Jak przystało na prawdziwego Snabba, można lecieć pełnym piecem w dół, skakać duże hopy i wchodzić w zakręty na pełnej prędkości. A najlepsze jest to, że po całej zabawie w dół, bez problemu dostaniesz się z powrotem na szczyt! Trudno wskazać trudności, z którymi Snabb Plus mógłby sobie nie poradzić.
Koncepcja roweru jest prosta: zrobić maszynę na dużych kołach, która jest niesamowicie szybka i zarazem dająca olbrzymią frajdę z jazdy. Chcieliśmy stworzyć rower, który zniesie bardzo wiele i będzie miał nowoczesną i lubianą przez riderów geometrię: “luźne” kąty, długi przód i krótki ogon. Nasze doświadczenie z 29-erami z dużym skokiem, zlbiżonym do 160mm, nie było najlepsze, dlatego zdecydowaliśmy się na zestaw 130 mm z tyłu i mocny widelec o skoku 140mm. Tak kombinacja w połączeniu z dużym kołem sprawdz się wprost idealnie!
Rowery są zbudowane na kołach 29”, ale jeśli chcielibyście poeksperymentować z oponami w rozmiarze “plus”, nie ma najmniejszego problemu – zmieścicie tam “kapcia” w rozmiarze do 3.0”. Ludzie, wybierający NS Bikes to zazwyczaj twarde, bezkompromisowe sztuki, nie oszczędzające sprzętu na trasach. Dlatego konstruując Snabb’a Plus nie mogliśmy nie wziąć tego pod uwagę i zbudowalismy go zgodnie z “downhillowymi standardami”. Zawieszenie “buja się” na wysokiej jakości łożyskach MAX, które pozwalają na długą i bezobsługową jazdę. Podobnie jak wszyscy inni przedstawiciele rodziny Snabb 2017, układ zawieszenia Plusa opiera się o bardzo sztywny, jednoczęściowy rocker oraz damper metryczny nowej generacji od SRAM’a z mocowaniem Trunnion. Ten zabieg nie tylko wpłynął na usztywnienie i tak sztywnego już tylnego trójkąta, ale zmienił też charakterystykę pracy zawieszenia na bardziej liniową i płynną.
Snabb Plus uzbrojony jest w napęd 1×11 od srama (GX w przypadku Plusa 1 i NX w Plusie 2) i hamulce tego samego producenta (odpowiednio Guide R i Level w dwóch wersjach roweru). Rower toczy się na kołach 29” opartych na piastach NS Rotary w rozmiarze boost oraz obręczach kompatybilnych z oponami typu “plus”. Za przyczepność odpowiadają opony niemieckiego producenta Schwalbe: Plus 1 wyposażony jest w bardziej agresywne Fat Alberty, natomiast Plus 2 w bardziej wszechstronne Nobby Nic. Co bardzo istotne, oba rowery posiadają sztyce typu “dropper post” (Rock Shox Reverb w “jedynce” i Kind Shock E-TENi w “dwójce”). Waga kompletnych rowerów w rozmiarze M wynosi: 13.9kg (Plus 1) oraz 14.1kg (Plus 2). Cena detaliczna w Polsce: 13 999zł (Plus1) oraz 9 999zł (Plus2).
Snabb Plus 1
- Rama: NS Snabb Plus o skoku 130mm, customowo formowane i cieniowane rurki z AL6061-T6+AL6066-T6, system prowadzenia przewodów, łożyska MAX Shock: Rock Shox Deluxe Debonair RT3, 185x50mm
- Damper: Rock Shox Metric Deluxe Debonair RT3 with lockout, 185x50mm
- Amortyzator: Rock Shox Pike RC 27,5″ 140mm, oś 15mm, aluminiowa rura sterowa tapered
- Stery: GW integrated tapered IS42/52, łożyska maszynowe
- Mostek: NS Quantum Lite 31.8, 45mm
- Kierownica: NS Evidence Lite 762mm
- Gripy: Octane One bolt-on
- Hamulce: SRAM Guide R, 180mm
- Manetka: SRAM GX 11s
- Przerzutka: SRAM GX Type 2.1 długi wózek, 11s
- Suport: Truvativ GXP 73mm
- Korba: SRAM GX 1200 170 mm Boost Direct Mount X-SYNC™ 30t
- Łańcuch: KMC, 11s
- Kaseta: SRAM XG-1150, 11s 10-42t
- Obręcze: Nowe NS Enigma Roll 29”, 32h (kompatybilne z 27.5”+) tubeless ready
- Piasty: NS Rotary 15 Boost disc (łożyska maszynowe), NS Rotary Cassette 148×12 Boost(łożyska maszynowe)
- Szprychy: 14G-2.0mm, nyple 14mm
- Opony: Schwalbe Fat Albert, 29 x 2.35 foldable bead, SnakeSkin, TL-Easy
- Sztyca: Rock Shox Reverb Stealth 150mm ( 170mm dla rozmiaru L), internal, 31.6mm
- Siodełko: Octane One Rocket hollow cromoly rails
- Pedały: –
- Waga: ~13.9 kg (bez pedałów)
Snabb Plus 2
- Rama: NS Snabb Plus o skoku 130mm, customowo formowane i cieniowane rurki z AL6061-T6+AL6066-T6, system prowadzenia przewodów, łożyska MAX Shock: Rock Shox Deluxe Debonair RT3, 185x50mm
- Damper: Rock Shox Metric Deluxe Debonair RL with lockout, 185x50mm
- Amortyzator: Manitou Machete 27.5”+/29” 140mm, oś 15mm, aluminiowa rura sterowa tapered
- Stery: GW integrated tapered IS42/52, łożyska maszynowe
- Mostek: NS Quantum Lite 31.8, 45mm
- Kierownica: NS Terra 762mm
- Gripy: Octane One bolt-on
- Hamulce: SRAM Level, 180mm
- Manetka: SRAM NX 11s
- Przerzutka: SRAM NX Type 2.1 X-HORIZON
- Suport: Truvativ GXP 73mm
- Korba: SRAM NX 24mm 170 BLK X-SYNC 32
- Łańcuch: KMC, 11spd
- Kaseta: SRAM PG-1130, 11s, 11-42T
- Obręcze: Shining DB-T29 29” tubeless ready
- Piasty: NS Rotary 15 disc (łożyska maszynowe), NS Rotary Cassette 148 (łożyska maszynowe)
- Szprychy: 14G-2.0mm z nyplami 14mm
- Opony: Schwalbe Nobby Nic 29 x 2.25 foldable bead B/B-SK HS463 PSC OEM SnakeSkin, TL-Easy, Folding
- Sztyca: e-Ten internal 125mm, 31.6mm
- Siodełko: SDG Circuit MTN cromoly rails
- Pedały: –
- Waga: ~14.1 kg (bez pedałów)
Rozmiar | S | M | L |
Koła | 29″ | 29″ | 29″ |
Amortyzator | 140mm | 140mm | 140mm |
Reach | 420mm / 16.5″ | 445mm / 17.5″ | 463mm / 18.2″ |
FC | 725mm / 28.5″ | 254mm / 29.7″ | 776mm / 30.6″ |
Standover | 804mm / 31.7″ | 810mm / 31.9″ | 820mm / 32.3″ |
Stack | 620mm / 24.4″ | 630mm / 24.8″ | 639mm / 25.2″ |
Effective TT | 592mm / 23.3″ | 621mm / 24.4″ | 643mm / 25.3″ |
Actual TT | 561mm / 22.1″ | 587mm / 23.1″ | 602mm / 23.7″ |
Seat tube | 394mm / 15.5″ | 432mm / 17″ | 483mm / 19″ |
Chain Stays | 433mm / 17″ | 433mm / 17″ | 433mm / 17″ |
BB rise | -35mm / -1.4″ | -35mm / -1.4″ | -35mm / -1.4″ |
Headtube angle | 67 | 67 | 67 |
ST angle effective | 74.5 | 74.4 | 74.3 |
Wheelbase | 1157mm / 45.5″ | 1186mm / 46.7″ | 1207mm / 47.5″ |