingowej systemu zawieszenia. To jednak nosi nazwę „Prompt Response Suspesion” i jest po prostu czterozawiasem z tzw. ogniwem Horsta. 

 

Zielony jak trawa na wiosnę? Nie, trawa na wiosnę jest w tle i przy neonowych jaskrawościach AdaptEdge’a wypada blado. Ładne linie nie pozostaną nieazuważone, zwłaszcza w takim kolorze. Tylko trochę za dużo na nim napisów, jakby nadal był 2014 rok…


 

 

Na górnym linku zawieszenia napisano, ile skoku ma tylne koło. 120 mm w przypadku twenty ninera to całkiem sporo. 


 

 

Rock Shox Monarch RL to dla nas żadna nowość – sprawdzony, skuteczny tłumik, prosty w regulacji. Żeby go zablokować, musimy sięgnąć do jego korpusu i obrócić niebieską dźwignię o 90 stopni. Proste. 


 

 

Zacisk tylnego hamulca nie potrzebuje żadnych przejściówek. Montuje się go bezpośrednio do otworów Post Mount. 


 

 

 

Powietrzny SR Suntour Raidon ma 120 mm skoku, równając z tylnym zawieszeniem, do tego umożliwia regulację szybkości tłumienia powrotu i posiada manetkę do blokady, umieszczoną na kierownicy. Poziom pracy zbliżony do Recona. A, i działa w oparciu o sprężynę powietrzną.


 

 

 

 

 

Przewody schowane częściowo w ramie, suport z gwintem, żaden PressFit, duże łożyska w zawieszeniu i dedykowane otwory dla przewodu sterującego dla przerzutek przednich typu Side Swing – rama AdaptEdge I jest jak najbardziej na czasie. 


 

 

 

Na dużych kołach Heada osadzono opony Schwalbe Rapid Rob, czyli taki prostszy wariant Racing Ralpha. Piasty to Formule z logo Heada. 


 

 

 

 

W osprzęcie znajdziemy komponenty Shimano Deore – manetki i obydwie przerzutki – obsługujące napęd 2×10, oraz coś nieczęsto spotykanego – korby XCR, wykonane w technologii zbliżonej do Deore – mają wymienne tarcze, z czego większą z aluminium, a prawe ramię osadzone jest na stałe na wałku o dużej średnicy. Kaseta to klasyczne w dziesięciobiegowych napędach 11-36. Kombinując ją z zakresami 36/22 z. przy korbie mamy bardzo szeroki i użyteczny napęd na góry i na płaskie, szybkie odcinki. Hamulce Tektro Gemini działąja na poziomie Shimano Deore – Head zdecydował się zastosować „zamienniki” dla niektórych komponentów japońskiego giganta, jednak odbyło się to bez straty na funkcjonalności i jakości. Mądrze!


 

 

 

W „wykończeniówce”, czyli w obszarze kierownicy i siodła, mamy komponenty z logo Head, w tym efektowne chwyty piankowe. 


 

 

Head AdaptEdge I, waga: 14,2 kg, cena: 7749 zł. Dystrybutor: head-bikes.pl 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »