Home Nowości Author Ninja FR – Prezentacja

Author Ninja FR – Prezentacja

0
1319

To także rower dla bike parków – osprzęt ze średniej półki i ciężkie, ale trwałe komponenty, to domena współczesnych freeride’ówek i sprzętu dla wypożyczalni. To zarazem jeden z najtańszych pełnowartościowych rowerów full suspension na rynku, zwłaszcza po obniżce, jaką zafundowała firma Velo, dystrybutor Authora. Co prawda do enduro pozostaje za ciężki i ogólnie nieprzystosowany, jeśli jednak lubimy wjechać w górę wyciągiem, to w drodze powrotnej do dolnej stacji Ninja FR ma szansę pokazać swoje prawdziwe oblicze. 


Ninja FR z boku przypomina endurowego Patriota Evo – ten sam system zawieszenia, sprytnie zakamuflowany czterozawias, skoku jest więcej – po 180 mm na każde koło, w sam raz do zjazdów i lotów po hopach. Koła to stare, dobre 26 cali, a z daleka nie wyglądają na mniejsze niż 27,5. Duży plus dla Authora za utrzymanie oferty dla fanów małych kół!



Sprężynowy RST Storm Super konstrukcyjnie należy do klasy ciężkiej – wszechobecna stal, zwijana sprężyna, otwarte tłumienie olejowe – tak kiedyś wyglądały widelce do FR, tak wyglądają dzisiaj. Od góry tylko jedna regulacja – tłumienia odbicia. Wystarczy.



Prosty sprężynowy tłumik X-Fusion, regulowany również w jedną stronę – powrotu – obsługuje skok tylnego koła. Oś obrotu umieszczona przed i ponad osią tylnego koła to znak rozpoznawczy zawieszeń Authora. 



Jednorzędowy napęd nie jest już tylko domeną grawitacyjnych odmian kolarstwa, bo w końcu mamy 1×11, które spotkamy na trasach Pucharu Świata XC. Korby Hussefelt i wkład typu Howitzer (hałubica!) są absolutnie pancerne. Łańcuch w miejscu pozostaje dzięki prowadnicy e13 LG1. 



Dziewięć biegów w kasecie? A po co aż tyle!? Nowe wersje zjazdowych napędów SRAM oferuję ich ledwie 7, w tym niedawno zaprezentowana grupa GX DH. Czy w przyszłym roku Ninja FR otrzyma właśnie te komponenty? Póki co jest podstawowy SRAM i przerzutka X7, która jest częstym gościem w tego typu rowerach.



Gumy Maxxis High Roller II w rozmiarze 26×2.40 cala, z mieszanką Super Tacky. Dzięki niej rower jest niemal bezgłośny przy spokojnej jeździe, za to klei do podłoża wzorowo. Widzimy dużo przyczepności w trudnym terenie.



Na kierownicy, mostku, siodle i jego wsporniku nie ma zbyt wielu oznaczeń, to jednak własne produkty Authora, z oznaczeniem AG Labs. AG, czyli A Gang. 



A jednak jest, niewielkie logo, schowane w kanciastym wsporniku!



Hamulce tarczowe TRP Slate 4, czyli cztery tłoczki mało popularnego producenta. Jestesmy bardzo ciekawi, jak spiszą się w bike parku!



Również z tego roweru Czesi są dumni; podobnie jak Patriot Evo Team, tak i Ninja FR nosi stosowne oznaczenie.



Ten rower miał sugerowaną cenę detaliczną wynoszącą 7.299 zł. Aktualnie kosztuje 5.199 zł, a więcej informacji o nim znajdziecie na stronie dystrybutora, www.velo.pl. I jeszcze słowo o jego wadze: 18,6 kg. Test roweru, nietypowo dla nas – freeride’owego, znajdziecie w kolejnych numerach magazynu BIKE.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »