TEST: WHYTE G-170C RS 29 – zielony pocisk

Nie udało się nam niestety dostać topowej wersji za 6299 euro. Dlatego musieliśmy zadowolić się o 1800 euro tańszym enduro od tej firmy z Anglii. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.



Nie dość, że rower kosztuje połowę tego co inne rowery enduro, które ostatnio testowaliśmy (w BIKE 1-2/2020), to ujęły nas jego osiągi. Pomimo ramy w rozmiarze M, G-170 nie jest zbyt kompaktowy, a rowerzysta może zająć wypośrodkowaną pozycję. Wskakuj, czuj się jak u siebie i jazda – taki jest nasz zielony pocisk. Rower od samego początku daje się łatwo kontrolować i prowadzi się intuicyjnie bez dużego zaangażowania tj. pracy ciałem. To jedyny w całej stawce egzemplarz z amortyzacją od RockShoxa. Byliśmy zaskoczeni wysokim komfortem, jaki oferuje amortyzator Lyrik Select+. W porównaniu do konkurencyjnych Foxów pracuje z mniejszym tłumieniem kompresji. Na ścieżkach jest nad wyraz czuły. Ten stosunkowo tani (w porównaniu) układ zawieszenia dobrze radzi sobie przy dużych prędkościach. Względem topowych układów zawieszenia traci punkty dopiero w naprawdę trudnym terenie. Jest i ciemna strona przystępnej ceny G-170. Razem z pedałami Whyte waży 15,3 kg plasując się na przedostatnim miejscu. Karbonowa rama z aluminiowym tylnym trójkątem waży bez dampera 3252 g. Tą wadę wytykaliśmy już w przeszłości także innym modelom ze stajni Whyte. Po górę G-170 będzie mógł zatem stawać w szranki tylko z Rocky Mountain. Także i w tym przypadku tylne zawieszenie z niską wartością Anti-Squat pompuje podczas sprintów. Ale za to pracuje bardzo aktywnie zapewniając bardzo dobrą trakcję także podczas hamowania.


 

Rower rodem z Anglii ma zintegrowane mocowanie sztycy siodełka z dodatkowym gumową uszczelką

 

 

Hamulce Sram Code R i 200 mm tarcza z tyłu to pełna kontrola prędkości.

 

Podsumowanie

 

Whyte G-170 za uczciwe 4499 euro to nasz niekwestionowany faworyt w kategorii cena / osiągi. Enduro przekonuje wyważonym sposobem prowadzenia i komfortowym układem zawieszenia, który bardzo późno melduje granice swoich możliwości. Whyte traci jednak punkty za wysoką wagę wynikającą z ciężkiej ramy, a także ociężałych kół.

 

Dane techniczne

whyte.bike

14,9 kg / 159/157 mm / 29”

4499 euro 

Materiał ramy karbon / aluminium

Rozmiary ramy  S / M / L (43 cm)

POMIARY

Waga bez pedałów 14,92 kg

Waga ramy bez dampera 3525 g

Waga kół 5358 g

Szerokość kierownicy 780 mm

WYPOSAŻENIE

AMORTYZATOR

RockShox Lyrik Select+

TŁUMIK

RockShox Super Deluxe Select+

KORBA

Truvativ Descendant

NAPĘD

Sram GX Eagle 1x12

PRZEŁOŻENIA / ZAKRES

32, 10-50/500%

UKŁAD HAMULCOWY / TARCZA (PRZÓD / TYŁ)

Sram Code R /200 / 200 mm

REGULOWANA SZTYCA / ZAKRES / Ø

Bike Yoke Divine / 160 mm / 30,9 mm

Race Face AR 30 Offset; piasty Whyte

OPONY

Maxxis Minion DHF / Agressor DD 29 x 2,50

OCENA BIKE2 super 209,5 z 250

 

Numer 1-2/2020 BIKE do kupienia w naszym sklep.magazynbike.pl

Komentarze do artykułu