Na pozór rower jest zupełnie zwyczajny, bo to klasyczny czterozawias, co każdy widzi. A jednak sprytne rozwiązanie mocowania na dole tłumika sprawia, że możliwości tuningowe są większe. FlipChip i imbus 8 mm sprawiają, że zmieniają się kąt podsiodłowy (74/75 stopni), wysokość środka suportu (343/355 mm), ale przede wszystkim progresja zawieszenia. Bardzo nowoczesna jest też geometria, z mostkiem 35 mm i wymiarami typu reach na poziomie 445 mm dla rozmiaru M (w wersji wypłaszczonej geometetrii). Wraz z kątem widelce 65,5 (66,5) dostajemy rower nadzwyczaj stabilny, co mogliśmy sprawdzić na Fleckalmtrail. Potężny rozstaw w kół w parze ze wspomnianymi kątami daje w efekcie pewność prowadzenia, co nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że prototypowy Pikes Peak jest krótszy zaledwie o 15 mm od ekstremalnie długich rowerów z geometrią Forward Mondrakera. Albo inaczej – ma długość wiele L’ek. W serii ma się zmienić materiał ramy, ale nie geometria i rozwiązania techniczne, z tym większą ciekawością czekamy na produkt finalny. Zapowiada się rakieta.
Podsumowanie
Proptotypowy Pikes Peak to obiecująca konstrukcja, która po zmianie materiału ramy powinna być jeszcze bardziej wszechstronna.
FAKTY
27,5 cala 160/165 mm 14,20 kg
rosebikes.pl
Materiał/rozmiary aluminium /S/M/L (16,5 cala)
Cena/Masa nieustalona/13,90 kg (bez pedałów)
Widlec/Tłumik RS Pike/RS Monarch RL
Korba/napęd E13 TRSr/Sram XO1
Przełożenia/kierownica 32;10-42/780 mm
Hamulce/tarcze przód/tył Magura MT5/180/180 mm
Koła Mavic Crossmax, opony Mavic Crossmax 27,5×2,40
+ wszechstronna rama, możliwość zmiany charakterystyki
– niestety jako alumniowy nie do kupienia
FlipChip to serce systemu ProGeo, służącego do zmiany geometrii i charakterystyki zawieszenia
Nowy system prowadzenia pancerzy zapobiega ich dzwonieniu we wnętrzu ramy
Z drugiej strony rower wygląda niemal zwyczajnie…
Na górze znajdziemy zgrabny łącznik, tzw. rocker
Tu również klasycznie, warto jednak pamiętać, że alumnium ustąpi miejsca karbonowi
Rakie rzeczy tylko w Rose!
Żeby nie było wątpilowści 😉