Romet Mustang Evo 2 2020 – prezentacja

Do naszej redakcji dotarł egzemplarz najnowszego modelu Rometa, nowości przygotowanej na sezon 2020, czyli modelu Mustang Evo 2. Jego test znajdziecie w Bike 10/19, a oto jego prazentacja.



Romet Mustang Evo 2 2020

 

Podstawę roweru stanowi zgrabna, karbonowa rama - materiał w specyfikacji został nazwany Carbon Lite

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Jedna z jej cech charakterystycznych to zgrabna poprzeczka z tyłu, usztywniająca widełki podsiodłowe. Same widełki są szeroko rozstawione.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

W ramie znajdziemy standardowe, nowoczesne rozwiązania, takie jak taperowana (stożkowa główka sterowa. Warto zwrócić uwagę na fakt, że główka sterowa jest niska, co pozwala na uzyskanie w razie potrzeby sportowej pozycji za kierownicą. To co nam się podoba, to fakt, że pomimo poprowadzenia większości linek i pancerzy w ramie już hamulcowa wędruje na zewnątrz - to zwyczajnie praktyczne i ułatwia serwisowanie.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Rama została efektownie pomalowana - nie tylko od strony dizajnu wykończenie może się podobać, także jakość się zgadza

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Kolejne praktyczne rozwiązanie, zgodne ze światowym trendem, to wkręcany środek suportu. Gwinty sprawdzają się lepiej niż wciskane miski typu press fit - w razie zużycia ich wymiana jest prosta, nie grozi też przedwczesny defekt ramy.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

W środku trójkąta widełek tylnych zgrabnie zintegrowano zacisk tylnego hamulca - przy użyciu tarczy 160 mm nie jest potrzebny dodatkowy adapter.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Poza cechami technicznymi rower jest zwyczajnie zgrabny i dopracowany pod względem stylistyki.

 

 

Napęd to Shimano SLX z serii M7000 - grupa wysokiej jakości, o sprawdzonym działaniu, co ważne trwała. Tryb 11-46 to najlepsze rozwiązanie z jedną zębatką z przodu.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

A takiej właśnie użyto w korbie SLX z przodu. Tu także zębatka ma właściwą wielkość - 32 z. W ten sposób uzyskujemy najszerszy zakres biegów, dostosowany do 90 procent powierzchni Polski.

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Napęd obsługują manetki SLX, a właściwie jedna, z prawej strony. Hamulce to także Shimano - prosty model z serii 400

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Za to z lewej strony obok dźwigni hamulcowej znajdziemy zdalną manetkę blokady widelca Suntoura

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Sam widelec to model powietrzny XCR 32 DS Air, z możliwością zmiany twardości sprężyny powietrznej, jak i regulacją tłumienia

 

Romet Mustang Evo 2 2020

 

Rower wyposażono także w solidne koła na piastach Shimano i uniwersalne ogumienie Michelina

 

Pełna specyfikacja ze strony romet.pl wygląda następująco

 

koła     29
rama     carbon
rozmiar     16" / 18" / 21"
widelec     SR Suntour XCR-32-DS. Air Tapered 100 mm 15 mm
napęd     11
manetki tył, przód     Shimano SLX SL-M7000 11 speed
przerzutka tył, przód     Shimano SLX RD-M7000 11 speed
mechanizm korbowy     Shimano SLX FC-M7000 32T 170 mm
hamulec tył, przód     Shimano BL-MT400 hydrauliczny
tarcza hamulcowa tył, przód     Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
opony     Michelin Country Grip'R 29×2,1
obręcze     Schurmann SDR-21 alu. dwukomorowe oczkowane
piasta tył, przód     Shimano MT400 12 mm aluminiowa, Shimano MT400 15 mm aluminiowa
kaseta / wolnobieg     Shimano SLX CS-M7000 11-46T 11 speed
kierownica     Romet aluminiowa MTB-AL.300 FOV 720 mm
sztyca     Romet alu. MSP-AM009 31,6 mm 350 mm
mostek kierownicy     Romet aluminiowy MASD6179 90 mm
siodło     Selle Italia X-Base
pedały     FR-971
waga     12.6 kg

 

Sugerowana cena detaliczna to 4999 zł.

 

Test Rometa Mustanga Evo 2 znajdziecie w numerze 10/19 Magazynu Bike, do kupienia w salonach prasowych u nas bezpośrednio na sklep.magazynbike.pl albo w wersji elektronicznej na e-kiosk.pl

 

 

Komentarze do artykułu