Trek Top Fuel 9.9 SL – prezentacja

Karbonowa rama, karbonowe koła, widelec RS-1, który sam w sobie juest drogi, karbonowe komponenty – to wszystko składa się na bardzo lekkiego fulla o zawodniczych genach, ale przeznaczonego dla zamożnych entuzjastów. Od rozmiaru 17,5 cala jest twenty ninerem, jedynie rama 15,5 cala jeździ na kołach 27,5. Jak to zwykle u Treka bywa, znajdziemy tu sporo komponentów Bontragera, czyli własnej marki Treka, firmowanej nazwiskiem słynnego pioniera MTB. 


W tym rozmiarze Trek jest zwartym rowerem, brutalnie przyspieszającym, ale bardzo wymagającym w prowadzeniu. Czarno – czerwone umaszczenie dodaje mu mrocznej aury. 



RS-1 jest najbardziej charakterystycznym widelcem ostatnich lat. Próba wskrzeszenia koncepcji widelca w układzie odwróconym udała się częściowo, lub inaczej – udała się, ale nie każdy będzie nim zachwycony. Kluczowa jest… waga jadącego. Delikatnie mówiąc, nie jest tak sztywny bocznie, jak konstrukcje klasyczne, pomimo różnych zabiegów zastosowanych przez inzynierów Rock Shoxa. Na tym jego minusy się kończą. Praca, sztywność wzdłużna, tłumienie, czułość – pod tymi względami widelec się wyróżnia. W kategorii widelców XC nie do pobicia. 



Widelec i tłumik (Rock Shox Monarch XX) blokujemy hydraulicznie wspólną manetką. To dobre rozwiązanie, bardzo Trekowi potrzebne. Co ciekawe, blokada nie jest kompletna, powoduje jednak wyraźne usztywnienie zawieszenia, dokładnie o tyle, ile byśmy tego potrzebowali na podjazdach i sprintach. 



Karbon, wszędzie karbon! To rower bez zaoszczędzeń. W tym modelu również mamy elementy Mino Link, pozwalające na regulację geometrii.



Zestaw kierownica i mostek to produkty Bontragera. Normalnie w zestawie jest karbonowy mostek XXX, u nas znalazł się sztywniejszy aluminiowy Rhythm Pro. 



Mechaniczna grupa Shimano XTR odpowiada za zmianę jedenastu przełożeń. Teoretycznie mozna zbudować droższą wersję tego roweru przez stronę Treka i wyposażyć ją w grupę XTR Di2. Tak tylko piszemy, gdyby komus wydawało się, że ta wersja jest zbyt uboga. 



Więcej Bontragera – karbonowa sztyca i lekkie, wygodne siodło, z karbonowym stelażem.



Karbonowe koła DT Swiss XMC1200 Carbon dopełniają dzieła. To one, wespół z lekkimi oponami Bontrager, ostatecznie decydują o fenomenalnych przyspieszeniach Treka. 



W tej katalogowej specyfikacji Top Fuel 9.9 SL kosztuje 38999 zł. Waga? 9,5 kg bez pedałów. Jego test przeczytacie wkrótce w magazynie BIKE.

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »