BMC Trailfox 03 – First Ride

Podstawą konstrukcji modelu jest aluminiowa rama z zawieszeniem Advanced Pivot System (APS), zaliczanym do takich z  pływającym albo inaczej wirtualnym punktem obrotu. Brzmi skomplikowanie, ale w praktyce pozwala dobrać charakterystykę ugięcia do różnych fragmentów skoku. W dodatku w BMC zawieszenie jest banalnie proste w obsłudze, wystarczy ustawić SAG.

Rower wyposażono w średniej klasy osprzęt, nic dziwnego, gdyż jest to podstawowa wersja tego modelu. W pakiecie dostajemy hamulce Shimano SLX, które w rowerze o takim potencjale specjalnie nie pomagają na zjazdach, bo szybko się grzeją i tracą moc. Sztyca Fast Ace Dropper działa dość leniwie i zniechęca do częstego używania. Napęd od Srama w postaci tylnej przerzutki X1 w połączeniu z manetką GX-11 działa bez zarzutu, korba Sram X1 1000 jest uzbrojona w zębatkę 30 z. Za amortyzację z przodu odpowiada Pike z tłumikiem RC Solo Air w połączeniu z damperem od CaneCreek’a, model DB Inline. Produkt Rock Shox’a cieszy się bardzo dobrą opinią, niestety nie można tego samego powiedzieć o Inlinie, który działa bardzo dobrze, ale też bardzo często się psuje. Na szczęście z naszą sztuką nie mieliśmy problemu. Egzemplarz, który trafił do testów, to BMC Trailfox 03, najniższy model z rodziny. Rower legitymuje się 150 mm skoku z tyłu oraz 160  mm z przodu, co w połączeniu z oponami Onza Ibex 2.4 pozwala na agresywną jazdę w wymagającym terenie. Geometria ramy sprzyja podjazdom, mimo niemałej masy (ok 14,5 kg z pedałami) i relatywnie ciężkich gum rower całkiem żwawo jedzie pod górę. Na interwałowych odcinkach czuć jednak, że wymaga większej siły do napędzania. Bardzo niska mufa sterowa (- 95 mm w rozmiarze M) w połączeniu z płaską kierownicą niweluje uczucia jazdy „na koniu”. Standardowo testerzy twentyninerów o wzroście 170 cm (dwóch takich testowało ten egzemplarz) dobierają S, tu nie było problemu z rozmiarem M. Na zjazdach rower pewnie się prowadzi, łatwo zainicjować skręt, jazda po krętych ścieżkach jest więc bardzo płynna z zachowaniem wszystkich zalet dużego koła. 

 

Podsumowanie

To rower enduro i nie do jeżdżenia w tym stylu, tylko do ścigania. Podporządkowano temu wszystkie jego cechy, z właściwościami jezdnymi na czele. W dół przejedzie po wszystkim.

 

bmcracing.pl

Materiał/rozmiary aluminium/S/M/L (44 cm)

Cena (rama)/masa 19 069 zł/14,2 kg (bez pedałów)

Widelec/tłumik Rock Shox Pike RC/Cane Creek DB Inline

Korba/napęd Sram X1/Sram X1

Przełożenia/kierownica 30;11-42/750 mm

Hamulce/tarcze przód/tył Shimano SLX/203/203 mm

Koła piasty SRAM MTH, obręcze DT Swiss E512, opony Onza Ibez FRC120/Ibex TRC60 29×2,4”

 

+ bardzo pewne prowadzenie na zjazdach, zwrotny mimo dużych kół

– słabe hamulce jak na masę roweru i wielkość kół

 

 

Mimo tego, że koła mają 29 cali, BMC udało się zachować małą ramę

 

 

System APS obsługiwany jest przez tłumik Cane Creek DB Inline

 

 

Korba Sram X1 pozwala na montaż najmniejszej zębatki 30 z. W górach z dużymi kołami to dużo 

 

 

Sprawdzony napęd 1×11 z przerzutką Sram X1 to zawsze dobry wybór

 

 

Niska główka sterowa to jedna z metod zachowania kierownicy na rozsądnej wysokości…

 

 

 …kolejna to zastosowanie płaskiej kierownicy w parze z krótkim mostkiem

 

 

Więcej zdjęć modelu w naszej prezentacji na magazynbike.pl. http://magazynbike.pl/artykul-bmc-trailfox-03-prezentacja.htm

 

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Paweł Pupiń

Zdjęcia: Michał Kuczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »