Długo oczekiwany Dartmoor Blackbird już dostępny!

 

Na zdjęciach widoczna jest wersja Pro, należąca do Magdy Szczekutek. Poza specyfikacją różni się ceną – Pro jest o 3000 droższy (9999 zł a nie 6999 zł). Ze strony dystrybutora można przeczytać, że kupić można wariant standardowy w rozmiarach S i L.

 

 

 

Blackbird to jednozawiasowiec, o skoku 160 mm. Duże łożyska powinny być wytrzymałe, przesunięcie głównego punktu obrotu ma sprawić, że całość będzie czuła (działająca większa dźwignia). Ten sam zabieg zastosowano kiedyś np. w Scotta G-Zero. Punkt obrotu na wysokości zębatki przedniej powinien też sprawić, że rower nie będzie kopać – czytaj szarpać łańcucha. Jednozawiasy potrafią ładnie zjeżdżać, patrz klasyczne Orange (kto pamięta Steve’a Peata na takim?), ale też i składać się jak scyzoryk na podjazdach. Ciekawe, czy tak jest tym razem. Tu platforma w tłumiku powinna być obowiązkowa, żeby nie dostać choroby morskiej.

 

 

Specjalnie przedłużany tłumik przechodzi płynnie w łącznik tylnego wahacza. Konstrukcja zgrabna i efektowna. Pytanie o sztywność tyłu – i wpływ sił skręcających na tłumik oraz jego trwałość – będzie można rozwiązać dopiero po dłuższym okresie czasu.

 

 

Jeszcze wahacz  – masywna konstrukcja robi wrażenie. Z tyłu oś sztywna – nie Boost. Boost jest bardziej przyszłościowy, stosuje go coraz więcej firm, ale obecnie na pewno ma tę zaletę, że jest dostępnych więcej części. Przy kołach 27,5 bez względu na standard nie ma też specjalnego problemu z długością tyłu. Swoją drogą – specjalna offsetowa tulejka pozwala na regulację geometrii ramy. Kąty? Widelca 65,5 lub 66 stopni. Podsiodłowa bardzo stroma -76,5 lub 77.

 

 

Cieszą oczy takie rzeczy – opony Maxxisa. Dobry wybór.

 

 

Z przodu znajdziemy RockShoxa Pike RCT3, skok 160 mm, tył ma takie same ugięcie.

 

 

W rowerze w stosunku do wersji seryjnej lekko różni się tylko układ pancerzy

 

Specyfikacja fabryczna wersji PRO, czyli ze zdjęć

RAMA: 
Cyan/Lime, alu 6061, skok 160mm, small, medium, large
AMORTYZATOR TYLNY: 
Rock Shox Monarch Plus RC3 DebonAir HV, 216/63mm
WIDELEC: 
Rock Shox Pike RCT3 27.5”, skok 160mm, oś 15mm, tapered
STERY: 
integrated IS42/IS52
KORBA: 
SRAM GX 1000 24mm, 170mm X-Sync 32T
PRZERZUTKA TYLNA: 
SRAM NX 1X11
MANETKI: 
SRAM NX 11–speed
KASETA: 
SRAM XG–1150, 10–42T
PIASTY: 
przednia: Dartmoor Reel Pro 100x15mm, 32H, tylna: Dartmoor Reel Pro 142x12mm, 32H, SRAM XD
HAMULCE: 
SRAM DB5, tarcze 180mm
OBRĘCZE: 
Dartmoor Sniper 27.5”, 32H, F/V
OPONY: 
Maxxis Minion DHF 27.5×2.5”
PEDAŁY: 
Dartmoor Stream OEM
KIEROWNICA: 
Dartmoor Nitro FR 780mm, Ø31.8mm
CHWYTY KIEROWNICY: 
Dartmoor Maze
WSPORNIK KIEROWNICY: 
Dartmoor Trail 50mm, Ø31.8mm
WSPORNIK SIODEŁKA: 
Rock Shox Reverb Stealth, skok 170mm, Ø30.9mm
SIODEŁKO: 
Dartmoor Trail Racing
WAGA: 
14.0kg (bez pedałów); 14.45kg (z pedałami)
 
 
 
Specyfikcja „zwykłego” Blackbirda
 
RAMA: 
Matt Black, alu 6061, skok 160mm, small, medium, large
AMORTYZATOR TYLNY: 
Rock Shox Monarch RL DebonAir HV, 216/63mm
WIDELEC: 
Suntour Auron LO-RC 27.5”, skok 160mm, oś 15mm, tapered
STERY: 
integrated IS42/IS52
KORBA: 
SRAM NX Power Spline, 170mm X-Sync 32T
PRZERZUTKA TYLNA: 
SRAM NX 1X11
MANETKI: 
SRAM NX 11–speed
KASETA: 
SRAM PG–1130, 11–42T
PIASTY: 
przednia: Dartmoor Reel 100x15mm, 32H, tylna: Dartmoor Reel 142x12mm, 32H
HAMULCE: 
SRAM Level, tarcze 180mm
OBRĘCZE: 
Dartmoor Raider 27.5”, 32H F/V
OPONY: 
Maxxis Ardent 27.5×2.25”
PEDAŁY: 
Dartmoor Stream OEM
KIEROWNICA: 
Dartmoor Tornado 750mm, Ø31.8mm
CHWYTY KIEROWNICY: 
Dartmoor Maze
WSPORNIK KIEROWNICY: 
Dartmoor Trail 50mm, Ø31.8mm
WSPORNIK SIODEŁKA: 
Kind Shock E–TEN Integrated, skok 125mm, Ø30.9mm
SIODEŁKO: 
Dartmoor Trail
WAGA: 
14.85kg (bez pedałów); 15.3kg (z pedałami)
 

Dystrybutor: velo.pl 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Ewa Kania, Grzegorz Radziwonowsk

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »