Podstawę roweru stanowi zgrabna, karbonowa rama – materiał w specyfikacji został nazwany Carbon Lite
Jedna z jej cech charakterystycznych to zgrabna poprzeczka z tyłu, usztywniająca widełki podsiodłowe. Same widełki są szeroko rozstawione.
W ramie znajdziemy standardowe, nowoczesne rozwiązania, takie jak taperowana (stożkowa główka sterowa. Warto zwrócić uwagę na fakt, że główka sterowa jest niska, co pozwala na uzyskanie w razie potrzeby sportowej pozycji za kierownicą. To co nam się podoba, to fakt, że pomimo poprowadzenia większości linek i pancerzy w ramie już hamulcowa wędruje na zewnątrz – to zwyczajnie praktyczne i ułatwia serwisowanie.
Rama została efektownie pomalowana – nie tylko od strony dizajnu wykończenie może się podobać, także jakość się zgadza
Kolejne praktyczne rozwiązanie, zgodne ze światowym trendem, to wkręcany środek suportu. Gwinty sprawdzają się lepiej niż wciskane miski typu press fit – w razie zużycia ich wymiana jest prosta, nie grozi też przedwczesny defekt ramy.
W środku trójkąta widełek tylnych zgrabnie zintegrowano zacisk tylnego hamulca – przy użyciu tarczy 160 mm nie jest potrzebny dodatkowy adapter.
Poza cechami technicznymi rower jest zwyczajnie zgrabny i dopracowany pod względem stylistyki.
Napęd to Shimano SLX z serii M7000 – grupa wysokiej jakości, o sprawdzonym działaniu, co ważne trwała. Tryb 11-46 to najlepsze rozwiązanie z jedną zębatką z przodu.
A takiej właśnie użyto w korbie SLX z przodu. Tu także zębatka ma właściwą wielkość – 32 z. W ten sposób uzyskujemy najszerszy zakres biegów, dostosowany do 90 procent powierzchni Polski.
Napęd obsługują manetki SLX, a właściwie jedna, z prawej strony. Hamulce to także Shimano – prosty model z serii 400
Za to z lewej strony obok dźwigni hamulcowej znajdziemy zdalną manetkę blokady widelca Suntoura
Sam widelec to model powietrzny XCR 32 DS Air, z możliwością zmiany twardości sprężyny powietrznej, jak i regulacją tłumienia
Rower wyposażono także w solidne koła na piastach Shimano i uniwersalne ogumienie Michelina
Pełna specyfikacja ze strony romet.pl wygląda następująco
koła | 29 | ||
rama | carbon | ||
rozmiar | 16″ / 18″ / 21″ | ||
widelec | SR Suntour XCR-32-DS. Air Tapered 100 mm 15 mm | ||
napęd | 11 | ||
manetki tył, przód | Shimano SLX SL-M7000 11 speed | ||
przerzutka tył, przód | Shimano SLX RD-M7000 11 speed | ||
mechanizm korbowy | Shimano SLX FC-M7000 32T 170 mm | ||
hamulec tył, przód | Shimano BL-MT400 hydrauliczny | ||
tarcza hamulcowa tył, przód | Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm | ||
opony | Michelin Country Grip’R 29×2,1 | ||
obręcze | Schurmann SDR-21 alu. dwukomorowe oczkowane | ||
piasta tył, przód | Shimano MT400 12 mm aluminiowa, Shimano MT400 15 mm aluminiowa | ||
kaseta / wolnobieg | Shimano SLX CS-M7000 11-46T 11 speed | ||
kierownica | Romet aluminiowa MTB-AL.300 FOV 720 mm | ||
sztyca | Romet alu. MSP-AM009 31,6 mm 350 mm | ||
mostek kierownicy | Romet aluminiowy MASD6179 90 mm | ||
siodło | Selle Italia X-Base | ||
pedały | FR-971 | ||
waga | 12.6 kg |
Sugerowana cena detaliczna to 4999 zł.
Test Rometa Mustanga Evo 2 znajdziecie w numerze 10/19 Magazynu Bike, do kupienia w salonach prasowych u nas bezpośrednio na sklep.magazynbike.pl albo w wersji elektronicznej na e-kiosk.pl