Fuji Altamira CX 1.3

 

Podstawa to rama z karbonu, wykonana z materiału, który firma nazywa „C10 ultra-high modulus carbon”. Rama ma między innymi spłaszczoną rurę górną, co ułatwia jej noszenie (a raczej biegi z rowerem na ramieniu), prostą rurę podsiodłową o średnicy 34,9 mm, środek suportu BB86, dwa mocowania na koszyki na bidony oraz karbonowe haki. By ułatwić noszenie, górą poprowadzono tez przewód hamulca (jak widać).

 

 

Ramie towarzyszy monolityczny widelec karbonowy FC-330, z mocowaniem hamulca w standardzie flat-mount i osią sztywną 12 mm.

 

 

Gruba rura podsiodłowa ramy zapewnia sztywność konstrukcji.

 

 

Za pewność prowadzenia odpowiada główka sterowa z łożyskami o różnej średnicy, dolne jest oczywiście większe. Pancerze do tylnej przerzutki (tu widoczne) poprowadzono wewnątrz ramy, co chroni je przed błotem. Przewidziano też odpowiednie prowadzenie do przerzutki przedniej.

 

 

Tylne widełki łączą się z głównym trójkątem ramy solidnym węzłem. Rurki tylnego trójkąta łączy poprzeczka. Sztycę blokuje zgrabna obejma podsiodłowa. Sztyca jest karbonowa, to produkt własny marki Fuji, czyli Oval.

 

 

Haki, tak jak cała rama, wykonane są z karbonu. Sam hak to jednak aluminium, oczywiście jest wymienny. Super!

 

 

Mocowanie z tyłu w standardzie post-mount, tarcza, podobnie jak z przodu, ma 160 mm średnicy.

 

 

Tu lewa strona roweru w jeszcze innym ujęciu. Okolice haków dodatkowo wzmocniono poprzeczką. Tylne koło mocowane jest na klasyczny zacisk. 

 

 

Środek suportu kryje się w potężnym karbonowym fragmencie ramy, tu nie ma prawa się nic giąć.

 

 

Haki widelca o prostych ramionach kryją w sobie oś sztywną o średnicy 12 mm. To nowy standard na szosie i w przełajach.

 

 

W widelcu poprowadzono wewnętrznie przewód hydrauliczny do przedniego hamulca. Superzgrabne rozwiązanie!

 

 

Napęd to Sram Rival 1. Oczywiście z tylko jedną zębatką z przodu!

 

 

W ramach wyposażenia znajdziemy też bardzo popularne opony wśród przełajowców – Challenge Grifo, o szerokości 33 mm.

 

 

Oraz komponenty własne Ovala, takie jak mostek, kierownica, sztyca, siodło i koła.

 

Pełną specyfikację znajdziecie na www.fujibike.com

Sugerowana cena detaliczna modelu wynosi 11 749 zł

Model dostępny jest w 6 rozmiarach, testowany przez nas to 52 cm

 

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »